Nekromanti Fading Suns hjälp

Totenklage

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
118
Location
Göteborg
Är det någon därute som sitter på ett gäng bra äventyr till Fading Suns? Jag har börjat få idétorka och behöver inspireras.
Undrar också om någon kan tipsa om något bra äventyr till nåt annat spel som passar för konvertering till Fading Suns. Jag hittade för ett tag sen en intressant site med material om hur man kan konvertera Enemy Within-kampanjen(WHFRP) till Fading Suns och det gjorde mig nyfiken om det kanske finns fler bra konverteringsvänliga äventyr/kampanjer.



"Was mich nicht umbringt, macht mich stärker!"

<Totenklage>
 

Bloodsbane

Veteran
Joined
10 Aug 2001
Messages
70
Location
Gefle, Sverige
Egentligen kan du ju konvertera precis vad du vill till Fading Suns. Välj källmaterial beroende på var just din kampanj utspelar sig just nu. Gamla mutantäventyr funkar ju bra i megastäderna på de välkända planeterna, medan du i princip skulle kunna plocka upp ett D&D dungeonbashing äventyr att köra på någon backwater hellhole planet som upptäcktes av imperiet för en vecka sen, om det är såna miljöer du föredrar.

Se bara till att lägga in lite nasty twists i storyn, för att behålla den sköna noir känslan, som iallafall jag tycker att Fading Suns mår bäst av.

Själv har jag fått många inspirerande idéer när jag läst igenom gamla Magnum eller Tung Metall tidningar.
 

Totenklage

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
118
Location
Göteborg
Givetvis kan jag använda mig av vilka äventyr/kampanjer som helst men det jag undrar är om någon har nått bra tips på några bra. Jag har funderat på att konvertera nåt DnD äventyr men jag har väldigt dålig koll på vad som finns (jag har inte spelat mycket DnD i mina dagar). Annat projekt vore att ,om möjligt, konvertera Svavelvinter(D&D). Vet inte om det är en vansinnes idé men det kanske kan funka. För att få in lite "dark between the stars" så kan man kanske konvertera "Masks of Nyarlathothep" (CoC).
Om nån har nån bra idé så är jag tacksam för svar.

"Was mich nicht umbringt, macht mich stärker!"

<Totenklage>
 

Bloodsbane

Veteran
Joined
10 Aug 2001
Messages
70
Location
Gefle, Sverige
Gå in på http://www.wizards.com/dnd/DnDDownloads_classics.asp

tanka hem alla tre Dungeoncrawl: Undermountain äventyren (The Lost Level, Maddgoths Castle, Stardock). De borde vara ganska lätta att konvertera till en sci-fi setting.

Här hittar du gratis material till WotC´s Alternity-spel:
http://www.wizards.com/alternity/downloads.asp Borde ju vara ännu smidigare att konvertera, men jag är inte så fruktansvärt insatt så du får kika själv..
 

Primas Antonio

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
182
Location
Göteborg
Har du Mutant Chronicles äventyr? I så fall har du tur! De går lätt att konvertera, om man låter Legionen vara "the Dark between the Stars", "Symbiots" eller kanske "Antimonists". Speciellt bra tror jag Operation Kirkwood skulle fungera.

Om du äger både Vikingäventyr och FS-kampanjen "Star Crusade" kan du köra ganska roliga Vuldrokkampanjer (själv funderar jag på att köra Jarl Eriks Arv, byta ut Shetlandsöarna mot någon måne (till ex. Frost), London mot Leminkäinen och Rom mot Holy Terra.

Kanske har du NeoTech äventyr? Kanske Avalanche? Sätt Sydamerikaakten till Severus, Floridaakten till Leagueheim och Norgeakten till Gwynneth!

/Antonio, hjälpsam
 
Top