Nekromanti Det är en väldigt liten värld.

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
wilper said:
Tja, du måste väl inte tvunget gå genom forumiter, även om det är kul att göra det.

Har du hamnat i en Neo-produkt är nog saken biff genom Marco Behrmann och Carl Johan Ström, och vidare till Euro-modulen som nämndes ovan.
Då får jag ett AB-tal på... 2, tror jag.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Ja då får jag genom mitt "tack till" I Alver- Sångarens ätt" AB-2, jag -> folk på Neo -> AB





/Poseur
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,351
Location
Helsingborg
Möller said:
Jag korrade också Evolutionens Barn, så det ger väl AB-tal 1.

Men denhär indelningen blir ju så järnspikars liten. Alla har AB-tal 3,2 eller 1. Fast det kanske är poängen, att visa hur nära ihopknyten hobbyn är?

Jag skulle dock se mer poänger i att ha högre detaljnivå i avståndet till Blixt. Men men.
Grejen är ju att visa på att alla har så väldigt låga tal. Nu gör vi det lite jobbigare genom att bara använda rollspelsböcker som länk, men fortfarande så skulle jag bli lite förvånad om någon som har givit ut ett rollspel i Sverige hade högre tal än 5 (eller oändligt, om man inte sammarbetar med någon).

Sen så är det ju faktiskt rollspel.nu och inte "rollspel i allmänhet". Jag ser det som ett hälsotecken att vi faktiskt är så nära sammanknutna. I alla fall om vi ser på rollspel.nu som ett community.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Genesis said:
Å andra sidan vet jag inte hur stora tal jag får ens om man räknar med dem. … Eventuellt nämns jag i EB, vilket skulle ge mig ett EB-tal på snuskiga 2. Inget ont om vår gode Mekanurg, men ett såpass lågt AB-tal känns som dålig indiecred.
Både du och Blixt finns på samma sida i Evolutionens Barn. Du har AB-tal 1. Sådeså.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,609
Location
Rissne
Genesis said:
Eventuellt nämns jag i EB, vilket skulle ge mig ett EB-tal på snuskiga 2.
Som Debbie påpekar, du har AB 1 =)
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,899
Location
Port Kad, The Rim
Storuggla said:
Jag förekommer enbart i ett engelskspråkigt spel, och där förekommer inte Hr Blixt. Så det kommer ta lite väl mycket tid innan jag når fram dit, om inte "alla på rollspel.nu" räknas?


Storuggla, suspects not
Vilket?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Mekanurg said:
Åhå, vad står jag listad som där?
»Särskilt tack till … Anders Blixt (för helt slumpartade kommentarer)« (!)
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Jag är både korrade och speltestade Evolutionens barn, så jag har AB-tal 1.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,899
Location
Port Kad, The Rim
Storuggla said:
Trails of Cthulhu. Speltestare.


Storuggla, inget vettigt sålunda
Greg Stafford och Steve Perrin på Chaosium, som var med och gjorde CoC från början, var också inblandade i skapandet av reglerna i DoD Svarta boxen 1984. Finns det någon koppling nu?
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,899
Location
Port Kad, The Rim
DeBracy said:
Mekanurg said:
Åhå, vad står jag listad som där?
»Särskilt tack till … Anders Blixt (för helt slumpartade kommentarer)« (!)
Det var vänligt gjort. Jag fick chansen att vara med att kommentera en manusversion, men eftersom mitt privatliv var kaotiskt just då blev det mest lite osammanhängande påpekanden av synnerligen blandad kvalitet.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Greg Stafford och Steve Perrin på Chaosium, som var med och gjorde CoC från början, var också inblandade i skapandet av reglerna i DoD Svarta boxen 1984."

Trails nämner blott Sandy Petersen och Lynn Willis. Men då blir det väl Mig - Sandy Petersen - Greg Stafford - Anders Blixt?


Storuggla, En snirkligare väg
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Har svårt att räkna här... men jag antar att jag har AB 2
Jag gjorde illustrationer i Krilles Västmark och Krille har tillsammans med Anders gjort Lemuria (och knepar på annat osså)

Sedan vet jag inte hur inblandad jag egentligen blir i Wolframfästet... men som sagt, det är ju inte utgivet än. :gremsmile:
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,986
Location
Göteborg
Jag har nog AB:2 då antar jag. Står listad tillsammans med Krille i Avalanche.

Räknas PDF-publikationer? I så fall jag har Gary Gygax-tal 2 vilket är lite skoj - tror att de flesta här inte har så långt till honom heller.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,609
Location
Rissne
Mekanurg said:
Även jag har ett Gygax-tal på 2: Gray Gygax > Loren Wiseman (GDW) > undertecknad.
Coolt. Ett Gygaxtal på tre för mig, således. Eftersom du korrläste Evolutionens Barn.
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,986
Location
Göteborg
Coolt... vad har du gjort med Loren Wiseman? Jag har som sagt bara en PDF-publikation att luta mig mot :gremsmile:
Gary > Skip Williams > Jag
 
Top