Nekromanti GE MIG!!

Eternal watch

Veteran
Joined
19 Sep 2001
Messages
53
Location
Sverige, Boden
Jag håller på att skriva ett fantasy rollspel (LegenD), och har för tillfället lite lite inspiration. Därför frågar jag er, mina medskapare, /images/icons/wink.gif om ni kan undvara en eller annan av dessa? (Kanske kasserade??).

Jag skulle uppskatta allt från nya vinklingar på existerande fantasy-saker, totalt nya banbrytande ideér om allt möjligt, ALLT!!.

Som beskrivet i ett relativt välläst tidigare inlägg blir jag spyfärdig av klassiska alver och dvärgar. Så har ni inte en helt ny dimension på dem... ja resten säger sig självt... /images/icons/devil.gif/images/icons/grin.gif/images/icons/grin.gif
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,500
Location
Helsingborg
Lite bakgrundhistoria el. geografi till oss forumister (låter som vi är beroende) skulle hjälpa till lite m spånandet.. Annars kan man ju föreslå vad som helst..

Legend och LegenD är väl inte samma sak. Jmf Abba (kaviar) och gruppen AßBA.

/[color:448800]Han</font color=448800> som kanske får en snilleblixt iom beskrivningarna
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Abba och gruppen Abba stavas lika, det är bara loggan som är annorlunda. Å andra sidan fungerar det att ha samma namn, om inte det existerar inom samma typ av branch, och om inte namnet är registrerat som varumärke inom den tänkta branchen.

Riddaren
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Tänk dig en stor biffig tjur (belgien blue?) som i sin tur har lärt sig att går på två ben och har på sig en vildsvinsmask! En sån skulle inte jag vilja möta i en mörk gränd en rengnig fredagkväll! :gremsmile:
 

keno

Veteran
Joined
13 Nov 2001
Messages
118
Location
Stockholm
Eller kanske en trollkarlslärare med en turban som döljer aniktet och själen av världens mäktigaste och onda trollkarl..... Åh... Det var tydligen redan taget.... Fan också.
 

keno

Veteran
Joined
13 Nov 2001
Messages
118
Location
Stockholm
Eller kanske en trollkarlslärare med en turban som döljer aniktet och själen av världens mäktigaste och onda trollkarl..... Åh... Det var tydligen redan påhittat.... Fan också.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,777
Location
Göteborg
Element

Vad sägs om att alla i spelvärlden bär på ett inneboende element? Du kan använda de klassiska (eld, jord, luft, vatten), eller kanske de kinesiska (metall/guld, trä, jord, vatten, eld), eller hitta på egna. En eldperson kanske har rödaktig hy och är mycket snabb. Passar bra som krigare. En jordperson kanske har mörkare hy och är stark somen oxe. Passar bra som bonde, eller kanske barbar.
Bara en plötslig idé jag fick. Bli inspirerad av den, använd den rakt av, eller skit i den. All the same to me.

Alternativt kan du ju ha en ras som är på detta sätt.
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: Element

Hmm...var inte det där MIN idé? Eller också har vi båda tänkt samma sak, Genesis...men ditt förslag är faktiskt misstänkt likt Realms of Andor. Är du säker på att du inte norpat min idé?

/Skuggvarg

PS. Förresten, var inte de kinesiska elementen Trä, Metall, Luft, Eld, och Vatten? DS.
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Jamen han stavar ju Legend med stort D ju. Då är det mindre stöld än om det var litet d. Ju.
Många personer kan ha exakt samma tankegångar och idéer utan att ens ha en aning om varandras idéer, och därför kan de heller inte anklagas för plagiat. Se bara på Robert Jordan! Den uslingen sitter och skriver sina jämra böcker och har fräckheten att ge ett land samma namn som min spelvärld! Oerhört oartigt gjort av honom, må jag säga

/Skuggvarg - som anser att plagiat är ett relativt begrepp och tycker att "Andor" är ett förbannat trevligt namn på en fantasyvärld
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Ge mig?

Sådär säger man väl inte heller! Det är ohyfsat att kräva att få något. Man ska be snällt, har du inte lärt dig nånting alls, pojkvasker? *läxar upp ynglingen*
Apropå "ge mig"...kan du inte "ge dig" istället? Det blir mycket lättare då. *ler*

/Skuggvarg
 
Top