Nekromanti DoD Jubileumsutgåvan

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Yay! Har fått dem!

Idag kom de, yay! Har tagit ett par kassa mobilfoton som jag delat med mig av på Facebook. Funderar dock på att fota böckerna ordentligt och kanske skriva ett blogginlägg eller så, eller bara för att dela med mig av till dem som undrar hur böckerna ser ut.

... Skitfina, hur som helst. Jag vet inte om jag kommer att våga använda dem, faktiskt. Fast det har iof mer att göra med att de är en begränsad specialutgåva än att de är fina. Det känns alltid fel att riskera att förstöra sådant som inte massproduceras – speciellt om det är något man själv sätter värde på. =)

/solvebring som bläddrat lite kort och iakttagit flera mumsiga illustrationer, båda nya och gamla.
 

Botulf

Hero
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,212
Re: Yay! Har fått dem!

Krasst räknat, hur många sidor nytt material är det i världsboken gällande länder som tidigare inte fått egna sektioner i de äldre världsböckerna? Alltså Visentia, Dalheim, Sylvan, Soj/Samia och Nhoordland? Skulle vara väldigt hjälpsamt då det är en viktig fråga för mig om jag vill ha boken(Trudvang) eller inte.
 

daflum

Veteran
Joined
21 Jul 2011
Messages
159
Location
Hjärtum
Re: Yay! Har fått dem!

På ett ungefär rör det sig om typ 30 sidor nytt material som berör länderna, Gissningsvis 20 sidor till som berör lite allt möjligt.

Återkommer med en recension när jag läst igenom det noggrannare.
 

Botulf

Hero
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,212
Re: Yay! Har fått dem!

daflum said:
På ett ungefär rör det sig om typ 30 sidor nytt material som berör länderna, Gissningsvis 20 sidor till som berör lite allt möjligt.

Återkommer med en recension när jag läst igenom det noggrannare.
Tack :gremsmile:. Ser fram emot recension!
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Yay! Har fått dem!

Jonas Valentin Persson, min favorit-riotminds-konstnär, är tillbaka i härlig stil! Skitkul.

Böckerna är överlag jättesnygga, men märkligt nog är några bilder förstörda av låg upplösning.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Yay! Har fått dem!

Möller said:
Jonas Valentin Persson, min favorit-riotminds-konstnär, är tillbaka i härlig stil! Skitkul.

Böckerna är överlag jättesnygga, men märkligt nog är några bilder förstörda av låg upplösning.
Mer än jag noterat. Jag får lov att kika på det vid tillfälle.

Edit: Lite här och var eller några mer specifika sidor?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Yay! Har fått dem!

"Böckerna är överlag jättesnygga, men märkligt nog är några bilder förstörda av låg upplösning."

Det låter inte så lovande.


Storuggla, selleri
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,636
Location
Rissne
Re: Yay! Har fått dem!

Storuggla said:
"Böckerna är överlag jättesnygga, men märkligt nog är några bilder förstörda av låg upplösning."

Det låter inte så lovande.


Storuggla, selleri

Urgh, nä... Jag funderade på att köpa de här böckerna, men jesus... Inte om de har det problemet.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Yay! Har fått dem!

solvebring said:
Edit: Lite här och var eller några mer specifika sidor?
Lite här och var

Sida 187 är enda jag hittat i Trudvang. I Rollspelet hittade jag två, sida 98 och 287, nu när jag letade igen. Detta av säkert hundra bilder i varje bok, jag tycker knappast det är en katastrof. Men det är märkligt, särskilt som jag aldrig sett Riotminds göra något liknande förut.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Yay! Har fått dem!

Underligt. Nåja, jag får väl se efter hur det ser ut när Lekbergs får in mina ex.


Storuggla, nu är det tvättdags
 

daflum

Veteran
Joined
21 Jul 2011
Messages
159
Location
Hjärtum
De har haft svårigheter med tryckeriet minst sagt och jag har inte heller noterat så mycket inne i böckerna. Det är onekligen väldigt snygga rakt igenom. Det som noteras kanske direkt är att rollspelsbokens framsida är lite grötig.
 

Karl Olsson

Veteran
Joined
25 Apr 2010
Messages
101
Re: Yay! Har fått dem!

Jag läste på facebook där fler nämnde detta probtydligen är det tryckeriet som har krånglat.

Edit: Var tydligen inte först att nämna detta. Inte min mening att upprepa.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Yay! Har fått dem!

Möller said:
solvebring said:
Edit: Lite här och var eller några mer specifika sidor?
Lite här och var

Sida 187 är enda jag hittat i Trudvang. I Rollspelet hittade jag två, sida 98 och 287, nu när jag letade igen. Detta av säkert hundra bilder i varje bok, jag tycker knappast det är en katastrof. Men det är märkligt, särskilt som jag aldrig sett Riotminds göra något liknande förut.
Har kollat de där sidorna nu och ja, bilderna är aningen suddiga. Vet inte vad det beror på men det ser ut som att man pressat bildstorleken lite för mycket. Dock är det enligt min mening ingen stor defekt och det är främst s. 187 i Trudvang som är verkligt suddig. Och ja, precis som du säger – vi snackar ett par tre illustrationer bland otaliga bilder. Sannerligen ingen big deal.

Och ja, de har haft problem med tryckeriet. Hela första omgången fick de skicka tillbaka för att bindningen var skrot. Som jag fattade det.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Re: Yay! Har fått dem!

Storuggla said:
Underligt. Nåja, jag får väl se efter hur det ser ut när Lekbergs får in mina ex.
Vi ligger på Riotminds för att få ett leveransdatum. Tyvärr har de inte kunnat svar på det.

Självklart återkommer jag när vi har böckerna. Jag hoppas på denna vecka men det återstår att se.

/Andy på Lekberg's
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Nu har äntligen vi på Lekberg's fått Drakar och Demoner Jubileumsutgåva.

Ni som har beställt kan komma och hämta dom i butiken i morgon. Ni som inte har beställt får gärna komma till butiken i morgon och bläddra i de fina böckerna (innan ni köper dom). :gremsmile:

Det ska bli kul att se dom. Jag är förväntansfull.
 
Top