Nekromanti Dr Whowolf (runda 2)

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Recca, jag vet vad du tycker. Därför frågade jag inte dig utan jag vill höra vad max Raven säger. Är det ok? Eller ska vi bara fortsätta att munhuggas som småbarn? Onödigt.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Men kan jag få ett svar på min tidigare fråga? Skulle ni vilja välja vem jag Siar eller ska jag bara ta någon eller BDG, fast jag tror att BDG är en Siare men man kanske vill vara säker? Ni bestämmer.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,057
Location
Sthlm
Nu ska jag handla, laga och äta middag. är åter runt 20:00-20:30 för att kolla av läget innan deadline
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,320
Location
Göteborg
Empiricus

Vi lägger Empricus också på den röda halvan av brädet. Min tes är: Hur i hela friden kan man ha så bra koll, och samtidigt ha så lite åsikter, och nästan inte alls bry sig om vem som dör.

I princip hela första dagen (afk) så var han aktiv, röstade, och så vidare, men inte en enda gång för att han trodde att den var ulv, utan för att få igång diskussion, eller få någon att börja prata.

Till och med när Empi analyserar folk så ser standardanalysen ut ungefär så här:
Empiricus said:
Recca - Producerar mycket text och verkar ha en sadomasochistisk relation till Vimes i början (joke smile ). Srsly så känns Recca som att hon har relativt vettiga inlägg överlag (lika som KK och Vimes på det sättet att hon lyfter tankar som är bra i spelet) men hon gör det på ett relativt offensivt vis. Snabbläsningen ger en rödglimt, läser jag sedan mellan raderna försvinner den igen. Enligt Doctor Who-wikin så är hennes karaktär dessutom ansvarig för att dinosaurierna dog ut. Inte okej. [se vidare nedan]
Sammanfattning: Ja alltså hon är nog röd, eller grön, eller i vart fall något däremellan.

Eller så här:

Empiricus said:
Därför
Röst: Thodd

Thodd är ju också uppe nu på fler än 1 röst, med min röst hamnar hen på 3 röster. Då ligger också Hastfer och Recca på 3 röster vardera.

Thodd:
Det jag helst skulle vilja se här är en uppryckning, kanske en outning om ifall ditt extra och din roll passar ihop tematiskt. Jag vill också se ett ordentligt byggt case mot den du röstar på, för just nu känns det som att du hoppat med rösterna mellan folk för att hitta en safe plats att stå på allt eftersom Konrad Konvalj hetsat dig med piskan.
Sammanfattning: Jag vet inte om du är röd eller grön men du kan väl prata lite mer mmkay?

Eller så här:
Empiricus said:
Jag tänker inte göra en Ingen-röst, utan Röst: Basenanji gäller fram tills jag är hemma och har gått igenom allt igen. Men så att ni vet var jag står i misstankar gällande vilka som är på tapeten just nu. Anledningar - fortfarande de som jag skrev i mitt längre inlägg ovan, trots att Basse och jag verkar förstå varandra lite bättre nu.
Sammanfattning: Jo men Basse är nog lite röd, fast jag tycker ju att han är på väg att bli grön också.

Och det här är alltså dom stycken där Empiricus har tagit tydligaste ställning under första dagen (IN), det vill säga, nästan inte alls. Är han verkligen så fruktansvärt konflikträdd?

Dag två så börjar vi med att kasta lite sten i glashus:
Empiricus said:
Hastfer har inte tagit ställning till någonting alls i runda två.
Och sen (för att vara empiricus, väldigt starka uttalanden)
Empiricus said:
Hastfer känns lite rosa för mig.
Empiricus said:
Inte lika rosa som Hastfer, men getting there.
Empiricus said:
Slutklämmen:

Jag tror att det finns en eller två Ulvar i gruppen BDG-Recca-Vimes. Jag kan inte se framför mig att alla de tre är gröna. Jag kan inte heller se framför mig att alla är röda. BDG och Recca är bägge två kandidater högre upp för mig än vad Vimes är.
Utöver 1-2 i den gruppen så tror jag på Hastfer, Jocke Kofot eller bägge två.
Så vi har en som är "lite rosa", en som inte är riktigt så rosa (som lite alltså, så jättelite rosa då antar jag), och sen har vi ett modigt uttalande att det i gruppen BDG-Vimes-Recca finns en eller två maffia. Oj, tydligt ställningstagande i en av de största konflikterna som varit hittils hörru.

Sen har vi det här som är en jättemärklig tankekedja:
Empiricus said:
Eftersom det som du säger finns information som går emot information så kan inte all information vara sann. Vi vet från Basse att han var grön och att han hade den informationen, och att BDG går ut som siare bekräftar än mer att hans information troligen stämmer.

Därför jag skrev "ohyggligt små", det finns ju en liten chans att Basses info var fel, och att BDG visste det.

Jag skulle snarare säga att viss information är sann och viss inte är det, för att det skulle göra spelet svårare.
Borde inte den naturliga reaktione om två spelares information motsäger varandra vara att en av dom ljuger för att den är ulv? Att KK kanske inte talar sanning? Nej istället går han direkt till slutsatsen att det nog finns falsk information från spelledningen. Är det för att Empi vet att KK inte är ulv och därför undermedvetet inte tänkte på det alternativet?

Och här har du bara fel oavsett om du är ulv eller inte:
Empiricus said:
Däremot, eftersom en av dubblettkandidaterna röstar på Trasapa (Recca) så tänkte jag göra det också. Jag har svårt att tro att både Recca och Trasapa är röda, men nån av dem är antingen det eller så har vi en Vimes vs Tripp.

Röst: Trasapa
Jag kan köpa att det finns tillfällen där man vill rösta ut två personer, men det här känns så uppenbart som inte ett av dom. Om Recca visar sig vara röd så tror jag inte att Trasapa kommer ens vara i närheten av huvudkandidat imorgon, och då har vi dödat en i onödan. Om Recca visar sig vara grön, då kanske det är dags att ta trasapa + någon mer, men idag? Nä det verkar jättedåligt.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,320
Location
Göteborg
Re: Max

Max said:
Nu tycker jag du är lite orättvis, det första inlägget som du quotade från mig skrev jag innan vi började prata om alibin och jag hade inte ens tänkt på den möjligeheten då.

Och det andra inlägget du quota från mig var mest för att veta själv om det bara fanns 1 siare eller fler. Om det bara fanns 1 vilket jag trodde innan du outade att du också var siare så tänkte jag att jag borde vara lite extra försikig bara eftersom att jag trodde att jag var den enda siaren och om jag dog då skulle jag ju inte kunna hjälpa byn längre.

Och det med att jag trodde recca var grön i början av R1 trodde jag verkligen men eftersom nästan alla trodde att hon var röd så tänkte jag om och skummade igenom inlägggen igen och då märkte jag att det faktiskt var lite skumt, + att ni "pro" (pro jämnfört med mig) spelare trodde hon var röd.

Och det med häxor, det var från mafia spelet som jag spelade som en Custom made bana i SC2 vilket jag sa i tråden, tror att det var anmälningstråden dock, och jag vet inte vad mafiascumwiki är förnåt men det låter som ett wiki för mafia spel? och eftersom mafia spelet jag pratade om bara är ett spel som gjordes i SC2 så kanske det inte står där?

Och till den sista biten börjar jag tro att BDG faktiskt är en Siare för eftersom han pratar om att siandet kan hitta passiva och aktiva förmågor (eller ingen förmåga) tror jag hans förmåga funkar så. Och det gör min också. jag kommer inte ihåg reglerna, men man fick väl inte kopiera vad LJS skrev till en men man fick skriva av det? kommer jag ihåg fel? om man kan det iaf så kan jag skriva exakt vad han skrev till mig om du vill.
Så vad är en häxa?

Och nej vi har inte samma förmåga, jag kan se om folk är scum eller goda. Du hävdar att du kan se vilken slags förmåga folk har, det är alltså inte samma sak.

Och nej du får inte citera, och inte heller rakt av skriva vad som står, du måste använda egna ord. Men att du är sugen på att göra det gör mig rätt säker på att du har den förmågan som du säger, men som sagt den gör dig verkligen inte grön, det kan lika gärna vara en scumförmåga.

Max said:
Och extra från mig nu. Du skriver allt det här och påstår att jag är en ulv (röd asså) och endå så lägger du inte en röst på mig om du tror det? Varför inte?
Jag röstar alltså alltid på den som jag helst vill ska åka ut. Det är just nu Recca. Men jag skriver ett inlägg om min syn på dig eftersom jag misstänker att det kan vara sista chansen jag har att göra så.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Re: Trasapa, KK

Så vad är egentligen smartast just nu. Jag har flera alternativ egentligen.
1, vi spar Recca och bdg siar henne medan väktaren skyddar honom, max siar bdg. Nästa runda kör vi ut max och får då två gröningar eller så plockar vi ut bdg/Recca som röda.
2, vi fimpar Recca nu med max eller bdg och får då svart på vitt färgen på Recca och k. K eller Vimes. Vi får dessutom mycket att gå på i drevet mot Recca vare sig hon är röd eller grön.
3, något smartare..

Risken med första alternativet är att vi måste köra två rundor till med en misstänkt Recca. Dessutom är ju chansen stor att bdg blir nattmördad. Men då grönas ju Vimes så det kanske ulvarna inte är beredd att göra. Samtidigt om grön Vimes blir nattskändad så blir det svårt att bedöma bdg i nästa runda.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Re: Max

Björn den gode said:
Så vad är en häxa?

Och nej vi har inte samma förmåga, jag kan se om folk är scum eller goda. Du hävdar att du kan se vilken slags förmåga folk har, det är alltså inte samma sak.
En häxa i mafia spelet som jag splar på sc2 iblan kan kontrollera (manipulera) en person var 3/2 natt beroende på settings och få den personen att döda någon.

Okej vi har inte samma förmåga, men eftersom du pratade som att du exakt visste vad min förmåga gjorde så antog jag att du hade samma eller en liknande. Men min förmåga kan inte ta reda på vad andras förmågor är, bara om de har en eller inte, och om den är passiv eller aktiv.

Men eftersom du har en förmåga som kan se om folk är scum eller goda, varför inte använda den på mig då? så slipper jag bli anklagad för att vara röd.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Re: Trasapa, KK

Fimpa recca och max låter bra i mina öron.
Det låter ju som en ulvförmåga, ser inte hur byn har sån fördel av att veta vem som har passiv aktiv förmåga.

Fast jag hänger ju som vanligt inte med
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
BDG said:
Och här är sammanfattningen om ni inte orkat läsa allt: Jag är Siare, Vimes är god, KK's analys är off (det gör honom inte ond, bara off).
Vi får peta i detaljer om vart jag är off och sånt senare men tack för att du tog dig tid Björn.

Övrigt. Jorå. Det händer en massa stuff här. Jag dyker in i tråden så snart jag kommer hem. BDG, du är av kroken tillsvidare.

Max har siat mig också. Min tanke där är väl att jag kan bekräfta en passiv förmåga men inte mer än så. Tror Hastfer ville se mina kort på bordet men nej tack inte nu.

En fraktions siare och en tracker outade alltså. Tåls att fundera lite över. Jag är inte förvånad över BDG's val att kolla Vimes och det är klart att det är ett bra val. I mina ögon har dock Vimes varit mer grönisch hela liret så jag själv hade nog resonerat annorlunda. Lixom, Vimes må ha varit en god kandidat för nattmord i R1. Nog för att det inte blev nått nattmord men det hade vi ingen aning om då.

Är det möjligt att få en sammanfattning på varför det röstas på Trasapa för den delen?

Skriver från mobil och återkommer så snart jag kan.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Trasapa said:
Recca, jag vet vad du tycker. Därför frågade jag inte dig utan jag vill höra vad max Raven säger. Är det ok? Eller ska vi bara fortsätta att munhuggas som småbarn? Onödigt.
Det här inlägget som du skriver till mig nu är sjukt nedlåtande.

Anledningen till att jag skrev någonting alls till dig var för att du diskuterade mig med någon annan. Jag har all rätt att skriva någonting. Och du har ingen rätt att sätta dig på mig och hindra mig från att uttrycka mig på det här forumet.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Trasapa, KK

Trasapa said:
Så vad är egentligen smartast just nu. Jag har flera alternativ egentligen.
1, vi spar Recca och bdg siar henne medan väktaren skyddar honom, max siar bdg. Nästa runda kör vi ut max och får då två gröningar eller så plockar vi ut bdg/Recca som röda.
2, vi fimpar Recca nu med max eller bdg och får då svart på vitt färgen på Recca och k. K eller Vimes. Vi får dessutom mycket att gå på i drevet mot Recca vare sig hon är röd eller grön.
3, något smartare..
Men va?

Det faktum att BDG har outat siare gör ju att han är grön. Förstår du seriöst itne hur spelet fungerar?

Okay, jag känner mig lite glad med att du åtminstone har ett alternativ där jag inte står för hängning så jag kanske ska tat lite cool med förolämpningarna. Förlåt.

Okay, så här. Det finns en väktare+siare eftersom Basses information säger det.

BDG går ut som siare. Dvs, BDG har utan att veta vilka förmågor övriga doktorer har eftersom de inte outat några ännu, chansat siare (om han är ulv) eller bara outat sanningen om han är bybo.

En ulv chansar inte på en sån sak liksom...

Dessutom lutar jag åt att Max är grön för han outar dessutom att han är siare han med, vilket en ulv som ljuger inte skulle göra.

Du har gjort en hel del märkliga uttalanden i R2, Trasan. Och samtidigt som du varit löjligt stensäker på att jag är ulv sedan början av R2 så backar du nu litegrann lagom till att R2 börjar ticka mot sitt slut.

Varför? Jo för när byn får facit på att jag är grön så kommer du ligga i skottgluggen och det är du väldigt medveten om.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,320
Location
Göteborg
Thodd

Nä, jag håller på och tappar det här nu. Gick igenom en alla Thodds inlägg och kunde inte komma fram till om jag tyckte han var en nybörjarbybo som försökte kämpa, eller vilket jag lutar åt en ulv som blivit tillsagd av sina polare att vara aktiv och gör det bästa av situationen. Men nu börjar jag se ulvar över allt, och tänker inte försöka mig på att analysera några fler, analyserna får för dålig kvalité ändå.

Jag kommer dock vara här, och ska försöka fokusera lite på omröstningen, och svara på eventuella frågor etc.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Re: Trasapa, KK

Ja, jag sa att jag är siare, och jag fick det förklarat så för LJS också när jag frågade honom om min förmåga. Fast den heter inte direkt "Sia" och ni verkar säga att det jag har och det BDG har eftersom att han är siare är HELT olika saker, så jag kanske borde sagt Tracker(det som K.K sa) istället för siare?
Förlåt om det är så, måste ha missförstått vad LJS sa. Så jag är en Tracker och inte en siare?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,320
Location
Göteborg
Re: Max

Max said:
Björn den gode said:
Men eftersom du har en förmåga som kan se om folk är scum eller goda, varför inte använda den på mig då? så slipper jag bli anklagad för att vara röd.
Kanske, eller så kanske jag siar någon annan, eller så kanske jag dör inatt. Jag tror hur som helst inte att du kommer röstas ut idag.

Problemet med att bestämma innan är att det ger ulvarna jätteintressant information innan dom behöver bestämma sig för vem dom mördar. Tex om dom vet att jag inte kommer sia en ulv så kan dom lungt låta mig leva den dag till.

Och det samma gäller ditt siande. Jag tycker ju då att det verkar väldigt onödigt att sia mig, jag har svårt att tro att någon tvivlar på att min förmåga finns och är aktiv, så sia du någon som vi är osäkra på istället, men jag kan inte peka på vem åt dig, det måste du försöka lista ut själv.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,320
Location
Göteborg
Re: Trasapa, KK

Ja alltså jag tänker inte ändra mig, jag tycker fortfarande vi ska döda Recca, men det är lite jobbigt hur hennes inlägg ganska länge varit vettigare än Trasapas. Så jag vill bara quota det här inlägget, så att vi inte glömmer bort det imorrn oavsett vilken färg Recca visar sig ha.

Recca said:
Trasapa said:
Så vad är egentligen smartast just nu. Jag har flera alternativ egentligen.
1, vi spar Recca och bdg siar henne medan väktaren skyddar honom, max siar bdg. Nästa runda kör vi ut max och får då två gröningar eller så plockar vi ut bdg/Recca som röda.
2, vi fimpar Recca nu med max eller bdg och får då svart på vitt färgen på Recca och k. K eller Vimes. Vi får dessutom mycket att gå på i drevet mot Recca vare sig hon är röd eller grön.
3, något smartare..
Men va?

Det faktum att BDG har outat siare gör ju att han är grön. Förstår du seriöst itne hur spelet fungerar?

Okay, jag känner mig lite glad med att du åtminstone har ett alternativ där jag inte står för hängning så jag kanske ska tat lite cool med förolämpningarna. Förlåt.

Okay, så här. Det finns en väktare+siare eftersom Basses information säger det.

BDG går ut som siare. Dvs, BDG har utan att veta vilka förmågor övriga doktorer har eftersom de inte outat några ännu, chansat siare (om han är ulv) eller bara outat sanningen om han är bybo.

En ulv chansar inte på en sån sak liksom...

Dessutom lutar jag åt att Max är grön för han outar dessutom att han är siare han med, vilket en ulv som ljuger inte skulle göra.

Du har gjort en hel del märkliga uttalanden i R2, Trasan. Och samtidigt som du varit löjligt stensäker på att jag är ulv sedan början av R2 så backar du nu litegrann lagom till att R2 börjar ticka mot sitt slut.

Varför? Jo för när byn får facit på att jag är grön så kommer du ligga i skottgluggen och det är du väldigt medveten om.
 

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
Re: Max

Björn den gode said:
Max har skrivit lite mer och jag tycker han känns röd.

Vi börjar med vad han håller på med första dagen:
Max said:
Jag har en ide, ni proffs får säga om den är bra eller urusel.

Kanske inte nu men om ett par rundor eller något, så kanske alla föleslagarna och dokotorer OCH ulvarna (vilka de nu är) kan skriva vad de är (doktorer skriver vilken regenerering) (följeslagarna vet jag inte, har ni namn) och så kanske ulvarna skriver samma utan att ha hunnit läsa, "oj, råkade skriva samma som [NAMN]" och då vet vi att någon av dom 2 är en ulv? eller något... bara en ide, ni får säga om jag är helt knäpp eller ett geni laugh
Om ulvarna har alibin vilket jag tycker mer och mer verkar tyda på så känns det här som en typisk "hej, kolla vad hjälpsam jag är!" (med den här planen som jag vet att vi inte kan bli fasttagna på).

Max said:
Bassen said:
Min info är att ulvarna vill ha ut andra bybor mer än väktaren+siaren.
När du säger "väktaren+siaren" har du information då att det bara finns en av varje?
Återigen, vem är mest intresserad av detaljer kring väktare och siare? Ulvarna.

Max said:
Recca: Hon är den som är närmast grön för mig. Hon verkar verkligen vilja hitta ulvarna snabbt och döda dom utan att tveka. Och för mig verkar det som att hon verkligen vill gott åt byn.

Max said:
LITE RÖD/ROSA:
BDG: Det var han som fick igång alla att rösta på basse och han verkade verkligen (då) som om att det var jätte viktigt att få ut speciellt basse och inte någon annan.

recca: inte speciellt vad jag tycker men de andra verkar tycka att du är röd så du blev lite rosa av mig, sorry
Håller först Recca som den grönaste spelaren, och glider sen över till att ha henne som röd/rosa utan att egentligen tycka sig ha några argument för det. Om Recca är röd så tror jag att hon har sagt åt Max:

"Max: Jag håller på och åka ut nu, du måste försöka distansera dig från mig, när dom ser att jag är röd så ser inte det där enda inlägget du skrivet om mig bra ut alls, men gör det försiktigt."

Och så gör han det.

Sen har vi det här:
Max said:
Witch är engelska ordet för häxa... Jag trodde du visste det.. Och som du vet är häxor med magi och sådant > Manipulation
Häxa är ingen roll jag känner igen och den finns inte heller på mafiascumwikin, inte heller finns det någon självklar koppling mellan manipulation och häxor, det är väl politiker, pyskologer, och demoner som är kända för att manipulera? Häxor håller väl på och trollar.

Det känns som att Max vet mer än oss, och att han råkade försäga sig då han inte visste att det här var något konstigt.

Max said:
Ni verkar alla rösta på mig föra att jag inte har berättat så mycket om min roll (skummade bara) och därför kan jag väl säga en sak, och det har med min quote att göra också. Jag har ingen information som motsäger det, men jag kan sia honom när denna rundan tar slut. För jag är också en Siare. Första natten siade jag K.K och han har en passiv förmåga. Om ni vill att jag ska säga vilken doktor jag är kan jag göra det också, men för tillfället hoppas jag det här räcker.
Och här har jag förstått det som att Max kan Sia om vilka som har aktiv förmåga, passiv förmåga eller ingen förmåga? Om vi nu gissar på att ulvlaget främst vill ha ut någon med en passiv förmåga, (eftersom siaren väktare inte var de viktigaste), vilket lag tycker ni tjänar på att ha möjligheten att sia typ av förmåga på folk? Jag tror inte att Max ljuger här alltså, bara att det där känns mycket mer som en ulvförmåga än en byboförmåga.

Jag tror Max är röd alltså. Men på grund av att han är en ny spelare så känner jag mig inte så där fruktansvärt övertygad om att min analys är korrekt. Men det är min analys hur som helst.
Fan alltså!!
Nu blev det svårt, detta inlägg rödade ner max ännu mer för mig men eftersom att jag är den enda som röstar på honom så känns det fel att ha den rösten där..

Måste läsa igenom R2 och se vart jag står i Trasan och recca, för jag antar att det är där vi står atm..

Kan vi för larssons skull citera varandra eller uppdatera listan från 21 till röstningens slut?
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Re: Trasapa, KK

Recca said:
Men va?

Det faktum att BDG har outat siare gör ju att han är grön. Förstår du seriöst itne hur spelet fungerar?
Ok varje chans du får nu så hackar du bara på hur dålig jag är och att jag inte fattar ett skit hur spelet fungerar. Jag vet att jag är dålig, det är mitt tredje spel men jag försöker den här gången att vara mer aktiv för att jag kanske ska kunna lära mig någonting.

Det enda du gör just nu är att lägga all energi på att dumförklara mig och det börjar bli skittråkigt.

Jag lägger ner nu. Jag kommer inte skriva några mer tankar och funderingar den här rundan för jag orkar ärligt talat inte höra mer hur dålig jag är.

Jag börjar spela passivt och följer efter resten istället som jag borde så slipper du irritera dig på alla mina dumma idéer.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Trasapa, KK

Trasapa said:
Så vad är egentligen smartast just nu. Jag har flera alternativ egentligen.
1, vi spar Recca och bdg siar henne medan väktaren skyddar honom, max siar bdg. Nästa runda kör vi ut max och får då två gröningar eller så plockar vi ut bdg/Recca som röda.
2, vi fimpar Recca nu med max eller bdg och får då svart på vitt färgen på Recca och k. K eller Vimes. Vi får dessutom mycket att gå på i drevet mot Recca vare sig hon är röd eller grön.
3, något smartare..

Risken med första alternativet är att vi måste köra två rundor till med en misstänkt Recca. Dessutom är ju chansen stor att bdg blir nattmördad. Men då grönas ju Vimes så det kanske ulvarna inte är beredd att göra. Samtidigt om grön Vimes blir nattskändad så blir det svårt att bedöma bdg i nästa runda.
Trasapa! Fan du har ju varit stabil rakt igenom tycker jag, men det här är ju rätt udda.

1. Spara Recca? Vi får ju en färg på henne hur som så att spara på Recca känns ju lite så där. BDG siar Recca istället är ju rätt vanskligt eller vet du nått som inte jag vet hur det står till med väktaren och hur den kan skydda? Nog för att du tar upp det i slutklämmen men detta alternativ låter ju rätt udda, speciellt när det kommer från Trasapa som slagit på blåslampan genom hela R2 mot just Recca.
2. BDG är grön i och med sin outning. Det är inte en ulv outning. Det har öppnat upp spelet rätt mycket och BDG har visat ett gäng bra inlägg nu sen återkomsten från (vart han nu varit?) iglon? Att ens ha med BDG som en dubbelkandidat till Recca är ju i det här läget lite skevt.
3. Nått smartare funkar ju, men för egen del så har jag svårt att hinna med just nu. Skall försöka lägga på ett ryck mot slutet.

Jag skall nu läsa lite så får vi se hur Recca plötsligt kan bli en icke kandidat typ med lite överdrift.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Trasapa, KK

Trasapa said:
Recca said:
Men va?

Det faktum att BDG har outat siare gör ju att han är grön. Förstår du seriöst itne hur spelet fungerar?
Ok varje chans du får nu så hackar du bara på hur dålig jag är och att jag inte fattar ett skit hur spelet fungerar. Jag vet att jag är dålig, det är mitt tredje spel men jag försöker den här gången att vara mer aktiv för att jag kanske ska kunna lära mig någonting.

Det enda du gör just nu är att lägga all energi på att dumförklara mig och det börjar bli skittråkigt.

Jag lägger ner nu. Jag kommer inte skriva några mer tankar och funderingar den här rundan för jag orkar ärligt talat inte höra mer hur dålig jag är.

Jag börjar spela passivt och följer efter resten istället som jag borde så slipper du irritera dig på alla mina dumma idéer.
Tjipp, tjipp Trasapa!

Du var topp 3 bäst i R1 och har varit mest drivande och duktigt jä*la bra i R2 så att Recca kommer in och pektar lite på din plan kan du slopa. Vi behöver dig i bra tryck så att backa iväg nu när du har varit ledarhund och en bra sådan det funkar inte.

Kör bara!
 
Top