Nekromanti FIlmeffektsmodul

L337

Warrior
Joined
11 Mar 2003
Messages
355
Location
Norberg
Funderar på om det skulle gå att göra en modul där man tar olika effekter från olika filmer, t.ex. matrix, där bullettime finns
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Re: filmeffektsmodul.

"Funderar på om det skulle gå att göra en modul där man tar olika effekter från olika filmer, t.ex. matrix, där bullettime finns"

Ja. :gremwink:

/Naug, jakar.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
öhm? vad ska man ha den till?

"och sen ser ni det sådär tufft i bullettime och slowmotion och med freeze frames"

"jaha."

chrull
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,442
Funderar på om det skulle gå att göra en modul där man tar olika effekter från olika filmer, t.ex. matrix, där bullettime finns

Jag tror inte att effekten av bullettime skulle göra något speciellt med spelet. Gör alla åtta gånger så svåra att träffa så har du nog ungefär samma effekt, skulle jag tro.

Vad är det fler för effekter du tänker på? Det kan ju inte vara bara Matrix för en hel modul...
 

Akutabi Gamma

Veteran
Joined
24 Jun 2002
Messages
157
Location
Metroplexet Dals-Rostock
Re: Filmeffektsmodul

Jag tänker mig hellre att man gör nåt med VR, men gör det lite mer dödligt. Som att man får hjärnskador fall man blir skjuten i VR-världen.

Inte för att jag är nån superexpert på VR området(tycker det suger), men det kanske redan funkar så i N2. I detta fallet kan man ju ha massa feta Matrix grejor. Själva bullettime grejen(slowmotion) är jag inte mycket för, men det skulle vara kul om den man sköt på bara undvek kulorna.

Naturligtvis är det fräckt ifall man klarar det själv också, men det ska vara svårt isåfall.

Så tycker jag...
 

L337

Warrior
Joined
11 Mar 2003
Messages
355
Location
Norberg
Re: Filmeffektsmodul

Den där VR idén var jävligt bra. Jag borde egentligen göra en matrix expansion. Matrix är ju som alla vet en väldigt bra film.
 

eNo

Veteran
Joined
20 May 2002
Messages
117
Location
Falun, Dalarna
Re: Filmeffektsmodul

Det finns ett antal gratis matrixmoduler/rollspel att tillgå. Varvid Matrix D6 (en konvertering av Star Wars D6) är den bästa jag sett. Kanske kan den hjälpa dig i din konvertering/modulering. Sök på 'Matrix RPG' så lär du hitta den.

För övrigt anser jag inte Bullet time vara den viktigaste elementet i matrix. Och Bullet time kan du som SL skapa utan en modul.
 
Top