Nekromanti Ett äventyr - Färden (Runda 2)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Basse said:
Om jag ska ut ska det fan inte bli billigt! Speciellt inte för ulvarna...
Men Basse, om inte du vill ut före Liliana så måste du presentera bra skit också. Du kan inte glida runt på en liten flakmoppe och lajja. Du måste jobba och visa att du är en bybo och att Liliana kommer med skit och bös på dig.

Jag tycker hon bygger ett fint case mot dig så du måste ju jobba lite. Nog för att det som Cissi säger kan vara en rökridå för er båda som ulvar.

Tempelriddaren är inte rätt att sitta på i nuläget lixom men jag vill att det skall finnas fler tänkbara alternativ än dig Basse. Liliana är gott nog för mig eftersom det finns ett starkt case där, men det kommer fler rundor.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Cissi said:
Om Jake/BDG dessutom var läkare/helare som siar tempelriddaren och har en jägargrunka så passar alltihop bra. Felet vi gjort hittills är att placera honom ute i periferin. Om han var helare så passar han in ovanför Max i mitt ark som är fraktionssiare och därför inte siar yrke. Det är därför ingen har sett att han åkt. För jag tror nämligen, tvärt emot KK, att vi skulle få reda på hans yrke om vi kunde.
Vem skulle få reda på Jake/BDG´s yrke?

Vi ponerar att han är vår Helare. Vem siare Helare?

Vem siar Vakt-Vimes?
Vem siar Tempelriddar-Bosse?

Din lösning med tre ulvar:

Larsson - Som kunde sia jägaren (Max är siare)
Liliana - Som siar gycklaren (Korpa är väktare)
Diesel - som siar barden (Lukaz har en underlig förmåga)

Visst, den är snygg. Men tre ulvar på 17 spelare med en väktare, en siare, en spelare med en underlig förmåga och en spelare med en möjlig helarförmåga?

Det är svajjigt med tre ulvar Cissi. Det är inte trovärdig. Om det nu är tre ulvar.. Okay. Vi låter den här runan gå så får vi se om vi har en siare/väktare kvar i spel. Nähäpp. En rök. Okay, ny runda och nästa ryker. Men va! Okay. Under den tiden har vi rökt ut dina två kvarvarande ulvar Liliana som är kopplad till väktaren och Diesel som du kopplat till Lu-kaazh. Victory! Det är nästan som så att jag vill tro att du snabbt som katten vill bli av med dessa två för att du har något egen intresse i det hela.

Din teori är inte trovärdig tycker jag. Det finns inte ens bakslag med en massoutning av roller i R1 med ett öppnande av Siare+Väktare+Lu-kaazh super(eller dåliga) förmåga. Byn vinner ju ändå eftersom din teori går ut på att de som är kan sia powerrollen = ulv.

Hur skall ulvarna ha en chans att vinna det här spelet? 3 mot 11+Väktare+Siare+Super/dålig förmåga.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
KK said:
Vem skulle få reda på Jake/BDG´s yrke?

Vi ponerar att han är vår Helare. Vem siare Helare?

Vem siar Vakt-Vimes?
Vem siar Tempelriddar-Bosse?
Nu blir jag så himla trött på dig. Har du ens tittat på mitt ark?

Max raven skulle ha siat helaren men gör det inte för att han är fraktionssiare. Alltså INGEN siar helaren.

Vakt-Vimes skulle ha siats av Korpa men hon är väktare. Alltså INGEN siar honom.

INGEN siar heller tjuven men Lukazs förmåga aktiveras när tjuven försvinner så det är väl en form av siande.

Templar-Bosse sias i så fall av BDG/Jake men det vet vi inte eftersom han inte deltog.

Är det konstigt eller orkar du inte titta på det jag presenterar för dig?

Jag vet att det inte är en perfekt plan men det finns ett mönster!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Cissi said:
KK said:
Vem skulle få reda på Jake/BDG´s yrke?

Vi ponerar att han är vår Helare. Vem siare Helare?

Vem siar Vakt-Vimes?
Vem siar Tempelriddar-Bosse?
Nu blir jag så himla trött på dig. Har du ens tittat på mitt ark?

Max raven skulle ha siat helaren men gör det inte för att han är fraktionssiare. Alltså INGEN siar helaren.

Vakt-Vimes skulle ha siats av Korpa men hon är väktare. Alltså INGEN siar honom.

INGEN siar heller tjuven men Lukazs förmåga aktiveras när tjuven försvinner så det är väl en form av siande.

Templar-Bosse sias i så fall av BDG/Jake men det vet vi inte eftersom han inte deltog.

Är det konstigt eller orkar du inte titta på det jag presenterar för dig?

Jag vet att det inte är en perfekt plan men det finns ett mönster!
Tack, bra presentation kompis!

Jag köper fortfarande inte tre ulvar men nu fattar jag. Sen kikade jag inte riktigt i arket skall jag väl säga.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Okej, nu är jag efter fyra dagars konfa hemma igen och det är underbart att få se sin familj! Min familj, speciellt mina barn, tycker att det är underbart att få se min dator igen... :gremwink: Mitt dokument kring outningar är alltså ytterligare försenat, så länge min nioåring vill spela skumma flashspel på den dator däroutningsordningen finns. Detta skrivs följdaktligen på en Ipad.

Tills vidare vill jag svara på Lilianas frågor och anklagelser.

1. Är för outning, kanske för att få info för att han inte har en roll som oss/har en massa olika att välja på enligt K.K.'s teori?
2. Tycker hans roll är skum i fantasysetting. Tempelriddare i fantasy passar bra tycker jag. Han har dock svarat på detta och sagt att han tycker att tempelriddare är mer medeltid än fantasy, så vet inte om detta ska räknas.


Alltså, om jag hade fått en roll som inte liknade andras, hur skulle jag våga gå ut med att min roll inte stämde med fantasyparadigmet?

Nej, grejen med min outningshysteri det här partiet är att min erfarenhet av varulvsspel säger mig att byn alltid vinner på att få så mycket info som möjligt, så tidigt som möjligt. Det är så överlägset att tom ett offrande av väktare/siare är värt det.

Ni kan ju faktiskt se beviset för detta genom att tänka er hur omöjligt det hade varit för Emp att knäcka koden om vi inte hade outat.

Brasklapp: jag börjar mer och mer undra om Mukwa har gett mig, ryktbar outningsförespråkare, en skruvad roll med flit, bara för att stoppa mig från att kräva outningar? Eller hänger allt på Jake?

Fortsättning följer...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Diesel i Soppan, Del 2

Liliana skriver faktiskt massa bra, men jag tror också att vi tänker väldigt olika. Det är enligt min erfarenhet vanligt och är en enkel förklaring till att bybor kan bli misstänksamma mot varandra.

På några ställen menar Liliana att jag antingen knyter mig till "gröna" spelare (hur Liliana kan veta detta förstår jag inte); alternativt att jag försöker fiska efter rollbeskrivningar:

Direkt kontakt med K.K. Kanske för dubbel-tänkets skull om båda är ulv? Ni vet att jag vet att ulvar gör så, så jag gör så för att ni ska tro att jag aldrig skulle göra så som ulv.
Alternativt vill han para ihop sig med K.K., om nu K.K. är grön.


Följande citat kommer efter att jag har bett Tyr om sammanställning av röster och outningar:

Här tror jag han vill para ihop sig med en som är grön. Man är ju de man umgås med, sägs det.

Återigen, jag törs inte lova att Tyr är grön. Men framförallt så tror jag inte att ulvar gör sådär, parar ihop sig med någon.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Re: Diesel i Soppan, Del 2

1. Här påstår han fler saker om mig som inte stämmer. Han påstår att jag vet att ulvar kanske inte har/har samma yrke. Om man inte har bevis åt något håll utgår man väl från att vilket som kan stämma? Och hur får han för sig att jag vet saker när jag frågar saker?
2. Jag visste inte att fråga frågor/diskuttera/teorisera var att bromsa upp. Trodde det var så man kom fram till bevis, sen till vilka som är ulvar.


Nej, men vänta nu...jag var kritisk till att bromsa upp outningar, inte själva diskussionen.

Sedan såg det ut som att du hade massa kunskaper, bl a kan man ju vända på din misstanke angående antal yrken: visste (vet du) att någon eller några HAR samma yrke?
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Re: Diesel i Soppan, Del 2

Min helg är ganska fullbokad, men jag kommer kolla med jämna mellanrum.

En fråga jag hade, som jag tror veteranerna kan ha något att säga om: Tror ni Mukwa slumpade ut Ulvrollerna (till spelarna eller bland yrkena) eller att han byggt ett mönster med dem (som ulvarna inte vill ska komma ut)?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Re: Diesel i Soppan, Del 2

Hm. Detta tycker jag är suspekt. Han säger sen att det är för att det var yrket som i fluffet förklara hur hon såg när sjöfarare rök. Men i hans fluff:
"År av tempeltjänst har gjort dig stark i tron. Du ser när...".
Tycker det är från yrket också? Och hur är det kopplat till barden, egentligen? I och med fluffet han skrev skulle jag förstå bättre om han såg demon, typ.


Det här snyggt och jag inser att jag har varit ouppmärksam kring min rollbeskrivning. Eller snarare vårdslös, alltså jag bara orkar inte leta efter mönster i fluffet när det verkar så uppenbart finnas mönster i rollerna. Därför har jag varit skeptisk mt Cissi tex. Kommer ni ihåg Feuflux Star Wars-lir? Det här spelet påminner starkt om det och är en anledning till att ag tycker att fluffbeskrivningar kring huruvida man kan eller inte kan använda sitt föremål är snäppet tråkigare än att se färg torka i slow-motion.

Jag vill och har förespråkat tidigare att vi ska outa och ge oss i kast med spelets crunch.

Det är också förklaringen till att jag har negligerat mitt fluff, mer än att det står något.

---

Jaha. Så ser det ut nu ungefär. Nu undrar jag var resten av alla är? På DanCon? Kanske det. Men hörni, vi kan nog få ut mer av den här rundan än hittills. En jobbig grej just nu är att det måste finnas ulvar bland de som annars "stämmer" enligt Emps kedja. Därför funderar jag på:

Är Max och Korpa ulvar som täcker varandra?

Cassius har en ansträngande flytt som tar ALL hans tid i anspråk. KK kallar mig för moppeflaksmustasch för att jag inte bidrar som han vill, men Cassius är helt ok?

Liliana går på mig med blåslampa, järnspett, batterisyra och radioaktivt material. Försöker hon röda mig?

Vem/vilka är tysta just nu? Cass är ju hemskt upptagen med en flytt som kräver ALL VAKEN TID, men utöver honom? Är det helt enkelt så att ulvarna tryggt kan gömma sig bland bybor, med alibi genom Emps snygga kedja?

Visste ulvarna om kedjan redan från början? Varför skulle i så fall Larsson ljuga? För att han trodde att det var farligt att sticka ut genom att passa in?
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Re: Diesel i Soppan, Del 2

Jag tror inte ulvarna visste mönstret från början. Tycker det känns rimligt att anta att det finns lite fler garvade veteraner bland dem, dock, som väntade med att kroka in sig i mönstret innan de fann det.

Just nu är Dieselsoppa (och Liliana) i blickfånget, så de måste vara mer aktiva eller bli ännu mer misstänkta. Jag tror inte Dieselsoppa är ulv - om man utgår från pärlbandmönstret (den långa kedjan) då, och från mitt eget perspektiv. Men jag förnekar inte möjligheten, och jag ska kolla igenom case:t någon gång till. Men min lista med misstänkta har inte Diesel högt uppe.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Re: Diesel i Soppan, Del 2

Okej, jag är verkligen ingen Empiricus, så räkna med småfel här.

Men så här ser statistiken ut över antal inlägg just nu:

KK: 63
Empiricus: 34
Liliana: 29
Diesel: 27
Brynolf: 23, Vimes: 23
Max Raven: 21
Vicotnik: 13
Korpa: 9
Cissi: 7
Tyr: 5, Lu-kaazh: 5
Cassius: 2
Ruga: 1

Disclaimer:

Utöver småfel i räkningen så vill jag betona att statistik alltid är vanskligt att ta ställning till. Men, det är intressant att fundera på vad som har sagts och mellan vilka med tanke på hur stora skillnader det är mellan folks aktivitet.

Min hypotes för närvarande är att ulvar ligger och trycker och låter Liliana, mig, KK och Empiricus göra jobbet.

Oavsett hoppas jag på betydligt mer från Ruga, Cassius, Tyr, Lu-kaazh, Cissi och Korpa.

Och en sista påminnelse: om vi räknar bort mig, var är ulvarna? Den frågan får bli mitt bidrag till byn om jag röstas ut nu.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Re: Diesel i Soppan, Del 2

Max, tidigare i spelet claimade du "förbrukningsvaror". Därefter outade du "örter". Hur tänkte du då?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Diesel i Soppan, Del 2

Dieselsoppa said:
Och en sista påminnelse: om vi räknar bort mig, var är ulvarna? Den frågan får bli mitt bidrag till byn om jag röstas ut nu.
Om du visar dig vara bybo, blir Lukas högligen misstänkt. Den största motsägelsen i väven just nu är ju kniv - tempelriddare, så jag är tämligen säker på att en av er är ulv.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Diesel i Soppan, Del 2

Basse said:
Cassius har en ansträngande flytt som tar ALL hans tid i anspråk. KK kallar mig för moppeflaksmustasch för att jag inte bidrar som han vill, men Cassius är helt ok?
Sorry mannen.

Nä det är inte okay att Cassius är borta med vinden. Men som jag ser det har du mer att försvarar upp dig emot och det är ju klart att det är av mer vikt för dig att spela ditt kaosdemonfrånhelvete-lir och visa dig grön.

Cassius har helt och hållet klarat sig undan press och allt sånt.

En sån där lista där vi ser när vilka har outat vad är ju klart intressant.

Från röven: Cissi outade nog Sjöfarare långt innan Cassius steg fram som Sjöfarare är min gissning? Har inga belägg på det, men tror det är så. Med en lista att jämföra sådant mot kan vi ju jobba lite hårdare på sena outningar som stämmer väldigt bra in i mönstret.

Cassius siar Forskare. Just Forskare är ju ett rätt dumt yrke att outa om man inte har starka tecken på att det finns en Forskare med i spel.

Kan med lätthet jämföras med Trädgårdsmästar-outning istället för Botaniker.

Forskare är inget som dyker upp bland Äventyrar-yrken så här rakt upp och ner i min värld i alla fall.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Re: Diesel i Soppan, Del 2

Fan, jag kollar genom kedjan om och om igen. Det är jävligt uppenbart att Jakes/BDGs frånvaro kostar mig en hel del.

Men de är ändå något som inte stämmer och sorry om ni har tjafsat om det förut: Larsson sa sig ha ett halsband. Enligt schemat borde KK alltså ha det. Skulle en präst ha halsband av djurdelar? Drog Larsson en vals?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Re: Diesel i Soppan, Del 2

Just det, Empiricus, kan inte du posta din outningslista? Jag kommer inte komma åt min dator idag inser jag.

Jag vill försöka se hur outningsmönstret runt Larsson ser ut.

Tack!
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Re: Diesel i Soppan, Del 2

Dieselsoppa said:
Är Max och Korpa ulvar som täcker varandra?

Cassius har en ansträngande flytt som tar ALL hans tid i anspråk. KK kallar mig för moppeflaksmustasch för att jag inte bidrar som han vill, men Cassius är helt ok?

Liliana går på mig med blåslampa, järnspett, batterisyra och radioaktivt material. Försöker hon röda mig?

Vem/vilka är tysta just nu? Cass är ju hemskt upptagen med en flytt som kräver ALL VAKEN TID, men utöver honom? Är det helt enkelt så att ulvarna tryggt kan gömma sig bland bybor, med alibi genom Emps snygga kedja?

Visste ulvarna om kedjan redan från början? Varför skulle i så fall Larsson ljuga? För att han trodde att det var farligt att sticka ut genom att passa in?
1. Jag har inte uteslutit möjligheten att Max är ulv, men om vi täcker varandra får jag överlåta åt andra att svara på. Jag kan väl inte direkt påstå att jag känner att mitt väktarskap är ifrågasatt just nu iaf, ungefär som att Max siarskap inte heller är väldigt ifrågasatt.

2. Intressant poäng, men svaret på den frågan har nog K.K redan kommit med, som jag har förstått det. Du är i de flestas kikarsikte just nu och då blir det du gör långt mycket mer intressant än vad t.ex. Cassius gör.

3. Ja, hon gör sitt bästa, men det är fler än henne som har uttryckt misstankar mot dig. Efter att ha läst hennes case mot dig så finns det sådant jag tycker känns överdrivet, som att du skulle försöka para ihop dig med gröna spelare, men du har gjort ett bra arbete med att besvara hennes anklagalser.

4. Jag tror inte att ulvarna kan hittas igen i kanterna, det är för enkelt uppbyggt. Liliana slängde fram en fundering om huruvida Mukwa slumpat ut ulvarna bland alla befintliga roller, men just det tror jag inte. Däremot tror jag att han har byggt in ulvar i den här kedjan så att de har potential att gömma sig om de bara inte ljuger. LSJLarsson fegade ur och ljög, alltså fick vi nys på honom. Du och Lu-kaazh är lite udda, åtminstone så som kedjan har sett ut förut, men vi har också en spelare som vi inte fått veta ett skvatt om. Och din sista fråga har jag redan besvarat. Ulvarna har mest troligt fått möjligheten att kunna ha ett alibi, men hur rollerna är skrivna kan jag bara spekulera i.

Jag ska fundera lite mer kring en av K.K:s tidigare funderingar, nämligen att ulvarna inte kan kommunicera, och om jag kommer på något vettigt hör jag av mig.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Re: Diesel i Soppan, Del 2

Dieselsoppa said:
Max, tidigare i spelet claimade du "förbrukningsvaror". Därefter outade du "örter". Hur tänkte du då?
Ja, man använder upp dem tänkte jag helt enkelt. Man kan äta vissa och man kan inte återanvända örter man har till sårbehandling (tänkte jag då). Men visst, tanken dras först till smör, mat och annat. Skulle hintat mer, tror jag, om jag inte outat det i inlägget efter inlägget efter det (inlägget emellan sa jag att jag inte kunde använda mitt föremål själv, vilket jag kan varit först med att avslöja, osäker).

(Intressant att ha med i ekvationen är att Larsson sa att han var trädgårdsmästare innan det, och jag outade mitt yrke efteråt - om jag inte missat i min snabbkoll - och Larsson krokade på mitt yrke efter jag outade det. Det här var innan vi hade total överblick också. )

F ö så skulle Forskare kunna vara "Lärd man"-motsvarigheten (scholar) eller , och teorin om att ulvarna får flera yrken att välja mellan stämmer, om Ruga är en ulv. Då kan Larsson ha valt fel, kanske från något slags antagande att Trädgårdsmästare lät mer fantasy-aktigt än Botaniker. Ett problem är att om de fick, säg, två yrken att välja mellan, så finns det 50% att en ulv valt rätt.

Snabb fundering. KK sa svart på vitt att han kunde se när botanikern lämnar spel i inlägg #841747 - 2013-02-27 18:11:46. Därefter bör någorlunda vakna ulvar (senast) ha fattat galoppen om de hade flera yrken att välja mellan.

Här tänkte jag på att kolla forskaren direkt:
Cassius säger att han kan sia forskare #841846 - 2013-02-27 20:37:08. Tyr säger att hans bok tillhör Forskaren i #841857 - 2013-02-27 20:44:59. Men - Ruga säger att hon är forskare #841534 - 2013-02-27 08:45:21, vilket är innan KK lägger fram detta (även om KK hintar om botaniker redan #840931 - 2013-02-25 13:23:15, vilket är långt innan).

Snarare blir jag lite uppmärksam på Tyrs uttalande kring hans bok:
#841111 - 2013-02-25 20:45:56 säger han
Tyr said:
Alright, det låter som en bra plan. Jag har en bok, och en anledning till att boken är helt värdelös för mig. Tyvärr beskrivs bara vad boken inte innehåller, och inte vad den innehåller, så jag vet inte säkert vem den kan tänkas tillhöra. Bara att det är en bok.
Nästa gång den nämns:

#841507 - 2013-02-27 00:42:43
Tyr said:
Jag är en Magiker. Anledningen till att min roll tycker att min bok är värdelös är eftersom den saknar trollformler. Men för mig är magiker även lärda typer, så en bok känns inte alls som en konstig ägodel för en magiker. Det står liksom inget annat förutom att det är en bok som saknar trollformler och att den därför är värdelös. När KK outade att han hade en magiskt föremål så slängde jag iväg en blänkare för att se om han sett min bokoutning. Jag tänkte att vi kanske hade varandras föremål och jag ville inte allt för uppenbart visa att jag var magiker. Nu när han outat präst så känns det tveksamt, men det kändes lovande i dåläget.
Sedan:
#841857 - 2013-02-27 20:44:59
Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Jag har ingen aning om att jag skall ha ett halsband? Jag trodde jag skulle ha Tyrs bok?
Det vet inte jag heller. Men enligt outningarna så ska du ha ett föremål som Botanikern har i sin ägo. Om inte BDG eller Lu-kaazh är Botanikern så är det LJSLarsson som gäller. Boken tillhör Forskaren.

Hur visste Tyr att boken tillhör forskaren? Jag hittar inte diskussionen som ger någon hint om detta, utom att Tyr nämner att den inte innehåller magiska formler.

Det pingar en del här för mig. Någon som kan dubbelkolla så jag inte missat något?

Tillsvidare: Röst: Tyr
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Re: Diesel i Soppan, Del 2

Med "nästa gång den nämns" menar jag nämns av Tyr då. Mea culpa.
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Cissi said:
Konrad Konvalj said:
Svänger in och säger att du byggt ett bra första case Liliana. Bra jobbat!
Mycket bra, verkligen.
Tack :gremsmile:

Cissi said:
Jag har en teori, ja, igen!

Jag kunde inte släppa det här med vad Lukaz sa om ev tre ulvar. Att vi inte ska krångla till det och vara öppna för enkla lösningar.

Jag har ett förslag på lösning, det låter som följer och jag har petat in TRE ulvar i den lösningen. Om det är fyra är jag ute och cyklar. Men jag vill så gärna tro att det finns ett system! Liliana är den rödaste i startfältet just nu.

Så här då:

Jag tror att ulvarna siar våra powerroller. Därav att de lyckades pricka in Korpa (om de nu försökte döda vår väktare). De lyckades se i våra outningar att de yrken de kan sia inte har yrkessiarförmåga och kunde således dra slutsatsen att det var powerroller.

Mina ulvar blir då:

Larsson - Som kunde sia jägaren (Max är siare)
Liliana - Som siar gycklaren (Korpa är väktare)
Diesel - som siar barden (Lukaz har en underlig förmåga)
Detta bygger på att max och lukaz är gröna, vilket jag inte tror. Lukaz är jag osäker på, men max är jag säker på är ulv. det lämnar korpa eller korpa och lukaz, så 100% att ulvarna väljer rätt, eller 50 % at ulvarna väljer rätt. (välja rätt = välja väktaren)
[/quote]

Konrad Konvalj said:
BDG/Jake är inte Botaniker och jag är Präst.

Larsson = Botaniker.

Om du och Brynolf skall få igenom att det är BDG/Jake jag har fått yrke från så får ni nog ljuga hårdare. Jag har förklarat att det inte är från honom eftersom BDG/Jake diskades.

Den som kan sia BDG/Jake finns kvar i spel eller så har den aldrig funnits. BDG/Jake är en lucka vi kan jobba med, men det går inte att jobba enligt Liliana´s princip.
Diskad = lämna spel = ger utslag på någons förmåga.

Dieselsoppa said:
Jag vill att ni som röstar på mig ger en förklaring till hur ni ser på spelet efter att jag är död. Alltså: vem är ulv och vem är bybo?
ok, möjligheter:

1. Om du är ulv: Vi har hittat dig och fortsätter hitta din/dina polare.

2. Om du inte är ulv: (Jag är säker att du är det men tar med detta för att vara rättvis och för att täcka alla möjligheter, iaf alla jag kan komma på.)
a). Vi kan kasta min teori att ulvarna inte har alibin.
b). du tar plats i min teori mellan lu-kaazh och bdg, grönar lu-kaazh. Då har vi två ulvar (larsson och Max) om vi inte petar ut personen på andra sidan bdg (k.k.)

Dieselsoppa said:
Liliana skriver faktiskt massa bra, men jag tror också att vi tänker väldigt olika. Det är enligt min erfarenhet vanligt och är en enkel förklaring till att bybor kan bli misstänksamma mot varandra.

På några ställen menar Liliana att jag antingen knyter mig till "gröna" spelare (hur Liliana kan veta detta förstår jag inte); alternativt att jag försöker fiska efter rollbeskrivningar:

Direkt kontakt med K.K. Kanske för dubbel-tänkets skull om båda är ulv? Ni vet att jag vet att ulvar gör så, så jag gör så för att ni ska tro att jag aldrig skulle göra så som ulv.
Alternativt vill han para ihop sig med K.K., om nu K.K. är grön.


Följande citat kommer efter att jag har bett Tyr om sammanställning av röster och outningar:

Här tror jag han vill para ihop sig med en som är grön. Man är ju de man umgås med, sägs det.

Återigen, jag törs inte lova att Tyr är grön. Men framförallt så tror jag inte att ulvar gör sådär, parar ihop sig med någon.
Jag menar gröna utifrån min teori med väven. Förlåt, borde varit mer tydlig.
Utifrån "para ihop" sig med nån: jag utgick ifrån att det var möjligt i och med att Cissi blev misstänksam mot mig när jag "tog henne i rygg", när jag tyckte hon var grön.

Dieselsoppa said:
1. Här påstår han fler saker om mig som inte stämmer. Han påstår att jag vet att ulvar kanske inte har/har samma yrke. Om man inte har bevis åt något håll utgår man väl från att vilket som kan stämma? Och hur får han för sig att jag vet saker när jag frågar saker?
2. Jag visste inte att fråga frågor/diskuttera/teorisera var att bromsa upp. Trodde det var så man kom fram till bevis, sen till vilka som är ulvar.


Nej, men vänta nu...jag var kritisk till att bromsa upp outningar, inte själva diskussionen.

Sedan såg det ut som att du hade massa kunskaper, bl a kan man ju vända på din misstanke angående antal yrken: visste (vet du) att någon eller några HAR samma yrke?
1. Det var svar till att du tyckta att jag ville bromsa upp. Inte at du vill bromsa upp. Förlåt, ska försöka vara mer tydlig i framtiden.

2. Nej. Jag utgick dock från att det var möjligt, då vi inte hade information som sa annat.

Dieselsoppa said:
Liliana går på mig med blåslampa, järnspett, batterisyra och radioaktivt material. Försöker hon röda mig?
Det var inte min mening att gå på dig hårt, jag menar inget illa, försökte lägga upp ett case för att visa varför du är röd (förutom att jag inte får in dig i min teori).

Dieselsoppa said:
Vem/vilka är tysta just nu? Cass är ju hemskt upptagen med en flytt som kräver ALL VAKEN TID, men utöver honom? Är det helt enkelt så att ulvarna tryggt kan gömma sig bland bybor, med alibi genom Emps snygga kedja?

Visste ulvarna om kedjan redan från början? Varför skulle i så fall Larsson ljuga? För att han trodde att det var farligt att sticka ut genom att passa in?
Jag tror han ljög för att dom inte passar in. Alternativt att, som K.K. kom med som förslag; de hade en bunt att välja mellan.
 
Top