Nekromanti En del frågor hit och dit...

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,319
Location
Göteborg, Lindome
Re: Kul kul. Haha

Att bli en bra spelledare anser i alla fall inte jag vara en produkt av systemet man spelar
Där kan jag faktiskt hålla med dig. Spelledarträning tycks inte vara det primära hos de flesta spelsystem.

/Mikael
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Kul kul. Haha

"d20 ska diskuteras på d20-forumet."

Men kan kritiseras i alla forum där det råkar komma på tal eller?

"Grejen var att någon påstod att d20 var det bästa nybörjarspelet. Jag hävdar att det inte är så. På samma sätt skulle jag mycket väl kunna påpeka felet i resonemanget om någon påstår att tex Mazda har världens bästa bensinpumpar. Bäst är bäst. Det finns inget utrymme för flera där. Jag tyckte inte att d20 passade där på toppen. Ska jag vara ärlig så tycker jag att som nybörjarspel hamnar det antagligen närmare botten än toppen, men det är en subjektiv åsikt. "

Så vilka spel som är bäst för nybörjare är alltså inte subjektivt, utan lika lätt att kontrollera som kvalitén på olika bränslepumpar? För övrigt en väldigt märklig liknelse. :gremsmile:

Jag förstår att du inte heller kunde lämna ett så uppenbart barockt uttalande därhän utan att själv påpeka din egen åsikt i frågan.För visst vore det rättvisast om hälften av inläggen på det här forumet skrevs av kritiker och hälften av förespråkare, precis som på alla andra forum?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Kul kul. Haha

"För visst vore det rättvisast om hälften av inläggen på det här forumet skrevs av kritiker och hälften av förespråkare, precis som på alla andra forum?"

Framförallt vore det ju mer rättvist om alla inlägg egentligen handlade om ämnet och inte om debattekniken eller debattörerna.



Hmmm... inte så högt utslag ändå. Förmodligen för få svordomar.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Kul kul. Haha

"Framförallt vore det ju mer rättvist om alla inlägg egentligen handlade om ämnet och inte om debattekniken eller debattörerna."

Det kan du säkert ha rätt i. Se bara hur populära dina inlägg är. Folk formligen slåss om att svara på dem. Måste vara för att de är så bra, relevanta och sakliga. Men oss emellan, visst verkar folk häromkring vara lite tröga? Jag vet inte hur många gånger du varit tvungen att skriva samma sak utan att någon begriper eller accepterar din åsikt. Och dina instruktioner verkar de heller inte lyssna på. Visst är det tråkigt när folk struntar i ens åsikter, hur vettiga de än må vara?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Men ge dig med dina trollometrar! ...

Dina trollometrar är ju minst lika provocerande som vilket annat troll-inlägg som helst, fast fånigare.

Om ditt alternativ till att »mata trollen« som du kallar det, är att posta en trollometer efter varje inlägg du tycker är provokativt så ser jag inte riktigt poängen.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Trollometerns fördel

"Dina trollometrar är ju minst lika provocerande som vilket annat troll-inlägg som helst, fast fånigare."

Fast de har en stor fördel: det är mycket svårare att kontra dem. Vilket är poängen med dem.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,496
Location
Stockholm
Där dog den!

På flera användares uppmaning låser jag nu denna tråd.

Tack för ert deltagande. Skärp er nästa gång.

M.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Är DET en fördel? ...

En trollometer är med andra ord som det gamla lågstadieargumentet »du är dum!«.

A: »Du argumenterar konstigt.«

B: »Men du är dum!«

A: »Det är precis det där jag menar.«

B: »Men du är dum!«

[moderatorläge]
Jag skulle helst slippa både troll och trollometrar på detta forum. (Men framför allt vill jag slippa de som även när de framför relevant och välformulerad kritik inte kan låta bli att slänga in en omotiverad skrevspark i sina inlägg.)
[/moderatorläge]
 
Top