Nekromanti #Figurspel - Apocalypse

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Jag undrar bara om det är ngn som fortfarande spelar Apocalypse här? Det har ju inte talats så mycket om det spelet på ett par år och det tycker jag är synd då det var ett väldigt bra figurspel. Flera nivåer högre än w40K, Warzone och de flesta andra sci-fi figurspelen.

Vad har hänt med dom som skapade det och går dom att få tag på idag? Har spelet kommit i någr nyare versioner? Jag dammade nämligen av några böcker från min spellåda nyss och hittade detta underbara spel. Därav inlägget. Av vad jag förstod så kursade dom redan efter andra året med spelet (-97?).

Skulle gärna vilja höra lite mer om vad andra tycker om Apoc.

mvh
/joakim kalcidis
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Warzone??

är inte det nerlagt??

---------
-Netfeed-
---------
I scream, you scream, all scream for Ice-cream
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Re: Warzone??

Jag är inte riktigt säker. Target gick ju in konkurs men jag har för mig att jag läste någonstans att några andra (amerikanskt företag) köpte rättigheterna för både WarZone och Chronopia. Vad som hänt efter det vet jag tyvärr inte.

mvh
/joakim kalcidis
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Warzone??

Jag tror Paradox Entertainment har rättigheterna till Warzone och Chronopia. Men det är bara vad jag skulle gissa, alltså....

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Saurus

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
192
Location
Vadstena
Re: Warzone??

Ni menar figurspelet eller hur, det är inte nerlagt utan det har kommit en helt ny upplaga som föreningen jag är med i har, där finns de nya företagen och spelet är svensk fortfarande!

//Saurus

"The Warrior of Lustria"
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Re: Warzone?? (ot)

Jag antar att ni har andra upplagan. Dvs. box-varianten. Men den hann släppas innan de kursade.

mvh
/joakim kalcidis
 

Saurus

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
192
Location
Vadstena
hmmm jasså....

så våran förening köpte inte nya böcker mm för 2 veckor?? Jag bara undra, men det är så att dom spelar och köper Warzone fortfarande ju

//Saurus

"The Warrior of Lustria"
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: hmmm jasså....

Men warzone kan gå att köpa fastän bolaget har gått omkull(eller bytt inrikt´ning som i det här fallet). Det är bara det att det inte går att köpa något mer....

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Saurus

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
192
Location
Vadstena
Re: hmmm jasså....

jaha ok, det måste jag meddela föreningen!

//Saurus

"The Warrior of Lustria"
 

Bloodsbane

Veteran
Joined
10 Aug 2001
Messages
70
Location
Gefle, Sverige
Re: hmmm jasså....

Warzone och Chronopia är inte helt döda. Förra veckan dök 3 nyskulpterade figurer upp till Chronopia, och för nån månad sen hördes det snack om att de gamla figurerna till Warzone börjat gjutas på nytt. New Wave mail order säljer prylarna iallafall.

http://www.newwavegames.com/gw.html
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: hmmm jasså....

ja jo jag har också sett att de säljs på tex tradition man jag har aldrig sett några nya prylar

---------
-Netfeed-
---------
I scream, you scream, all scream for Ice-cream
 

Saurus

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
192
Location
Vadstena
Re: hmmm jasså....

det är sant, min förening sa att det kom nya utgåvor när jag fråga nu =)

//Saurus

"The Warrior of Lustria"
 
Top