Nekromanti George RR Martins nya den 17:e...

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Sugen som jag är väntar jag nog ändå på pocketen tror jag. Har alla andra i pocket och det är för dyrt med inbundna böcker.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,574
Location
Stockholm
Jag har redan bokat! Väntar med spänning -- den borde ju komma med posten denna vecka. Då får nog allt annat jag läser stå åt sidan ett tag. :gremsmile:

Om det är någon jag hoppas ska dö så är det Sansa. Så jäkla menlös unge. Förr tyckte jag att Catlyns kapitel var tråkigast... men det löste ju sig själv förra boken. Sansa är god tvåa.
 

Renfield

Swordsman
Joined
20 Feb 2001
Messages
567
Location
Linköping
Jag håller med om att Sansa själv är ganska menlös, men det är och andra sidan i "hennes kapitel" som man oftast får läsa om en av de tuffaste snubbarna so far, nämligen the Hound, Clegane..

Så det jämnar ut sig.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Nej men sluta snacka om dte här nu! Jag blir så sugen på att köpa den. Får nog bli en beställning på den i alla fall.

/Balderk, som känner sig grymt sugen på den
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,574
Location
Stockholm
Min favvo är lätt Arya, men hon kommer nog inte vara med i denna bok. Tyrian är en höjdare också... mmm... när jag tänker efter det nog han som är min favvo.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Finns så grymt många bra karaktärer i de där böckerna. Man jag gillar Tyrion också. Han är grymt skön.

/Jonas, som nu beställt den
 

Wictor

Warrior
Joined
9 Feb 2004
Messages
325
Location
Stockholm
George RR Martin är sjuk...

Martin är en sjuk människa som aldrig kan låta sina karaktärer bara vara glada en liten stund. :gremfrown: Allt blir bara värre och värre hela tiden, människan borde gå hos psykolog istället för att skrika ut sin ånger i sina böcker.

Nån som vet när boken kommer som pocket förresten, jag är också fast. :gremtongue:
 

Cohen

Swordsman
Joined
4 Nov 2002
Messages
420
Location
Gävle
Re: George RR Martin är sjuk...

Det är uppfriskande.
Till skillnad från många andra författare är Martin väldigt oförutsägbar. Man förväntar sig en sak, för att det brukar vara så i andra böcker, och så händer något helt annat. Fantastiskt!
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,574
Location
Stockholm
Pocket

När den kommer i pocket? Tja, tre månader ett halvår eller något sådant kan jag tänka mig.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: George RR Martin är sjuk...

Hahaha. Han skriver ju bara som det är. Vem fan är lycklig, egentligen? :gremsmile:

Jag har ingen aning om när den kommer som pocket. Var tvungen att beställa den inbunden trots allt. Men jag skulle gissa på januari eller februari någon gång.
 
Joined
18 Aug 2000
Messages
319
Location
Sverige, Stockholm
Re: George RR Martin är sjuk...

Själv ska jag vänta tills nästa bok kommer tror jag, då varken Jon Snow, Tyrion eller Daenerys är med i den här boken. Väntar tills "A dance with dragons" kommer.

Tanke: Hur hade det blivit om George RR Martin skrivit "Lord of the rings"?
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: George RR Martin är sjuk...

Vadå? Ska du inte läsa den här för att de personerna inte är med? Blir inte det knasigt när boken efter A dance with dragons kommer och du inte vet vad som hänt de andra? Alla delar för ju dessutom fram den allmänna handlingen.
 
Joined
18 Aug 2000
Messages
319
Location
Sverige, Stockholm
Re: George RR Martin är sjuk...

Jag väntar med att KÖPA A FEAST FOR CROWS tills a dance with dragons kommer. Funderar på att läsa tre kapitel i den ena och sen tre i den andra så att jag får hela upplevelsen på en gång. Men nu så har personen som jag lånade dom första tre böckerna av gått och köpt "A feast for Crows" så jag kommer nog läsa den så snart han är klar med den.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: George RR Martin är sjuk...

Jahaa, då fattar jag. Litet missförtånd där.

Jo, det skulle nog funka att göra så. Men jag tror att det här fungerar också. Hoppas det i alla fall.

/Balderk, som ivrigt längtar efter sitt exemplar,
 

Wictor

Warrior
Joined
9 Feb 2004
Messages
325
Location
Stockholm
Oförutsägbar/Förutsägbar

Jag tycker snarare att han är otrolig förutsägbar i sin oförutsägbarhet. Jag tycker att det snarare blivit så att man VET att det aldrig blir som man trott. Jag tror att hans böcker skulle bli bättre av lite mer förutsägbarhet, eller de skulle snarare bli oförutsägbara igen. Omväxling förnöjer som det så fint heter.
 

Wictor

Warrior
Joined
9 Feb 2004
Messages
325
Location
Stockholm
Re: Pocket

Frågade på SF-bokhandeln idag och fick svaret att den förmodligen kommer som pocket till sommaren, men jag vet å andra sidan inte hur pålitliga de uppgifterna är.
 
Top