Nekromanti En lajvreligon jag håller på med!

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Ska snart lajva och jag håller på med en religon!
Den är inte klar med den men jag vill ha lite tips och ett namn till den =)

Lite info om den:
Thovik/Lelondir Eld Guden, Mäktigaste hos Gudarna(Dotter:Alyvyan Fru:Rovyan), Kontrollerar allt som har med Eld och hetta.

Alyvyan Vindguden, Dotter till Thovik/Lelondir och Rovyan, Kontrollerar Vinden.

Rovyan VattenGuden, Fru till Thovik/Lelondir, Kontrollerar allt som har med Vatten att göra.

Maelonna Jordensgud: Mor till Thovik/Lelondir, Kontrollerar Naturen och Jorden, Maelonna är också Jordens och Naturens Livskraft.

Tord Kärleks och Fruktbarhetens gud: Broder till Thovik/Lelondir, Kontrollerar Kärleken och Fruktbarheten.

Rishnak Döden och Hatens gud: Den enda orchen som blev gud och är hatat av alla andra gudar, Kontrollerar Döden och Hatet mellan djuren och människorna.

Tibryn Magins gud: Son till Tord, Kontrollerar Magin och Mystiken, Känd som helaren.

Lite annat jag tänkt på:
Kulturen/Religonen består mest av Magiker och Druider, men även krigare.
När Barnen föds så blir de inlärda antingen som Magiker, Präster/Munkar, Krigare eller Musiker.
Kvinnor och Männ har lika rättigheter, det är Magiens kraft eller hur lärd man är som räknas.
Krigarna brukar vara mäktiga detsamma som Magikerna, Musikerna brukar vara skickliga.
Prästerna vandrar runt och försöka få flera mer i religonen, Prästerna och Krigarna försöker även döda orcher.

Hjälp mig nu och om ni vill veta vilka cermonier och böner jag kommit på så säg bara till =)
 

Solinde

Veteran
Joined
8 Sep 2002
Messages
52
Location
Linköping
Skapar du den här religionen som arrangör eller som spelare?

Som du formulerar dig låter det som att du skapar den som spelare, vilket alltid är ett vanskligt företag. Jag har sett alltför många lajvare lägga ner en massa tid på något som arrangörerna sedan dissar totalt och vägrar ta med.

För att komma till sak: vad har arrangörerna för inställning till den här religionen? (om du nu inte är arrangör själv, alltså)
 
Top