Nekromanti Det nya formatet

Zolod

Veteran
Joined
6 Feb 2004
Messages
124
Location
Jämtland
Jag tänkte bara säga att jag älskar tidningens nya format; lite mindre och med klister istället för häftstift, känns mkt mera påkostat än det gamla.
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Re: Det nya formatet + artikelförslag

Kan inte mer än att hålla med, att sedan innehållet var av yppersta klass gör ju inte saken sämre..

Ett artikelförslag:

Att gå igenom alla kommande rollspel som är på G. Visst det var det för ngt nummer sedan men det var ju bara från de "stora" förutom då Marco och Krille, eller de kanske oxå är stora... I alla fall så finns det prat om alla möjliga spel och en lägesrapport om saken hade varit intressant
 

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
Kul att du gillar det nya formatet. Tidningen är dock i samma format som tidigare, men 16 sidor tjockare. Tyvärr kommer vi inte gå över till det här formatet som standard eftersom det i nuläget är för dyrt. Kostnaden för 16 extra sidor och limbindning ökar tryckkostnaden med cirka 25%, vilket är lite för mycket i dagsläget. Utökade nummer kan nog dyka upp lite då och då.

Vi ville dock testa ett nummer för att visa hur vi vill att tidningen ska se ut i framtiden och se vilka reaktioner vi fick från er läsare. Måste säga att vi är lite förvånade över att väldigt lite har sagt om detta, trots att det är en ganska stor förändring. Vore kul att höra era åsikter om detta.

/Anders & Tove
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Formatet är mycket trevligt och ger en lyxigare känsla i handen. Smolket för egen del var som sagt limningens kvalitet. Men med limmad rygg blir det mer magasinskänlsa och mindre tidning - i mitt tycke något bra.

Men om det motiverar 25% ökade kostnader, det vet jag väl inte...
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Det är ett väldigt matigt nummer med mycket användbart material. Det är faktiskt rätt imponerande att lilla Sverige kan hålla sig med en så pass bra rollspelstidning som Fenix. Men om det innebär så stora kostnadsökningar som ni säger så kanske det räcker med att bara ge ut ett sådant nummer per år.

En sak jag har undrat över är frånvaron av softairgun-artiklar i de senaste numren. Beror det på materialbrist eller en mer medveten profilering?
 

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
Fördelen med utökad tidningen är att vi kan få ett bredare innehåll, längre artiklar och en luftigare layout. Förhoppningsvis ska det i längden leda till att fler hittar saker de är intresserade av och vi säljer fler tidningar, så vi kan fortsätta ge ut en mer omfattande tidning. Materialet är sällan problemet, vi har nästan alltid en 80-90 sidor som slåss om utrymmet i tidningen. Frånvaron av airsoft-material beror bla på detta.

/Anders & Tove
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Det är alltid kul med fler sidor och mer innehåll, men jag gillar inte heller kvalitén på limbindningen.
 
Top