Nekromanti Extreme Home Makeover

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,879
Location
Örebro
Jag var hemma hos Cissi i helgen. Hon har ett trevligt hem. När jag kom till min egen läghenhet så kändes den rätt torftig.

Därför skulle jag vilja ha lite hjälp med att förvandla där jag bor från en plats där jag spenderar tiden då jag inte är på jobbet till något som känns som ett hem. För jag vet inte hur jag ska göra.

Übereil, som funderar på att ta dåliga bilder med sin mobilkamera och lägga upp
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,638
Tavlor! Saker att hänga på väggarna är alltid trevligt. :gremsmile: Inte posters bara, det känns för student rum.

Jag har pyntat mina väggar med en steam-punk klocka, tavlor med citat av Einstein, en enorm ihålig bok man kan göma whiskey i och en spetsig bit stål med fast svetsade röda glasbitar som jag köpte från en gatu konstnär. Häng upp konstiga grejer du gillar på väggarna som känns det "hemigt" liksom :gremsmile:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,022
Location
Ludvika
Jag tycker poster kan funka skitbra MEN de måste sättas in i ramar i så fall! Går att köpa hyfsat billigt på typ Åhlens å andra ställen. Men kolla upp priset på ramarna först och köp sedan posters som passar. Jag gjorde tvärt om och blev tvungen att pröjsa dubbla priset för ramarna eftersom mina posters var typ fem centimeter för stora =(
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,879
Location
Örebro
Jag har funderat på att hänga saker på väggarna. Problemet är att jag inte har den blekaste var jag ska leta. Eller hur man ska göra för att det ska bli någolunda sammanhängande.

Übereil
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,638
Übereil said:
Jag har funderat på att hänga saker på väggarna. Problemet är att jag inte har den blekaste var jag ska leta. Eller hur man ska göra för att det ska bli någolunda sammanhängande.

Übereil
Gå till Åhlens eller IKEA eller någonting och kolla runt på deras tavlor. Allt deras går rätt bra ihop så ta 2 eller 3 du gillar där. Sedan kan du köpa till saker 1 i taget när du ser något du gillar. Då måste du bara frga dig själv om det fungerar med de sakerna du köpte från första stället :gremsmile:
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Ni börjar diskutera detaljer alldeles för tidigt. Först måste vi veta vilket rum vi har att arbeta med, hur ser det ut?

Typ: färg på väggen, möbler, öppna ytor eller compact living.

Vilka signaler vill du sända ut? Vilket typ av intryck ska man få av att vara i din lägenhet?

(och svara inte att det ska se fint ut)
 
Top