Nekromanti DnD-filmen

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,423
Jag såg den igår, men tyckte inte den var särskilt bra...
Har ni sett den och vad tycker ni?



//Martin
"Ge aldrig råd för den dumme tar dem inte och den vise behöver dem inte."
 

masterjocke

Veteran
Joined
23 Sep 2001
Messages
13
Jag har sett den, i början av sommarn. håller på med en recention på min sida //www.geocities.com/rollspelsresurser
Inom två dar typ. Alla är faktiskt lite överdrivna.
"Poooost brigades at every sewer entrances and exitsssssszzzz... I want them found... NoooAAAwwwwwwwwwwww..." -Deamador

-Joakim Åkerfeldt
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Som film är den inte speciellt lyckad, det får du rätt för. Dåligt skådespeleri, lumpna effekter och framför allt, en inte helt lyckad story, helt enkelt.
Men om man ser på filmen som ett rollspelsäventyr så håller den aningen bättre. Adod är ju ofta just som det är i filmen, och karaktärerna är så typiska att de kunde varit tagna direkt ur players...
Den är inte professionell helt enkelt, det är de som är dess problem, det är en halvtaskig sl som regisserat ett äventyr han satt óch knåpade ihop en kväll... :)

[color:green] //Dream </font color=green>
-------
<A HREF="http://www.offplanet.net/dreaming" target="_new">http://www.offplanet.net/dreaming</A>
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,822
Location
Göteborg
Som film är den inte så bra. Som fantasyfilm är den dock ungefär standard. De flesta fantasyfilmer håller en lägre kvalitet. Därför väntar jag spänt på LOTR, även om frodo verkar lite fjollig:
"Nobody knows it's here, do they? ... Do they, Gandalf?"

"All fled, all done, so lift me to the pyre,
The feast is over and the lamps expire"
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,577
Location
Stockholm
Eh. Frodo är ju inte direkt någon toughguy i början av boken heller...

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Silverblade

Veteran
Joined
26 Apr 2001
Messages
89
Location
Motala
Det är svårt att göra fantasy film som passar för den breda massan. Jag måste tyvärr hålla med dig att filmen faktiskt inte är en blockbuster. Fast å andra sidan så görs det allt för lite fantasy filmer nu för tiden. Så vi fantasy gillare får hålla till godo med det som erbjuds.

Fast ship? You've never heard of the Millennium Falcon?
[Han Solo]
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
Detta är mina åsikter medan jag såg filmen en andra gång.

<FONT SIZE=4><B>+</B></FONT>
× Härliga miljöer (särskilt krogmiljöerna).
× Vet numera hur väl kåpklädda typer märks på vältraffikerad gata.
× Dvärgen hatar att rida (vara över marken).
× Snails får ett passande öde.
× Har beholders. /images/icons/smile.gif
× Rustningar (iaf Deamadors) skyddar mot svärd.
× Cool demonett.

<FONT SIZE=4><B>-</B></FONT>
× Plastiga artefakter.
× Blåa läppar (en ras lr allmänt förfrusen?).
× Snails!
× Skådespelarna överspelar.
× Huvudpersonens hår är stylat.
× Dvärgen var en typisk arketyp.
× Drakarna var dåligt animerande. Rör sig som skeletten i Evil Dead 3 (smärre överdrift). Det är faktiskt dåliga varelseanimationer i övrigt. Beholdern ser ut som en uppsvälld blåsa och ljusskenet som uppstår bara skriker Photoshop.
× De humanoida raserna ser ut som en blind anställd från Star Trek har fixat till dem.
× Storyn: Drottning behöver makt. Måste skaffa artefakt.
× Tjuven spöar svärdspjöjare i närstrid.
× Ondingarnas signaturmelodi låter som Darth Vaders.
× Alvkvinnans plåtharnesk har magmuskler och bröstvårtor.
× Alvkvinnan har spelat ?????s hustru i ST Voyager (=spetsiga öron där också).
× Gammal, fet alv(?)
× Inget blod i striderna förutom när Snails blir spöad.
× Konstigt slut.. Kan nån förklara vad som hände där. De förvandlas till mystiska ljussken som flyger iväg.

I stort sett en snygg film, bortsett från varelse(animeringa)rna, men en besvikelse i övrigt.

/[color:green]Han</font color=green> som trodde TSR hade ekonomi och vett att göra en film av klass
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Han som trodde TSR hade ekonomi och vett att göra en film av klass<p><hr></blockquote><p>
1. Om du inte märkte det så gick TSR i stort sett i konkurs 1997, eller hade gjort det om inte WOTC hade köpt upp dem.

2. TSR gjorde inte filmen. Courtney Solomon skaffade en licens för att göra en D&D-film för runt tio år sedan, och sedan dess har varken TSR eller WOTC haft så mycket att göra med saken, mer än att försöka haka på filmen lite grann med en bok och en introbox eller nåt i den stilen.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
k, jag var faktiskt inte säker på <EM>vem</EM> som gjort det och tänkte att nån vänlig själ istället kunde upplysa mig om jag skrivit fel. /images/icons/smile.gif

/[color:green]Han</font color=green> som ibland är för slö för sitt eget bästa
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Jag såg den på Lincon och tycket att den var helt ok, med tanke på hur sällan man (jag) få chansen att se fantasy-filmer. Visst vacklade den, men det var ändå ett "typiskt" Drakar och Demoner äventyr från när man var ung och oerfaren (hämta skatten, spöa ondingen). Som film är den ingen höjdare men helt ok att fördriva lite tid med en mörk vinterkväll.

"Snails!? I hate Snails!"
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
Om du irriterade dig på några som häcklade filmen så ber jag om ursäkt..
En rätt stor kille var det en gång och den andra gången (när han också var med) jag förde lite anmärkningar om att de spelade Stjärnornas Krig-musiken.. Jag var även m när vi applåderade åt när Snails dog.

/[color:448800]Han</font color=448800> som tycker det är kul att han (den stora killen) som hatade filmen gick och såg den en gång till (för att han inte hade nåt bättre att göra)
 
Top