Nekromanti En kampanj idé har dykt upp!

Akutabi Gamma

Veteran
Joined
24 Jun 2002
Messages
157
Location
Metroplexet Dals-Rostock
Men den kanske inte är så bra... Anyway, here it is:

Rollpersonerna är med i ett specialförband i SFS, en lagom stor byggnad sprängs av nåt land som SFS egentligen inte har något otalt med. En självmordsbombare gick in i byggnaden. Han hoppade ur en bil eller nåt som sedan hittades, vilken har spår till nån som sån hittar, bla bla.

Personen i bilen(eller vad det nu ska vara) lämnar tillräckligt med upplysningar innan han blir mördad av en microbomb i hjärnan! Nej, det kom som en blixt i huvudet nu, men det kanske funkar ändå... jo, det funkar nog, om personen ifråga inte har lämnat en rapport vad han gjort de närmsta 12 timmarna...

Organisationen som Rollpersonerna jobbar för fick alltså hyffsade kordinater för var ett träningsläger för självmordsbombare utbildas. Rollpersonerna skickas alltså dit och upptäcker att det inte alls var ett träningsläger... Det var visst en slags fabrik där androider byggs. Här ska säkerhetsnivån vara hög, man ska inte få komma för nära(vilket avstånd är rimligt, tips?)... egentligen...

Men när rollpersonerna kommer dit ska det stinka död och förruttnelse, androiderna har nämligen gjort uppror! Men det ska finnas nån som har överlevt iallafall. Denne man hjälper Rollpersonerna med att ta reda på var androiderna har rest. Basen har nämligen en övervakningsutrustning där man kan se var androider befinner sig. Vad Rollpersonerna gör med honom kommer ändra utgången på äventyret. Mannen är i 50-
60 års åldern...

Nu börjar alltså jakten på androider över hela världen. Dessa lever normala liv förutom att de lever ensamna(finns förklaringar för det). Dessa kommer att ha något slags vapen att försvara sig med, och det är inte omöjligt att de kan närstrid väldigt bra(då blir ju B-films upplevelsen total!).

För att döda dem behöver man demolera huvudet, där själva vad-det-nu-ska-kallascentrum sitter. När man dödar dem ska man nog inte få så mycket Psykoskryss, eftersom de är androider(men de ser ju verkliga ut... Hmm, tips?).

När alla androider har "dragits in"(är det så det kallas i Blade Runner? Boken alltså) kommer det fina i kråksången! Mannen i basen som hjälpte Rollpersonerna är Antikrist(B-film om nåt!)!!!! Nu knyts allt ihop, det är nämligen så att självmordsbombaren var android, utskickad av Antikrist för att leda Rollpersonerna till honom. Antikrist nämner(prat, typiskt B-film) att Mänskligheten hade gått under när Satan kom till makten, Mänskligheten skulle börja om från ruta ett, med Satan som den allsmäktiga guden. Problemet var nationen som gjorde androider, de var nämligen byggda för att radera ut Antikrist, men blev omprogrammerade av denne för att han ville inte det.

Anledningen till att Antikrist inte har gjort något förrän nu, är att en av Rollpersonerna är Guds krigare och ska möta Antikrist när Guds krigare står på toppen av sitt andliga liv(vilket är nu). Vips höjs några av Rollpersonens färdigheter under dramatiska omständigheter med blixtar och vitt ljus och kampen börjar i klassisk Hollywood-manér. Naturligtvis flammar också Antikrist av ondska då han fått ta del av Satans krafter(det var denna utstrålning nationen letade efter, men Satan visste det och besatte Antikrist vid väl valda tillfällen). Nu måste alltså Rollpersonen vinna annars går mänkligheten under.

Beroende på om Rollpersonerna tog med sig Antikrist till "huvudkvarteret" eller nån bunker nånstans har naturligtvis (har suttit flera minuter och försökt komma på ordet, äh vad fan) utgång på hur omgivningen ser ut. Mest effektfullt blir det nog ifall De kommer stridande upp ur marken i Stockholm!

Nu när jag har skrivit allt det här har jag några frågor:

1. Är det alldeles för orimligt(två m?) med androider som folk inte märker är androider?

2. Är det alldeles för orimmligt(ett m?) med Antikrist och Guds krigare och sådär?

3. Är det bättre om kampanjen endast skrivs för en Spelare? Med tanke på Guds krigare?

4. Vilken nation ska man använda? Israel? Det är ju rätt smidigt med tanke på att de har profeter och allt vad det heter.

5. Antikrist ska ju vara född/skapad på slaget 1999/2000(B-film), ska hans ålder sänkas när han tar del av Satans krafter, eller är det fräckt med en gammal gubbe som hoppar runt och slåss som Sammo Hung(sett Martial Law nån?).

Har inte orkat läsa igenom hela texten, men om nåt är nåt oklart, fråga mig vad fan jag har menat.

Ge mig gärna tips och andra sköna grejor!
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
"1. Är det alldeles för orimligt(två m?) med androider som folk inte märker är androider?"

Kanske på ytan, men om man inte ser det med viss utrustning så är det ganska osannolikt. Dessutom skulle de inte komma långt utan autentiska ögon (för retinascanners) samt äkta ytre kroppsvävnad med riktigt DNA. Därpå skulle de behöva ha en identitet, vilket kan vara lite krångligt, men inte om man har resurserna givetvis.

"2. Är det alldeles för orimmligt(ett m?) med Antikrist och Guds krigare och sådär?"

Inte om du är kristen och tror på Gud och hela faderullan. Men även om du inte är kristen så skulle jag inte låta det hindra mig om jag var du.

"(ett m?)"

Just precis.

"3. Är det bättre om kampanjen endast skrivs för en Spelare?"

Enligt mig så ska kampanjer aldrig skrivas för en person om man har en spelgrupp som är större.

"4. Vilken nation ska man använda? Israel? Det är ju rätt smidigt med tanke på att de har profeter och allt vad det heter."

Varför inte något osannolikt som Indonesien? Israel skulle det kännas lite kliché över, tycker jag.

"5. Antikrist ska ju vara född/skapad på slaget 1999/2000(B-film), ska hans ålder sänkas när han tar del av Satans krafter, eller är det fräckt med en gammal gubbe som hoppar runt och slåss som Sammo Hung(sett Martial Law nån?)."

Att han är gammal kommer ju bara göra det svårare för rollpersonerna att veta vem han är. Låt skenet bedra.
 
Top