Furiosa - ny Mad Max-film

Conan

انتفاضة
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,111
Har helt missat att denna film skulle komma. Såg reklam för den på nån buss.

Nån som sett den, vad ska man tro? Fury Road var bland det bästa actionfilmer jag sett.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,462
Location
Köping
Å ena sidan: Vem bad om en spinoff-film baserad på hon som Mad Max: Fury Road redan handlar om?
Å andra sidan: Vem bad om en fjärde Mad Max-film? Och det blev ju bra.
Å tredje sidan: Det är väldigt mycket "här är de nya heta Anya Taylor-Joy och Chris Hemsworth" i trailern, istället för vad sjutton det här ska handla om.

Jag är... försiktigt positiv.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,376
Location
Helsingborg
Jag blev super-besviken av trailern. Alla praktiska effekter har typ blivit ersatta av medelmåttig CGI.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
6,037
Föregångaren, Mad Max - Fury Road var en alldeles amazing film! Show, don’t tell taget till sin spets, vilket var perfekt för mig som älskar stumfilm! Likt @Cybot blev jag också besviken av första trailern då så mycket verkade vara datoranimerat. Dock har filmen fått en del riktigt bra recensioner (blandat med mindre positiva sådana bör sägas) vilket gör mig lite hoppfull. Vi får se.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
897
Jag blev super-besviken av trailern. Alla praktiska effekter har typ blivit ersatta av medelmåttig CGI.
Jag tyckte också att trailern såg jävligt plastig ut, men å andra sidan (eller fjärde, om jag ska fortsätta @Hellzon s lista) så pratas det om filmen som att skådespelarna bott i öknen ett år och den pushat gränserna för vad som går att göra med praktiska effekter minst lika mycket som FR.

Jag hoppas att trailern gjordes av en praktikant, och är försiktigt hoppfull tills på lördag när jag fått se den.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
6,037
Sex minuter av filmen har lagts upp som en liten sneak peak. Jag vill inte se då jag hatar att bli spoilad, men kanske kan vara av intresse för någon annan 🙂

 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,285
Har inte sett än, men den har fått väldigt bra kritik.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
897
Nu är jag på väg hem från Furiosa. Det var kul att se den, och jag tycker att det var en bra film. Den var inte ett 10/10 slag i magen på det sätt som Fury Road var.

CGI-grejerna blev kanske mindre uppenbara på stor bioduk, för jag la i alla fall inte märke till dem lika mycket som i trailern.

Dementus var en fantastiskt bra karaktär.

Tyvärr för mycket ”Tell, don’t show” om saker som lämnades öppna eller bara antytts tidigare.
 

GVDT

Veteran
Joined
19 Oct 2021
Messages
177
Helt fantastisk film. Inte samma högoktanig action som Fury Road men mer karaktärsutveckling och mer världsbygge. Älskar George Millers postapokalyptiska värld och jag vill bara ha mer nu. Anya Taylor-Joy som Furiosa var enastående och Chris Hemsworth som Dementus är min nya favoritskurk. Gå och se den!

5 Guzzolene-dunkar av 5
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,912
Location
Port Kad, The Rim
Mitt bekymmer är att jag alltid tänker Queen's Gambit när Anya Taylor-Joy dyker upp, oavsett vilken roll hon har. (Jag får samma mentala reaktion med Stellan Skarsgård: "Där är ju Sven från den Den enfaldige mördaren".)
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,309
Mitt bekymmer är att jag alltid tänker Queen's Gambit när Anya Taylor-Joy dyker upp, oavsett vilken roll hon har. (Jag får samma mentala reaktion med Stellan Skarsgård: "Där är ju Sven från den Den enfaldige mördaren".)
Du menar Bombi Bitt från Bombi Bitt och jag?
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,285
Jag tänker Ilyana Rasputin, men jag inser att det nog är något jag är ganska ensam om… =)
Nejdå, vi är två!

(Som jag skrivit på annat håll hade jag ett tag sett henne som blond rysk häxa respektive som blond rysk häxa, varvid någon påpekade att hon också spelat blond icke-rysk häxa.)
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,285
Ah, Agent Smith! Men varför har han alvöron?

"It seems that you've been living...two lives. In one life, you're Frodo Baggins, of the Shire, you have a hobbit hole, you smoke pipe-weed, and... you help your elderly uncle carry out his garbage.

The other life is lived in adventure where you go by the alias Underhill, and are guilty of being a ring bearer and virtually every crime we have a law for."
 

Conan

انتفاضة
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,111
Borde man inte göra en Mad Max uppföljare med Mel Gibson medan han fortfarande är i form?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,606
Borde man inte göra en Mad Max uppföljare med Mel Gibson medan han fortfarande är i form?
Det är redan för sent. Det skulle vara som att göra Bond med Roger Moore.

Ärligt talat så känns inte skådespelaren så viktig för den rollen. Jag hade tex lätt kunnat se, säg, en något yngre Bruce Campbell spela Mad Max.
 
Top