Nekromanti Frågor

Kirim

Veteran
Joined
28 Dec 2000
Messages
43
Location
Gislaved
Jag har några frågor om några saker jag måste veta snabbt.
1. Vad är det för speciellt med Nachtmacher granater, om det är nachtmacher-gasen så undrar jag vad det är med den.
2. Om man gör en plastikoperation hur mycket höjs ens PER då?
3. Finns det morfin sprutor och i så fall hur många smärtkryss tar det bort.
4. Kan man sikta? Står det något i boken och i så fall var?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Ett svar

"1. Vad är det för speciellt med Nachtmacher granater, om det är nachtmacher-gasen så undrar jag vad det är med den."

Det blir svart. Det är så att säga en mörkläggningsgranat - röken är inte bara omöjlig att se igenom, den släcker ut ljus helt.
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Hmmm...

Jag hade för mig att det stog nånstans att det ger en nivå svårare att träffa (+Ob1T6) om man siktar på en kroppsdel (ex. arm) och två nivåer svårare (+Ob2T6) om man siktar på ett delområde (ex. hand)... Är det fel?

->>Magnus<<-
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Det är skillnad på sikta och sikta

"Jag hade för mig att det stog nånstans att det ger en nivå svårare att träffa (+Ob1T6) om man siktar på en kroppsdel (ex. arm) och två nivåer svårare (+Ob2T6) om man siktar på ett delområde (ex. hand)... Är det fel?"

Du syftar på att sikta mot någon del av kroppen. Lord Avallach syftar på att ta tid på sig för ett mer noggrannt skott.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Re: Det är skillnad på sikta och måtta

Nu har jag inte N2 inärheten, man jag för mig att de definitionsmässiga skillnaderna är "sikta" resp "måtta".
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Svar, definitioner och hänvisningar

".. kallas inte den regeln "Invänta mål", och det är den jag skrev som kallas "Sikta"?"

"Invänta mål" är att vänta tills målet finns i siktet. (N2 s 108)

"Måtta" är (som Marco säger) att försöka träffa en viss specificerad del av fienden. (N2 s 112)

"Sikta och skjuta" är att ta tid på sig för få högre precision i skottet. (N2 s 101)
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Aha! Nu är jag visare!

Fast huvudsaken är väll iaf att veta hur reglerna går till och inte vad dom heter, så jag klarar mig nog ändå... /images/icons/wink.gif

->>Magnus<<-
 

one

Veteran
Joined
17 Nov 2001
Messages
12
Location
Öregrund
Hmmm

Jag bryr mig inte direkt heller om vad de heter..
Men i mina rollspel, använder jag fyra handlingar per person. Och om man vill sikta och skjuta i SAMMA handling så blir det en nivå svårare. Men om man vill spendera en handling på att sika på personen/saken så blir det en nivå lättare.

Typ en handling kan vara "springa", nästa kan vara "hoppa" nästa är "landa" och sista är typ "ta skydd".

one
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Re: Hmmm

ta inte detta för allvarligt (inte alls faktiskt)
Spelare: "Okej jag hoppar, hoppar, hoppar och hoppar denna rundan, planerar att landa nästa runda"
Polisen som med ett fånigt uttryck står kvar vid kanten på hustaket: "That's impossible..." /images/icons/smile.gif
 
Top