Jag gillar allt ni skriver i den här tråden och noterar det inför ett annat år då jag kanske är inblandad på nåt nytt sätt runt den där konventshelgen.
Senaste infon om rollspelspassen jag läste var:
" Ändring av passchema:
På grund av att efterfrågan har ändrats har vi bestämt oss för att ändra tiderna för passchemat. Standard är nu 4 timmar, med vissa arrangemang som är 3 eller 5 timmar.
Standardpassen är nu: 10-14, 14-18, 18-22
5 timmars: 9-14 och 18-23
3-timmars: 10-13, 14-17, 18-21, 22-01
OBS! Viktigt att tänka på att det inte är paus mellan passen. Det är inte meningen att man ska hinna spela alla pass."
Vet att det är snorsvårt med rum i år, med tanke på att arren också delar på sina klassrum eller att schemat är helt ihopklossat med
noll glapp mellan och en del kortare pass. Inte heller Schillerska kom de åt i år då de ska också renovera grejer, nu var det visst fönsterna som skulle bytas och då kan inte rollspelare riskera påverka detta projekt. Men men, ja visst hade det varit bra med en friyta för bara egna medhavda rollspel. Men nån behöver fortfarande vara arr för ytan kanske? Nån som ser till att det plockas undan, inte förstörs och återställs inför stängning på söndagen.
I annat fall så kan jag rekommendera nåt som i min förening kallats just
Frispel, men sker ute på en lägergård på Björkö. Man tar med sig familj och barn och samsas med andra familjer och sen spelas ohemult mkt spel hela helgen. Fredagen så kan man förslagsvis göra ett litet schema just för de ytor som behöver fördelas, men annars kör alla på fritt spelande. Matlagning fördelas mellan de olika där och alla delar på kostnaderna. Brukar bli smidigt, superbilligt och väldigt väldigt trevligt för alla. Inkluderar också havsutsikt.