Nekromanti Finns det fler än jag som..(LotR-filmen relaterat)

Joined
17 Jun 2000
Messages
72
Location
Ekenäs, Finland
Längtar mer efter filmen än efter julen?
Jag märkte här nyligen att julen är "no big deal" men LotR-filmen... Den är något extra att vänta på... Jag måste ju vara sjuk på något vis...




Och i vår blir det SW...
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Jul? Humbug!

Äh, alla som längtar efter jul, det är väl snarast dem som borde vara på enkelbiljett till loonie-town, om du frågar mig. Jag hatar julen, och längtar då hellre till "nu blåser vi snuten 3" eller vad fan som helst, hellre än till den hemska högtiden.

Ursch!

Nå, sedan är man ju djävulskt spänd på hur filmen blir, är det bara jag som tycker det är übermäkta konstigt att det ändå är PETER JACKSON som regisserar? Jamenar; största filmen alla kategorier, och så är det dåren som gav oss "meet the feebles", "bad taste" och "braindead" som står bakom? Jag kan ju säga på en gång; att när jag såg PJ's galna scen i "bad taste" där han själv och hans polare måste dricka ur en glasskål full med rymdvarelse-spya för att de infiltrerar rymdvarelsernas bas, då trodde jag ju inte direkt att den här killen skulle få regissera den största filmproduktionen någonsin, direkt... Scenen där två rymdvarelser sitter på golvet vända mot varann med 3D-brillor och leker en klapplek (och suger helvete på det, dessutom!) i tre sekunder innan de blir skjutna av hjältarna är annars en av mina favvo-filmsekvenser...

Hoppas han låter den galna prällen från "braindead" göra en cameo i SOR och få köra lite "I kick ass for the lord" vid Helms Klyfta, eller nåt. Tygharen i "meet the feebles" som blir helt uppsvullen och blemmig av könssjukdomar och kräks ner publiken kunde väl få vara med på ett hörn också?. Bara för att reta upp alla lökiga brun-loosers i Tolkiensällskapet, om inte annat...

/Rising
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Jul? Humbug!

"är det bara jag som tycker det är übermäkta konstigt att det ändå är PETER JACKSON som regisserar?"

Tja, det går väl att förnya sig?
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Jul? Humbug!

"är det bara jag som tycker det är übermäkta konstigt att det ändå är PETER JACKSON som regisserar?"
Tja, det går väl att förnya sig?


Har han iofs redan gjort; efter Brain Dead har han bl.a regisserat dramafilmen Heavenly Creatures som fick stående ovationer av Nils-Petter och andra seriösrecensenter, och den fiktiva dokumentären Forgotten Silver (om en nyzeeländsk stumfilms-filmare som aldrig har funnits).

--
Åke
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Jul? Humbug!

Glöm inte the Frighteners, en skräckis med Michael J. Fox i huvudrollen. Jag vet inte hur stor hit den var, men jag tyckte den var rätt bra när jag såg den på video. Den hade även R. Lee Ermey i en liten biroll som spöket av en USMC drill sergeant /images/icons/spook.gif.
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Skryt...

För att ytterligare försvåra ditt lidande kan jag säga att jag har mitten biljetterna till första föreställningen på Filmstaden Söder(stor central biograf i Stockholm) och att jag fick dom utan att köa en enda sekund. Jag ser framemot att sitta där bredvid de stackare som sov utanför biograferna och stormade fram till kassorna först av alla och märkte att de bästa platserna redan var tagna! Ahhh skadeglädje(och glädje över Lotr biljetter) är den enda sanna glädjen/images/icons/devil.gif

Hur jag och mina 8 andra ickeköande vänner fick tag på biljetterna är en hemlighet och något ni gärna får grubbla på.

Ps. Tittar just nu på Best of Ali G och skrattar så att tårarna sprutar.

Puss
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
En gissning... [OT]

Ni känner någon som jobbar på biografen va?

Själv tycker jag detta är extremt uselt. Ska man ha premiärbiljetter så SKA man ha sovit ute hela helgen (eller åtminstonde EN natt... Själv gjorde jag inte detta, men då har jag inga premiärbiljetter heller. Fast jag har stor sympati för dom som offrade sin hälsa för filmen.

"That wich does not kill you, will only make you stronger..."

->>Magnus<<-
 

Utopi

Warrior
Joined
30 Nov 2000
Messages
233
Location
Uppsala
Re: Jul? Humbug!

Peter Jackson får beröm av skådespelarna så det oroar jag mig inte för. Rising: jag tror faktiskt inte du menar vad du skriver.

Jag hatar julen, och längtar då hellre till "nu blåser vi snuten 3" eller vad fan som helst, hellre än till den hemska högtiden.



Snälla?
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: En gissning... [OT]

Ni känner någon som jobbar på biografen va?

Man kan också vara aktiv i Forodrim eller dylikt Tolkiensällskap; har några bekanta som fick premiärbiljetter den vägen.

--
Åke
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: En gissning... [OT]

"Ska man ha premiärbiljetter så SKA man ha sovit ute hela helgen (eller åtminstonde EN natt."

Eller så ska man bo i Skövde, där sånt där fånigt premiärbiljettsköande anses vara ett tidsfördriv hos nollåtta-fjortisar som inte kan uppskatta en hård dags arbete på fälten eller i gjuteriet. Fö'schöen, här var kön fem minuter lång!
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: En gissning... [OT]

Jo, jag håller faktiskt med. Ska man ha en premiärbiljett så ska man lida ordentligt för den, inte för att det på något sätt gör den mera värd eller så, utan för att vi som inte har någon biljett inte ska behöva vara så avundsjuka.

"That which does not kill you, will probably cripple you for life or at least put you in hospital for a few weeks."
 

Davio_UBBT

Veteran
Joined
27 Jul 2000
Messages
57
Location
Götene
Skövde är trevligt (OT)

Speciellt när 5 personer som har köat till kl 8 får reda på att dom tänker släppa biljetterna mycket senare. Jag får säga att jag är en glad stackare som fick den sista biljetten till premiären./images/icons/smile.gif
 
Top