Nekromanti Ett avsked

Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Nu var det då dags. Eller snart iallafall. På måndag morgon (den trettonde) rullar BD:s buss iväg till Dragsvik och militärtjänstgöringen. Detta kommer att bli mitt avsked, och jag kommer att genomföra det genom att tacka en del, och förstås genom huvudattraktionen: Vilket spel jag skulle vilja spela med vem. Avskedet är inte definitivt och jag kommer kanske tillochmed att ha tid med att slänga in ett par inlägg under våren, men jag kommer att vara borta en tid. Dock återvänder jag *säger: "I'll be back" med grov Arnold-accent*.
Nåja, till huvudattraktionen.

troberg - Min guru och cynismens och ironins okrönta konung. Även om du aldrig snackat om något specifikt spel du spelar, finns det ändå ett där du vore allsmäktig som SL; Svenil. Jag skulle gärna se ett äventyr som utspelar sig i Borlänge :gremwink:

Kornella - Nu är det slut med alla diskussioner i vrålan. Det finns inget speciellt spel som jag vill prova på med dig, men dock ett sånt äventyr som du snackat en massa om... med EN spelare. Det finns lustiga idéer. Sköt om dig... och Börnan. :gremsmile:

Morgoth - Jag har ju sagt att jag vill spela Tribe 8. Eftersom jag när det drar ihop sig hellre spelar än spelleder så är det så att det är du som blir vald till SL-platsen för det spelet. Känn dig hedrad... eller nåt :gremwink:

Han - Jag vet att du springer omkring här ibland fortfarande. Det självklara valet är naturligtvis EDoD (inte EDD alltså). Vore verkligen något att prova på. Naturligtvis vore jag tvungen att spela dvärg :gremgrin:

Rising - Mannen som fick mig att inse att jag faktiskt vill spela Chronopia - partystaden nr. 1. Verkligen. Att uppleva Risings Chronopia skulle vara kul.

Storuggla - Flaxisen som vet hur man använder PM-funktionen när man har tråkigt. Tror det var så att det var i CoC som du hade dina Noirdeckarsaker för dig. Trefligt.

Arvidos - Som svar på ett tidigare inlägg. Nä, vi har nog inte diskuterat så mycket :gremwink: Men du har märkts här omkring du också... fast det visste du nog redan. Bara för att du har gjort ett scenario till Nya Mutant, har jag fått för mig att jag vill spela det också, och du är nog den SL jag känner som kan göra det bäst (eftersom du skrev äventyret :gremwink: ).

Eksem - Det började med en diskussion om kvinnor och sexism... nåja, slutligen visade det sig att du var mycket trevligare än jag trodde :gremgrin: . Dessutom spelar du DoD6 med ELRIC!-regler, vilket jag vill prova på. Hänger gärna på Nobilis om det blir nåt nån dag också :gremwink:

Krille - Västmark... ett spel som jag har nånstans på hårddisken och som verkar helintressant, men jag inte har haft chansen att spela pga en icke-existerande skrivare. Dessutom är jag inte OT när jag spelar... faktiskt :gremgrin:

Ymir - Du har faktiskt nästan lovat att jag ska få spela ditt Eon (om jag bara flyttar till Malmö eller hur det nu var :gremsmirk: ) och att jag ska få gråta lite för Första Snön. Ser fram emot det :gremgrin:

Quan'talis - Tro inte att du slipper undan med förkylning igen. Jag hade planer på en sån otroligt bra karaktär att han inte får gå till spillo. Fy på dej att bli sjuk sådär.

Skuggvarg - Men, vad? Skuggvarg på BD:s lista? Det är så ni tänker nu va? Ja, det tänkte jag också.. ett tag. Men det egna spelet Andor, som har enhörningsmänniskan, det är något jag vill prova på. Och återigen är detta nog bäst att prova med spelets skapare. Längesen du setts till här förresten, Skuggis :gremwink:

Nu ska jag dessutom hitta en del till som jag bara vill slänga iväg nån avskedshälsning åt:

walium - God fortsättning! Försök hålla vrålan levande utan mig. Och du... det kommer säkert någon vandrande en dag som passar precis dig :gremwink:

Yassilus - Han som precis har blivit DoD6-spelledare. Ta honom under era vingars skugga på DoD-forumet! Killen ska lära sig om mystiken med DoD6.

avatarex - tack för hjälpen med jongleringen. Jag kan fortfarande inte :gremwink:

Herr_Balderk - Det blev inget SnöKon för mig ändå - tyvärr. Skicka gärna ett PM och berätta om hur det var. Dessutom kanske du har Tribe 8 lagom tills nästa gång jag besöker Umeå (vilket sker rätt så ofta)...

Nu tänker jag inte nämna fler personer eftersom det isåfall bara går så att jag nämner hela forumet. Dessutom har jag säkert glömt nån redan nu, och skulle jag skriva mer skulle jag glömma flera.
Detta inlägg är inte OT, vilket jag själv är förvånad över, för jag trodde att det skulle bli det. Men som synes handlar det ju om forumet och dess invånare. Tyvärr är det kanske en liten ripp-off på Storugglas sentimentalitet, men jag hade tänkt på det innan, så jag kan inte beskyllas för såna petitesser.
Nåja, slutligen: Adjö, alla forumiter, moddisar och administratörer. I'm in the army now...soon.

/BD, som nynnar lite lätt på Markoolios "Jag orkar inte mer.."
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Sayônara... [ANT]

Ha det så kul i armén! Eller vad det nu är man ska ha o_O *vinkar med näsduk*
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Auf Weinerschnitzel ;_; [ANT]

Sorgligt, Svartdvärgen dras in i de grönklädda männens led där han kommer lära sig salutera gubbar med axelklaffar och fänrikar. Nåja. Mors på dig!


Storuggla, sorgsen
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
C U later !! (ANT)

Jaha du... :gremgrin:
Militären, ha så skoj.... :gremgrin:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Vi ses.

Tralala.. Vilket trevligt inlägg, och avsked som har en sådan sagopotential.. (Ärligt talat, är det någon som fattar att jag snackar om semimystisk och accepterande-cool animéliknande, epic-aktik berättartekniks-känsla när jag går på om sagopotential? Säg det då för fan, jag känner mig osäker! :gremsmile:)
Hur som helst.. Här får du en tillägnad låt.. (Framskakad av Mogge the Mp3.com-guru, förstås. Och på tal om det så låter sångaren som mig i Bandets låt "Open my eyes".. Inbillar jag mig iallafall. Nåja, det är en kort historia.. Men med mycket tjafs i sig.. :gremwink:)

Jag har som regel att om ett inlägg höjer stämningen på forumet så bör det läggas. (Inom civiliserade gränser.)
Iallafall.. Tralalala vilket trevligt inlägg.. Va.. Vadå härma Storuggla? Raaaaah! Jag var väl ändå först?
(Jag känner saknad utan mina erkännanden och uppmärksamheten men det kanske ni kan förlåta.. :gremwink:)
Farväl på dig.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Herrå, på ett tag då.

Tror jag ska hålla ett litet extra lurkaröga på DSVV, bara för att du är borta för att se om fjortisbeståndet (inget illa menat mot dig mogge då du inte är fjortis på det sättet) blir värre när du är borta. :gremwink:

Nä, ha det så trevligt i lumpen språkfacist.

/Elin har märkt att det finns en hel del andra so klagar på hennes typos och stavfel
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Vi ses.

"Ärligt talat, är det någon som fattar att jag snackar om semimystisk och accepterande-cool animéliknande, epic-aktik berättartekniks-känsla när jag går på om sagopotential?"

Det var precis det jag trodde att du menade ^_^
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,605
troberg - Min guru och cynismens och ironins okrönta konung.
Glöm inte sarkasmerna! Jag är en av de få som kan få multipla sarkasmer!

Även om du aldrig snackat om något specifikt spel du spelar, finns det ändå ett där du vore allsmäktig som SL; Svenil.
Kanhända, har aldrig tittat på det. Kanske ska göra det!

skulle gärna se ett äventyr som utspelar sig i Borlänge
Jag har kört några sådana i andra spel. Det är nog därför en del av borlängeborna har lite svårt för mig, speciellt de från den grunda änden av genpoolen (och som inte lärt sig att låta bli att pissa i genpoolen). :gremgrin:

Tackar för uppmärksamheten.

Se till att du skiljer på sändaränden och mottagaränden på bössan och att du har rätt ände mot dig. Undvik att förvara trampminor under huvudkudden.

Om du behöver frisedel så kanske det räcker med att du påpekar att du känner en bin Ladenist. I så fall får du gärna hänvisa till mig! :gremgrin:

Visst ja, en sak till: glöm inte att ta med dig soldatens bästa vän när det gäller utrustning! En vit flagga.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,423
Yassilus - Han som precis har blivit DoD6-spelledare. Ta honom under era vingars skugga på DoD-forumet! Killen ska lära sig om mystiken med DoD6.

Haha! Det lär nog behövas en del hjälp. :gremsmile:

Ha det så bra och kom snart tillbaka. Jag vill ju inte sakna dig så länge... :gremsmile:
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
FAN

Missade jag Black Dwarf's avfärd, upptagen som jag var med att fira och leka hela dan, fröjdandes i upptäckten att jag är ledig även i morgon bitti (!)? Helvete också...

Jaja, Black Dwarf ska känna sig fett erkänd. Jepp, grabben, jag önskar dig lycka till i efterskott, dina flummerier behövs säkert i lumpen... dom där pojkarna måste ju kunna ha skoj utan att skjuta varandra hela tiden... eh... :+)

Jag har ju sagt att jag vill spela Tribe 8. Eftersom jag när det drar ihop sig hellre spelar än spelleder så är det så att det är du som blir vald till SL-platsen för det spelet

Aarargargahr! Snälla någon, låt mig spela lite också! :gremlaugh:
Men ja, vi ska nog kunna ta oss en rackarbajsare efter muck (ja, även om BD inte läser det här så finns det en fjärran möjlighet att någon som läser detta känner för att spela Tribe 8 med mig och Blacke... eller nåt... och sen måste jag få träffa och spela med er i verkligheten(tm) också... hm...).

Vad myyysigt del blev (särskilt med Arvidos musik). Jaja, farväl, och ta hand om dina lumparkompisar (lär dom hur man tillverkar roliga hattar och flätar sina mustascher, och sen kan ni överraska era överordnade med en liten dans eller annat smakfullt inlägg i den råbaskrade -heh- lumpslumpen).

/Max
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,217
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Farväl, tills vi ses igen. Lek inte för mycket med Ak45:an. Det finns andra roliga leksaker i det militära. Handgranater, tex :gremwink:

Och ja, jag menade vad jag sade om Eon. Du är alltid välkommen ned till Malmö för lite estetisk kvalitetsångest i fantasyformat a'la Ymir. Och tro mig - kärlek och glädje får också plats. Ibland. :gremwink:

- Ymir, hälsar från Första Snön, som fick en kyss (och ett förtroende hon aldrig hade väntat sig) häromveckan.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,605
Ymir, hälsar från Första Snön, som fick en kyss (och ett förtroende hon aldrig hade väntat sig) häromveckan.
Jag tror att vi alla är fängslade av Första Snöns öde vid det här laget, så jag belägger dig härmed med rapporteringsplikt om händelsernas utveckling.

Som inofficiell OT-gud ger jag dig ett "Du slipper fängelse för OT"-kort som du kan använda i sammanhanget om någon gnäller.

I vilket fall verkar det vad jag hört hittills vara ett så lysande exempel på gott rollspel som andra kan lära av att den som kallar det OT borde få smisk!
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Ha det bra och slit inte ut dig totalt, glöm för all del inte att bränna ner några nightwish-skivor att ta med nu. :gremwink:

/Seinet Wintermute - Saknade sitt namn bland de övriga men är glad ändå
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
orättvist

jag vill med göra lumpen men får inte suck... skulle sett bra ut i merit förteckningen jaja ha det så trevligt och akta dig från att böja dig i dus... vänta det var inte till fängelset du skulle...
hehe

/netfeed som har dåliga knän
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
*snyft*,*sniff*, *sniff*. Det är verkligen bra stämning på det här forumet jämfört med de jag hänger på annars.

(citat)"slutligen visade det sig att du var mycket trevligare än jag trodde"(/citat)

Oh boy, gissa om jag får höra det ofta! Jag måste börja jobba på mitt första intryck tror jag. Och Nobilis online MÅSTE vi spela någon gång! Alla forumiter, deras vänner och några till är välkommna att höra av sig, nån gång ska det bli av.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,423
Nödvändigt inlägg? :p

Lilla Arvidos, nu ska du inte skriva sådär onödiga inlägg! :gremmad: :gremtongue:
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: orättvist

troligtvis... men jag har ju dålig knän :gremwink:
ville bli signalist eller vad det nu heter
 
Top