Nekromanti Fortsättning: Monster

TheGoblin

Veteran
Joined
13 Aug 2001
Messages
91
Location
Norrrrrland!
Tjenare. /images/icons/laugh.gif
Eftersom mitt förra inlägg om elaka monster blev en mer eller mindre stor diskussionspunkt , tänkte jag att den kunde fortsätta. Jag har fortfarande behov av elaka monster. Det som jag ber om den här gången är dock även två andra saker. Att ni skissar en bild som ni skickar med i ert meddelande , så att jag kan direkt lägga in monstret i rollspelet. Det är inget måste , men det vore bra. En annan sak , för den envise skrivaren , är att skriva en liten historia där monstret anfaller en grupp/smyger sig på någon eller liknande , så att jag kan förstå bättre hur monstren går tillväga vid jakt/slakt/smyganfall osv...

Dom slags monster jag behöver är demoner , odöda och vilda djur. Gör helst lite nya och ovanliga monster , för jag har tagit dom klassiska. För att bättre förstå vilka monster jag söker , skickar jag med en presentation av mitt rollspel , som kommer här:

"Det är tiden innan apokalypsen. Människor slåss i panik för att rädda sina nära mot demoner , och tavernor är fyllda med krigare dygnet runt. Magiker läser fanatiskt i sina böcker för att stoppa det demoniska hotet , och för att stoppa den demoniska vortexen. Den demoniska vortexen är ett svart hål , som ska sluka världen. Den växer hela tiden , och inom ett år eller två är hela världen förgången. Demoner regerar slättlanden , och under marken smyger odöda zombies omkring. Städer infiltreras av vampyrer , och varulvar gömmer sig i trädtopparna. Det är demontider."

Därmed avslöjas namnet på mitt rollspel: Demontider.

Bara som ett litet smakprov på monstren , skickar jag med några exempel som ni SL gärna får använda (så länge ni inte skryter om att ni gjort dom) :

Väggspräckare:
Cirka 1,80m långa , med endast armar att förflytta sig med. Dom har dock klor som kan användas för att gräva sig igenom väggar , som om dom vore smör. Dom är , som sagt 1,80m långa , av det tar svansen 1,20m och kroppen är endast 60 cm lång. Dom har muskulösa armar , och ett rött skinn. Svansen är väldigt spetsig , och har en vass pigg längst fram.
Det är dom här som går först vid t.e.x belägringar eller simpla angrepp. Efter dom brukar det oftast komma Svärmen eller Nattkrälare. Om dom mot all förmodan skule jaga med andra av samma ras , anfaller dom från alla håll.

Nattkrälare:
Cirka 1,20 m långa , väger inte mer än 10-30 kg. Dom har stenhårda svarta tänder , och ett saliv som alltid runner ut ur munnen. Deras skalle är bred och lutar lite över ögonen. Dom har inga synliga muskler , och deras skinn är svart som natten. Hela deras kropp är väldigt vek.Dom bor nära städer och byar. När byn/staden som dom bor vid veknar , anfaller dom , ihopp om att riva staden och själva ta över den. Dom är aggressiva och blodtörstiga.



Ta väl hand om mina små monster alla ni spelledare. Om ni vill vara med på projektet är det bara att skicka ett meddelande. Det är mycket kvar som ska göras!
Men om jag inte får hjälp , och fortfarande har ork kvar i kroppen , ska projektet vara klart till sommaren.

Kommentera gärna om det verkar vara en intressant rollspels idé , eller kommentera något annat. Spelar ingen roll vad , för jag gillar bara att höra synpunkter om det projekt jag slitit med i ett stor antal timmar.

MvH
//TheGoblin

PS: Om jag har gjort några stavfel eller "särstavning" i det här meddelandet , skriv det inte med stor rubrik , utan bortse från det och håll er gärna till ämnet.
 

TheGoblin

Veteran
Joined
13 Aug 2001
Messages
91
Location
Norrrrrland!
Spelet består faktiskt inte så mycket av strid , men jag vill att SL ska ha alternativ vad gäller monster! Det är inte så kul att möta samma monstersort om och om igen.....
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,780
Location
Göteborg
Mullrare

Satte mig att skissa på ett monster när jag läste ditt inlägg, och här kommer det:

Mullraren är ca två meter lång, mycket kraftigt byggd och har i stället för händer stora klor, en på varje arm. Dess namn kommer av det distinkta dova mullrandet som den utstöter när den jagar sitt byte. Mullraren slåss ensam. Om den jagar i flock så drar de andra demonerna sig tillbaka när mullraren anfaller för att inte komma i vägen för de dödliga klorna som mullraren svingar omkring sig med sina muskulösa armar. Demonens ögon är smala och insjunkna och dess mun är alltid öppen och ur gapet hänger trådar av slem och skinn.


De fyra vännerna hade varit hårt ansatta i vad som verkade vara timmar, men antagligen bara var ett tiotal minuter. Nattkrälarna kom från alla håll och anföll den lilla gruppen, som var inträngd i ett hörn. Rodrik blödde från ett flertal sår och Odils båge var söndertrasad. Alla visste de att de inte skulle klara av detta mycket längre.
Men plötsligt, som på kommando slutade nattkrälarnas angrepp och de försvann lika snabbt som de kommit, lämnande de fyra vännerna i en hög av blod och små, svarta lik.
"Vi kanske skrämde iväg dem, hehe." Det var Odil som först yttrade sig.
"Tyst!" utropade Rodrik.
"Hör du något?" undrade Anrad, gruppens magiker.
"Tyst, sade jag!"
Det blev tyst i rummet. Åtminstone nästan tyst. Ett svagt muller hördes och det växte sig allt starkare. Rodrik blev likblek i ansiktet.
"Mullrare!"
En klo stor som Enridos huvud splittrade dörrkarmen och gjorde upp ett stort hål. Ur detta hål, bortträngande de sista resterna av dörröppningen, klev en två meter hög, muskulös gestalt, svingandes armarna med de jättelika klorna. Det dova mullrandet skakade vännerna in i benmärgen. Rodrik kastade sig mot demonen med ett vredgat vrål, fruktande att detta skulle bli hans sista strid...
 

TheGoblin

Veteran
Joined
13 Aug 2001
Messages
91
Location
Norrrrrland!
Mullrare & Demonbarn

Mycket imponerad!
Mullraren är en klar medlem i Demontider numera.
Historien var riktigt bra!/images/icons/laugh.gif

Som en bonus avslöjar jag därmed ännu en demon , som jag skrivit en liten historia till:

Jag skulle just överge den överfallna byn , när jag hörde ett barns skrik. Jag trodde att jag var den enda överlevaren , så jag blev ganska rädd vid första skriket. Jag rusade snabbt emot det håll där ljudet kom ifrån. Det kom ifrån en halvt nerbränd hydda , där det lät som ett spädbarn inuti. Jag gick försiktigt in och pratade tyst med tröstande ord. Det låg en omkullvält halmvagga på golvet , där jag kunde skymta en skugga av ett barn. Jag lyfte sakta undan vaggan , och ramlade bakåt av förvåning. Barnet låg på golvet , ungefär 30 cm långt , med ett svartgrönt skinn! Barnet , som egentligen inte borde ha tänder alls , visade sina grova huggtänder och började gå emot mig. Ögonen var reptil liknande , och dess tunga var klyvd. Ryggen var böjd , och den var mycket smal. Jag tog upp en slocknad fackla som låg intill , och drämde till den i huvudet. Den reagerade inte , och anföll. Den hoppade med ett språng emot mig hals , när jag ännu en gång drämde till den. Jag träffade rakt i nacken. Ett snabbt krasande hördes , sedan var barnet dött. Jag sprang därifrån.

Demonbarn:
Själva Demonen är osynlig och inte mer än 5 mm lång , men spädbarnet den tar över blir ungefär 30 cm långt och utveklar ett svartgrönt skinn. Om barnet inte har tänder , växer det ut grova huggtänder med ett par vampyrgaddar. Om barnet redan har tänder , pressas dom bort i en våldsam händelse. Barnet förlorar dessutom en hel del av dess kött , och ser ut att vara endast av skinn och ben. Dom använder sig ofta av människornas medlidande , och imiterar barnljud. Annars så håller dom sig ofta nära andra demoner. Dom går aldrig ensamma.

Skriv gärna fler /images/icons/wink.gif
 
Top