Nekromanti demonologi

Allanon

Veteran
Joined
17 Jan 2001
Messages
62
Location
Kramfors
hej...
jag har alltid varit intresserad av demoner och demonologi. men det finns mycket lite av det i eon (inget). dessutom kan man ju inte ens altstra det själv. det för mig bästa modulen som någinsin gjorts är kaos väktare till dod och jag undrar om det kommer komma en liknande modul till eon och i så fall när?
sen skulle jag gärna vilja veta hur man kan få till väga för att frambesvärja demoner o.s.v.
tack på förhand

KoRn
 

Ensis

Veteran
Joined
20 Dec 2000
Messages
54
Location
Nässjö
Jo faktiskt.

Jo det verkar faktiskt så. Visste det inte själv förrän jag kollade upp det. Gå in på releaseplanen för eon på neogames.se så kan du kolla själv. T.om. ett utkast har de ordnat. Det är förstås dock preliminärt och spelet lär dröja mer än mer till under 2002 om vi känner neogames rätt.
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,217
Location
Göteborg
Borde väl finnas lite i M&M, t ex reaktionsslag och daimotropiska effekter finns ju med där.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,217
Location
Göteborg
Borde väl finnas lite i M&M, t ex reaktionsslag och daimotropiska effekter finns ju med där.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,423
annan tråd

Kolla in den andra tråden längre ner som börjar med ett inlägg som heter "ritualer" och bläddra fram till inlägget "aspekter". Där kan du läsa krilles svar på hur man för Daimotropi och Teotropi.

Yassilus den store
--
Now I shall remember...
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Så sant. Man behöver demoner i ett rollspel! Nu när det kommer ta år innan modulen om demoner kommer ut, så du får tänka ut något själv. Jag själv känner mig nästan som en magiker när jag sitter och diskuterar parallelvärldar, filament, gudar och deras existens och demoner hirarki. Man fick också tänka ut olika demoner och deras krafter, egenskaper och liknande. Det hela var faktiskt ganska skoj. Sedan måste du tänka på att de riktiga demonframkallarna är delvis shamaner så du får tänka ut nya regler för dem också för de regler som finns nu är ju bara FÖR dåliga.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Top