Nekromanti Filmen - recension

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Tecknade serien

Jag har också sett delar av den. Den var inte så tokig om man jämför med dagens fantasyserier, både tecknade och med skådespelare. Det är väldigt populärt att sno kända personer eller historiska händelser och förvränga det till något helknasigt. Som Robin Hood, Herkules, Xena och dussintals andra icke namngivna skitserier.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,357
Location
Göteborg, Lindome
Re: Tecknade serien...

... som givetvis fick titeln "Drakar och Demoner" när den släpptes på video här i Sverige. /images/icons/mad.gif

/Mikael
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Re: Och ändå såg du den "ett antal gånger"? (NT)

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Å nej... man kan ju bara hoppas att de oförstående videoöversättarna har kallat den "Drakar&Demoner"...

<hr></blockquote>



De har de inte.../images/icons/cool.gif
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,442
Re: Jo, jag har faktiskt...

I allra högsta grad. Sen att den sög gör ju inget...
 

Renegade

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
70
Location
Kristianstad
Re: Neee....

Den var ju nästan i STAR WARS klass!

Tyvärr istället så försökte den nå en Star Wars publik genom att vara "inspirerad", som det märktes bl a att det fanns alldeles för många olika raser/varelser i alla färger och former, vissa såg så banala ut att de just passar i en annan galax och inte i en annan värld.

Inte den bästa film man sett, anser jag själv. Men det är en utav få fantasyfilmer här i världen, det är faktiskt baserat på ett rollspel så den har vissa av dessa element, samt att den verkligenär bättre än de "fantasy" serier som går på parabol och dylikt (Hercules, Mystic Knights, Robin Hood, Xena också tom), det går absolut att se den utan att få magsår, vilket jag själv får av robin hood och mystic knights

Får väl annars hoppas på forgotten realms tv serien om den nu kanske kommer, men med tanke på att fireworks entertainment skall producera den (Andromeda och Relic Hunters någon?) så är det väl att hoppas på för mycket.
 
Top