Gängnamn till en 40K Underhive-kampanj

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,921
Location
Ludvika
Så vi har idag haft första mötet för en kampanj som kommer utspela sig i "The Underhive" i Warhammer 40K.Rollpersonerna utgör resterna av ett litet gäng som måste bygga upp sitt rykte och sina resurser för att kunna hämnas.

Här är grejen: jag vill ha typ hundra olika smågäng som de kan slåss med, konkurera med och kanske rent av ta över. 40K är grimdark så det skriker om det, men har även plats för mycket humor, så jag hoppas på altt från superpretantiösa namn till superfåniga =)

1) Vad heter gänget?
2) Vad har de för gängsymbol (tatuering, klädesplagg, patch, gängfärg...)?
3) Överkurs - hur fick gänget sitt namn? (detta kan vara förlorat i historiens dimmor).

(jag räknar med att God45 <3 kan förse mig med hundratals namn på egen hand,men ni andra får gärna också bidra!)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Här är min, helt ofiltrerade, lista på namn till Sabbat-pack i Vampire. Några av dem kanske kan funka i förtikå, vad vet jag:



Bright Light Babies

Hungry Hippos

Daisycutters

Widowmakers

God's hand

Night Thorns

House of Pain

Badgurlz

Tunnel Rats

Senators

Engineers

Indians

Fetus Rippers

White Widows

Pain Pack

Pity Pack

Flamingos

Cardinal's Finger

Cardinal's Sin

Shovelheads

Puños

Chupacabras

Niñas

Youngbloods

Littlest Black Hand

Doncellas Sangrientas

Fatal Furies

The Lasombra Are Stupid But We Like Them Anyways

Doctor Death and the Pussycats

Diableristas

<X>'s Posse

Corda Draconis

The Bitter Chalice

The Cathedral of Light

The Edge of Silence

Civitas Noctis

The Wheel Spiders

Never-fading Blossoms

Caine’s Skullfuckers

The First and Forsaken

The Bloodied Shroud

The Pillow Biters


Fangs for the Memories

Burn Black the City

The Ebon Watch

The Bleak Vigil

Clothed in Crystal and Clad in Glass

The Darkness before Dawn

Cammie-killers

Roll the Heavens

Gloomy Fromage on the Bloody Dark Night

Sunshine Sparkles

The Seventh Cup


Jag behöver spelleda fler Sabbat-kampanjer om jag nånsin ska lyckas använda alla de här namnen...
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,341
Location
Helsingborg
Det här var min Inkvisitoriella agent i ett 40k Savage worlds hack, Red Gecko
https://i.imgur.com/m27xnFb.png

Red Gecko tillhörde Selnova Primaris Hive gänget "Iron Mohawks" (deras signatur-carving var en döskalle med en mohawk av knivar) som gjorde sig kända för sina Vertical Insertions (dvs repelling, grav chutes, klättring upp för Hivens väggar). Förutom deras death cult tatueringar så var deras signaturtecken deras brutala stridsknivar och "Reaper Boots" (knälånga kängor/benskydd som inkluderade både utfällbara spikar och magclamps för att hjälpa till i strid och för klättring).
 

Attachments

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Namn: Scarcrossed.
Symbol: Två ärr i kors över näsryggen.
Historia: Den som grundade gänget blev kär i en medlem från ett rivaliserande gäng. De hade en full Romeo och Julia grej men sedan fick hon ett bättre erbjudande och dödade honom. (Det är alltså en Starcrossed pun)


Namn: Yggradsil boys
Symbol: En korp med cyber ögon (bärs som tatuering eller är en faktisk korp med cyber ögon)
Historia: Gänget korsfäster rekryter upp och ner på utsidan av hiven tills korparna ätit deras ögon. Överlever de det får de cyber ögon och är med i gänget.


Namn: Skullfuckers
Symbol: Chainbaionett strap-ons
Historia: De är latexklädda dominatrix gänget som skall-knullar folk till döds med motorsågsdildos!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Cybot;n342159 said:
Det här var min Inkvisitoriella agent i ett 40k Savage worlds hack, Red Gecko
https://i.imgur.com/m27xnFb.png

Red Gecko tillhörde Selnova Primaris Hive gänget "Iron Mohawks" (deras signatur-carving var en döskalle med en mohawk av knivar) som gjorde sig kända för sina Vertical Insertions (dvs repelling, grav chutes, klättring upp för Hivens väggar). Förutom deras death cult tatueringar så var deras signaturtecken deras brutala stridsknivar och "Reaper Boots" (knälånga kängor/benskydd som inkluderade både utfällbara spikar och magclamps för att hjälpa till i strid och för klättring).
Så jäkla mycket nostalgi den bilden gav mig!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Namn: Dog-Fuckers
Symbol: Cybermastiffer från här till Warpen. Och hundhalsband.
Historia: De driver hundslagsmålsringarna där de kastar bebisar till hundarna som paus underhållning. Om du vill vara med måste du knulla en hund.


Namn: Laslock social club
Symbol: De klär sig som adel med pudrade peruker och laslocks (alltså laserpistoler som ser ut som flintstål pistoler)
Historia: De är resterna av en Rogue Traders garderobspersonal som blev strandade i under-hiven.


Namn: Void-Lords
Symbol: Rymdskepps tatueringar
Historia: De är Void-born supremister! Är du inte född på ett skepp i warpen är du smuts. Hänger kring rymdskepps dockan i staden.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,341
Location
Helsingborg
Namn: Predators (Cannibal Kings)
Symbol: Death's head med huggtänder. Medlemmar vässar sina tänder till spetsiga rovdjurständer
Historia: Istället för att, som vettiga kejserliga undersåtar, acceptera ransoner av Soylens Viridians så ger sig Cannibal Kings på andra underhivers när de inte hittar färsk mat. Själva kallar de sig Predators, men alla andra kallar dem Cannibal Kings. Initieringsriten består av att delta när gänget äter en fiende.

Namn: Red Furies
Symbol: Hand med klor och vingar
Historia: Red Furies är ett 100% kvinnligt gäng som förser hivens blodsportsarenor med mänskliga gladiatorer (villiga och ovilliga). Kidnappning, Psychokirurgi och olaglig cyberengineering är vanligt, men Red Furies deltar också själva ibland.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Namn: The Choirboys
Symbol: Gänget är klädda i studentuniformer men bär alla svarta näsdukar i vissa fickor.
Historia: Gänget började som en studentförening vid den lokala skolan för the ecclesiarchy men utvecklades sedan till att syssla med mer och mer kriminell verksamhet. Man åldras ut ur gänget när man blir färdig med sin utbildning och får ett jobb inom den kejserliga administrationen eller kyrkan. Det gör att gänget har kontakterna att aldrig hamna i riktigt trubbel med lagen.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,341
Location
Helsingborg
Känns som man borde kunna få in ett gäng som dyrkar den destruktiva kraften i kärnvapen och spent plasma fuel. Typ Sons of Plutonius eller nått.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,921
Location
Ludvika
Skitcoola förslag så långt!

Cybot;n342198 said:
Känns som man borde kunna få in ett gäng som dyrkar den destruktiva kraften i kärnvapen och spent plasma fuel. Typ Sons of Plutonius eller nått.
Absolut, bra idé!
 
Top