solvebring
Superhero
Ja, info om hela projektet och den helhetsbild som finns kan ni få här!
Bakom lykta dörrar är förresten inte längre det tänka namnet för rollspelet. Det har döpts om till Topphemligt.
Till saken:
Jag funderade nyligen över vilka färdigheter som skall ligga fast hos alla karaktärer, eftersom de på ytan kommer att vara tränade ganska så likvärdigt. Det är sedan andra färdigheter som kommer att skilja dem åt.
Nå, de fasta färdigheterna, för vilka jag haft gamla DoD som utgång blev så här:
Bluffmakeri
Bluffa, Köpslå, Övertala, Muta, Förhöra, Förföra etc.
Fordonsmanövrerande
Hantera fyrhjulig samt tvåhjuliga fordon
Gänglighet
Gömma sig, Hoppa, Klättra, Smyga, Stjäla föremål etc.
Läkevårdskunskaper
Ge första hjälpen, ställa diagnos av fysiska skador
Närstrid
Slåss i närstrid med kropp såsom närstridsvapen
Pistol
1 Främmande språk
Upptäckande
Upptäcka fara, Spåra, Finna dolda ting etc.
...Ja, jag vet att vissa av dem, som Upptäckande har helsketna namn, men det var vad som dök upp för tillfället.
Gänglighet bör kanske splittas... Gänglighet för hoppas, klättra, handvolter etc.
Och Något annat för att smyga, gömma sig och sådant.
Bakom lykta dörrar är förresten inte längre det tänka namnet för rollspelet. Det har döpts om till Topphemligt.
Till saken:
Jag funderade nyligen över vilka färdigheter som skall ligga fast hos alla karaktärer, eftersom de på ytan kommer att vara tränade ganska så likvärdigt. Det är sedan andra färdigheter som kommer att skilja dem åt.
Nå, de fasta färdigheterna, för vilka jag haft gamla DoD som utgång blev så här:
Bluffmakeri
Bluffa, Köpslå, Övertala, Muta, Förhöra, Förföra etc.
Fordonsmanövrerande
Hantera fyrhjulig samt tvåhjuliga fordon
Gänglighet
Gömma sig, Hoppa, Klättra, Smyga, Stjäla föremål etc.
Läkevårdskunskaper
Ge första hjälpen, ställa diagnos av fysiska skador
Närstrid
Slåss i närstrid med kropp såsom närstridsvapen
Pistol
1 Främmande språk
Upptäckande
Upptäcka fara, Spåra, Finna dolda ting etc.
...Ja, jag vet att vissa av dem, som Upptäckande har helsketna namn, men det var vad som dök upp för tillfället.
Gänglighet bör kanske splittas... Gänglighet för hoppas, klättra, handvolter etc.
Och Något annat för att smyga, gömma sig och sådant.