Forumspel: Werewolf, men den andra sorten, lite som Rutland

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,604
5E0E6121-3468-4A34-8C0E-7A97C7C5A4A2.jpeg
Ni är alla modiga varulvar, Moder Jords kämpar mot allting från kosmiska ondskor till miljöförstöring till andra monster som gömmer sig i samhällets skuggor. Ni tillhör varulvsstammen kända som Glasswalkers, moderna och internet besatta varulvar, vilket är varför era användarnamn på forumet också är namnen andra varulvar känner er som. Ni skyddar en liten universitetsstad i Sverige och utgår från er hemliga kultplats i en närliggande skog.

Varje dag kommer ni att presenteras för ett antal problem som ni som varulvar behöver hantera. Du väljer vad varulven du spelar gör, ni röstar alltså inte utan ni väljer var och en just vad din varulv ska göra varje dag genom att skriva det i tråden. Ju fler varulvar ni skickar för att hantera något desto större chans har ni att lyckas med den saken. Men om ni ignorerar något problem helt blir det värre…

Individuella varulvar kan bli skadade, hitta mäktiga föremål, lära sig magiska gåvor och annat baserat på vilka problem de väljer att hantera. Individuella spelares karaktärer kan inte dö eller åka ut ur spelet. (Alla kanske dör på slutet av spelet men då sker det samtidigt).
Behöver jag veta något alls om Werewolf the Apocalypse eller World of Darkness för att spela? Nej! Jag kommer ge nog med info för informerade beslut med varje problem.

Behöver jag rollspela en massa? Nej! Du kan bara skriva ”Jag vill hantera problem 1”. Man får så klart rollspela i tråden om man vill. Det hjälper så klart att snacka ihop sig.

Behöver jag anmäla mig? Nej! När du vill vara med och spela skriver du bara i tråden. Jag kommer slumpat tilldela dig vilken typ av varulv du är från listan här nedan om du inte själv väljer.

Typer av varulvar: (Välj en annars väljer God45s tärning år dig)
Ragabash - Diskreta ninjor som gäller som 2 varulvar för att hantera problem där list och smygande krävs. Kopplade till nymånen.

Theurge - Mystiker som gäller som 2 varulvar för att hantera magiska problem. Kopplade till månskäror.

Philodox - Varulvarnas ledare och medlare. Gäller som 2 varulvar för att hantera diplomatiska problem. Kopplade till halvmånen.

Galliard - Varulvarnas skalder, historiker och berättare. Gäller som 2 varulvar för att hantera problem kopplade till varulvar, andra hamnskiftare eller varulvssamhället.

Ahroun - Varulvarnas krigare och bärsärkar. Gäller som 2 varulvar för att hantera problem som kräver våld.


Första uppsättningen problem och med det spelstart kommer om någon dag i egen post!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,604
Det är en vacker majnatt fylld med djur och liv, månen hänger full och ljus i himlen. Man skulle kunna låtsas att allt var perfekt. Men överallt vältrar sig ondskan redo att förfula världen. Dags att göra ert jobb. Ni har samlats runt en av de heliga runstenarna som pryder er gömda maktplats i skogen. Stenen är redan täckt med färskt blod från era ritualer, och den mest respekterade av era krigare lägger fram de hot som måste hanteras.

Problem 1: Brambel AB, ett företag med en rent förskräckligt historia av miljöbrott, har utnyttjat kryphål i lagen för att få skövla skogen där er maktplats ligger. Som tur är har mänskliga aktivister saktat ner deras försök att förvandla skogen till ett kalhygge. Ni kan skicka varulvar för att stötta aktivisterna och stoppa Brambel innan saker eskalerar.

Problem 2: En grupp vampyrer har kidnappat studenter. Många lovande unga personer har skadats, mördats eller, värre, förvandlats till slavar åt vampyrerna! Ni kan skicka varulvar för att dräpa vampyrerna och de förslavade studenterna.

Problem 3: Platser i den heliga andevärlden har helt blivit tömda på andarna som ska vara där. Istället är där bara någon sorts fruktansvärda abstrakta triangel andar på andra sidan. Människor i området där trianglarna är har börjat bete sig märkligt. Ni kan skicka varulvar för att utreda vad som pågår och försöka stoppa trianglarna.

Problem 4: En mystisk hamnskiftare som tar formen av en kråka, Det-Snabba-Ordet, har gett er viktig information. Men kan ni lita på honom?! Alla vet ju att de andra hamnskiftarna är sluga och farliga. Men samtidigt kan han vara en viktig allierad. Skicka varulvar att ta reda på om han är pålitlig.

Problem 5: En medlem av den fallna stammen Star Gazers har stulit spirituellt viktiga föremål från er och sedan försvunnit. Ni vet att tjuven är Rider-Elden/Zhang Linpeng. I sitt mänskliga liv är han en ingenjör specialiserad på förnyelsebara material från Hong Kong. Han ska just nu jobba på det lokala universiteten med ett projekt men är helt försvunnen. Skicka varulvar för att hitta honom och ta tillbaka föremålen.

Vad gör du?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,162
Slita sönder några vampyrer och bita huvudet av deras kultister (och/eller tvärt om)? Låter som ett jobb för mig! Dessutom är vampyrerna det stora hotet här, historiskt, kortsiktigt och långsiktigt.

Jag ger mig på problem 2.

Vem är med mig? Vi slår till hårt och brutalt, och sen håller vampyrerna sig på mattan!
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,374
Jag vill vara med och vara Galliard Gerkub. Jag stöttar aktivisterna och startar en kampanj för att få brett folkligt stöd för att bevara skogen! 1
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
897
Då tar jag Theurge. Varulven Allt-är-matte petar med en klo upp glasögonen som glidit ner (de sitter så mycket sämre när näsan förvandlas) och ger sig på hypergeometrin i Problem 3.
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,982
Location
Örebro
Som Theurge så slår jag följer med Hägern och utforska trianglarna. Jag må inte vara en matematiker till sinne, men kan ändå vara behjälplig när glasögonen inte riktigt sitter på plats. Dessutom känner jag en oro för andarnas öde. Tar mig ann Problem 3.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,604
Gerkub lyckas relativt lätt infiltrera aktivisterna som protesterar mot skogsskövlingen. Gerkubs uppenbara villighet att mörda folk, en effekt av varulvarnas övernaturliga raseri, skrämmer livet ur barnfamiljerna, medelklassakademikerna och resten av folket som mest är här för att visa att de bryr sig. Men de seriösa aktivisterna är inte lika lättskrämda, och med någon som ingen av Brambels anställda vågar bråka med eller ens närma sig i gruppen som blockerar deras maskiner saktar saker ner rejält. Detta köper Val tid att jobba på att komma åt Brambel där det verkligen gör ont för dem. Efter lite detektivarbete (inbrott, hot om våld, mer inbrott) kommer Val åt nog med känslig information för att skapa en skandal i media vilket får Bramble att backa från att skövla skogen. I alla fall för nu. Kontakterna hos aktivisterna kan visa sig vara användbara framåt (Gerkub och Val kan vid varsitt problem få med sig en grupp arga dödliga aktivister för att spöa upp folk eller blockera något).

Tant Ragnar och Allt-Är-Spikar slår till hårt mot vampyrerna och krossar dem som insekter. Det är nästan pinsamt lätt, varje vampyr är så mån om att rädda sitt eget skinn att hen bara förråder alla sina kumpaner bara för att ändå själv bli dödad efter att ha snackat. Attacken är så snabb och brutal att vampyrerna inte ens hinner röja bevisen för sina olagliga aktiviteter. Tant Ragnar lyckas komma över vampyrernas hela hemliga ekonomiska tillgångar vilka är… Massiva. Allt-Är-Spikar lyckas slakta en vansinnig mängd vampyrer och vinner stor ära, han är nu den högst rankade varulven i området. (Tant Ragnar är Rik och gäller nu som en extra varulv om pengar är viktiga för att lösa ett problem. Allt-Är-Spikar är nu högst rankad och har därför, enligt varulvarnas heliga lag, rätt till största delen av byten. Mekaniskt ger detta grupper med honom i dem mer skatter vid lösta problem).

Allt-Är-Matte och Sömniga Isaac undersöker de mystiska triangel andarna. De visar sig vara mindre aspekter av den onda anden Den Omöjliga Triangeln. Det är en triangel med tre 90° graders vinklar vilket gör att den inte kan finnas i verkligheten. En ande av nihilism och pervers skapande makt. Triangeln står för att skilja andevärlden från verkligheten och orsakar spirituell död. Innan de två Theurgerna kan göra något åt andarna blir de anfallna av tre varulvar som legat i bakhåll. De tre fientliga varulvarna är Black Spiral Dancers, fallna varulvar som tjänar slutet av allting. Med tre mot två drivs Allt-Är-Matte och Sömniga Isaac tillbaka ut ur andevärlden. Sömniga Isaac får sina tarmarna utslitna av den största av de onda varulvarna, men det är bara en liten skada för en av Gaias krigare och Isaac är helt läkt innan dagen är över.

Vad vill ni göra härnäst?:

Problem 1: En av de goda andarna allierade med er, Syster Solidaritet, sitter och gråter över att alla de boende på det lokala härbärget försvunnit. Hon kan känna att något fruktansvärt hänt med dem men vet inte vad. Det hände efter att kommunens nya projekt påbörjades. Socialtjänsten har startat en ny grupp för att hjälpa de som står långt från arbetsmarknaden och det är de som har varit på plats medan alla försvunnit. Gruppen heter Särskilda Samordningsgruppen (SS). Skicka varulvar för att undersöka vad som hänt!

Problem 2: Människor i områdena där Den Omöjliga Triangeln tagit över har börjat bete sig märkligt. Antalet självmord och våldsdåd har ökat lavinartat i områdena med trianglar. För att lösa problemet måste de onda varulvarna drivas bort och triangelandarna måste bindas.

Problem 3: Det-Snabba-Ordet, hamnskiftaren som är en kråka, tipsar er om en leverans med vapen speciellt framtagna för att skada varulvar som ska smugglas till ett företag i staden. Han vill inte berätta om hur han vet om att det kommer hända… Men ni borde skicka någon för att stoppa leveransen.

Problem 4: Det går inte att lita på Det-Snabba-Ordet… Någon borde jaga iväg honom från staden!
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,164
Ragabash zonk ger sig på problem 3, och försöker stoppa leveransen av varulvs-förintar-vapen!

(jag gjorde en snabb edit och bytte till problem 3, jag hade läst för snabbt.. det verkade mycket värre än problem 4. Är sådana edits inte ok, är det problem 4 Ragabash zonk jobbar på)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,604
Ragabash zonk ger sig på problem 3, och försöker stoppa leveransen av varulvs-förintar-vapen!

(jag gjorde en snabb edit och bytte till problem 3, jag hade läst för snabbt.. det verkade mycket värre än problem 4. Är sådana edits inte ok, är det problem 4 Ragabash zonk jobbar på)
Sådana edits är absolut ok. :) Det här är ett ganska avslappnat spel. Och nice att du väljer Ragabash, nu har vi alla typerna av varulvar i spel :D
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
897
Pinsamt när man misslyckas med en beräkning. Om Allt-är-spikar hjälper till att hålla de andra varulvarna borta under tiden så kanske det går att lösa de icke-euklidiska trianglarna med Pythagorazraels teorem? Jag räknar vidare på problem 2
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,982
Location
Örebro
Fan den som ger sig, tarmlöse Isaac ger sig på problemet igen motiverad av Allt-är-spikars patos och känsla för våldsam rättvisa! Jag stöttar upp vid problem 2 igen, kanske kan jag till och med få hämnd på vandalerna som försökte beröva mig min magkänsla.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,162
Problem 1låter som något jag kan kasta pengar och våld på! Jag försöker lösa det.
 
Top