Nekromanti Fantasy! - Old School Gaming, någon?

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
God45 said:
Laowai said:
Ditt veka, genomskinliga alvkadaver kan ju fucking försöka!
Bring it goblin bitch!


Vem sa detta skulle bli mer harmoniskt än zombie spelet? :gremwink:
Kaxigt att kalla mig slyna när det är du som tjänat ihop din rustning lutad naken över ett bord med en burk vapenfett i svanken!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Bassejr said:
God45: Vad är din karaktär för ålder när spelet startar?

Laowai: Låter jättebra. Ska du fortfarande spela grönsak, bara för att driva med Werner och med Mårtens karaktär?

Mårten: Kommer du också skriva egna stats, eller ska jag författa ett rollformulär åt dig?

Och samma fråga för Cissi, Recca, Cassius, och Iskaral: Är ni fortfarande Game, och vill ni ha era karaktärer byggda åt er då? Cassius får spela magiker.

EDIT: Jag la till like mer text i startinlägget, så folk slipper upprepa frågor.
Jag vill bygga min rollperson. Men jag har inget rollformulär.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Bassejr said:
God45: Vad är din karaktär för ålder när spelet startar?

Laowai: Låter jättebra. Ska du fortfarande spela grönsak, bara för att driva med Werner och med Mårtens karaktär?

Mårten: Kommer du också skriva egna stats, eller ska jag författa ett rollformulär åt dig?

Och samma fråga för Cissi, Recca, Cassius, och Iskaral: Är ni fortfarande Game, och vill ni ha era karaktärer byggda åt er då? Cassius får spela magiker.

EDIT: Jag la till like mer text i startinlägget, så folk slipper upprepa frågor.
Alltså, är orcher bara monster, eller är de som i DnD bara hatade och missförstådda för att de är fula?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,556
Bassejr: Får jag +1 till en stat som en människa?



Laowai: Förökar sig inte goblins genom att ha sex med speciellt illaluktande högar av dynga hittade i träsk? Eller deras mammor? Oh, förlåt mig det är samma sak.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
God45 said:
Bassejr: Får jag +1 till en stat som en människa?



Laowai: Förökar sig inte goblins genom att ha sex med speciellt illaluktande högar av dynga hittade i träsk? Eller deras mammor? Oh, förlåt mig det är samma sak.
Men då kan vi ju inte slåss. Då är ju du min son.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,556
Laowai said:
Alltså, är orcher bara monster, eller är de som i DnD bara hatade och missförstådda för att de är fula?
Det är nästan bättre för mitt karaktärs koncept om de egentligen bara är ett folk som alla andra fast primitivare än de andra folken och därför ser man ner på dem. Mina kille är bara mer psycho så :gremwink:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Går det vara halvorch? Jag gillar halvorcher för att de är så utstötta men inte blir "killed on sight" för det mesta.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,556
Laowai said:
Meh! Kan man få props för att jag fullständigt krossade dig i vår insult-battle eller? :gremsmile:
Fine. Du får en insult battle poäng :gremsmile:
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Recca said:
Går det vara halvorch? Jag gillar halvorcher för att de är så utstötta men inte blir "killed on sight" för det mesta.
This! Fast jag skulle kunna spela pureblood för att kunna hata de andra, och se ner på dig lite för att du inte är en sann orch :gremwink:
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Recca said:
Går det vara halvorch? Jag gillar halvorcher för att de är så utstötta men inte blir "killed on sight" för det mesta.
Tror vår fina alv ser grönt skinn och sedan ser rött :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,556
Recca said:
Går det vara halvorch? Jag gillar halvorcher för att de är så utstötta men inte blir "killed on sight" för det mesta.
Wernner kan nog komma överens med en halv-ork om han måste. Den personen är ju tragiskt "förorenad" av sitt smutsiga ork blod. Det är egentligen inte hennes fel :gremwink:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Laowai said:
Recca said:
Går det vara halvorch? Jag gillar halvorcher för att de är så utstötta men inte blir "killed on sight" för det mesta.
This! Fast jag skulle kunna spela pureblood för att kunna hata de andra, och se ner på dig lite för att du inte är en sann orch :gremwink:
DEAL!
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Recca: jpg eller pdf ?

Orker är egentligen rätt trevliga, i jämförelse med Goblins eller Jättar, men det säger nog inte så mycket för en halv alv. Det är lite som att säga att ett brinnande vedträ inte är så varms om man jämför med smält järn.
Men kriget är över nu, och det är en ansträngd vapenvila mellan grönskinnen och alv-människa koalitionen. Dvärgarna tycker illa om alla som är rikare eller mäktigare än dem, men det är allmänt accepterat hos dem att man ofta, som nation, tjänar mer pengar på att sälja yxor och hjälmar än på att klyva skallar ochbkrossa revben med dem. Det sagt, betyder inte att någon av de tänkande raserna är rädda för att döda.

Och ja, god45 får +1 i nivåpoäng, eftersom du i alla situationer räknas Regelmässigt som Människa med husreglad alvsorg.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Bassejr said:
Recca: jpg eller pdf ?

Orker är egentligen rätt trevliga, i jämförelse med Goblins eller Jättar, men det säger nog inte så mycket för en halv alv. Det är lite som att säga att ett brinnande vedträ inte är så varms om man jämför med smält järn.
Men kriget är över nu, och det är en ansträngd vapenvila mellan grönskinnen och alv-människa koalitionen. Dvärgarna tycker illa om alla som är rikare eller mäktigare än dem, men det är allmänt accepterat hos dem att man ofta, som nation, tjänar mer pengar på att sälja yxor och hjälmar än på att klyva skallar ochbkrossa revben med dem. Det sagt, betyder inte att någon av de tänkande raserna är rädda för att döda.

Och ja, god45 får +1 i nivåpoäng, eftersom du i alla situationer räknas Regelmässigt som Människa med husreglad alvsorg.
Halvjätte? Ja/nej? jag gillar jättar. Det är skitballa =)

Edit: Eller de kanske är skitastora? Jag tänker typ, half-ogres. Stora som fan, men inte mer än kanske 2.5 meter.

Eller så skaffar jag bara fantasy imorn och kanske läser reglerna.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,556
Bassejr said:
Och ja, god45 får +1 i nivåpoäng, eftersom du i alla situationer räknas Regelmässigt som Människa med husreglad alvsorg.
Tackar :gremsmile: Då höjer jag min fysik till 6 och blir ännu mer av den perfekta mördarmaskinen :gremlaugh:
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
God45 said:
Bassejr said:
Och ja, god45 får +1 i nivåpoäng, eftersom du i alla situationer räknas Regelmässigt som Människa med husreglad alvsorg.
Tackar :gremsmile: Då höjer jag min fysik till 6 och blir ännu mer av den perfekta mördarmaskinen :gremlaugh:
/me ser det som en matter of pride att hans orch-dude ska kunna stå mot halvalven i fair fight.

Orka plugga regleeeeer >_<
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Recca said:
Laowai said:
Recca said:
Går det vara halvorc-gillargillar halvorcher för att de är så utstsåvieen inte blir "killed on sight" för det mesta.
This! Fast jag skulle kunna spela pureblood för att kunna hata de andra, och se ner på dig lite för att du inte är en sann orch :gremwink:
DEAL!
Rom ork får man spela med +2 i fysik, men du kan inte välja magiker. Som Halvork får du +1i fysik, istället för människornas extrapoäng, men kan välja men kan välja Magi som färdighet.
Deal?
Och du måste se i alla fall LITE snett på ork-hatare. :gremsmile:

Halv jättar oh orker har samma stats, men alla med jätte-blod får -2 om de ska charma eller övertala någon, såvida det inte handlar om rent hot om fysiskt våld.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Bassejr said:
Recca said:
Laowai said:
Recca said:
Går det vara halvorch? Jag gillar halvorcher för att de är så utstötta men inte blir "killed on sight" för det mesta.
This! Fast jag skulle kunna spela pureblood för att kunna hata de andra, och se ner på dig lite för att du inte är en sann orch :gremwink:
DEAL!
Rom ork får man spela med +2 i fysik, men du kan inte välja magiker. Som Halvork får du +1i fysik, istället för människornas extrapoäng, men kan välja men kan välja Magi som färdighet.
Deal?
Och du måste se i alla fall LITE snett på ork-hatare. :gremsmile:
Och fysik slåss man med antar jag?

Så säg att jag spelar en sorts sergeant ur ett orch/halv-orchiskt mercenaryförband, men sedan kriget tog slut har jag haft slut på jobb.

Så stor, brutal och girig. Det låter som en äventyrare för mig :gremwink:

Sen kan det bli kul att spela honom som att han tycker att halvalven bara är patetisk som vill fortsätta ett krig som bara var nästa måltid för Thagrim (som min dude heter)
 
Top