Nekromanti Delta green och Jochman

Johan Granberg

Swordsman
Hej
Jag har nyligen inhandlat CoC-suplementet Delta Green och är nu intresserad av era erfarenheter angående detta. Någon kanske har tips på äventyr eller minnen från äventyr och kampanjer de själva har spelat att dela med sig av?

En sak till också; Jag skummade nyligen igenom de gamla inläggen här på forumet och såg att Jochman hade planerat att spela en DG-kampanj, och hade några rätt intressanta idéer. Hur gick det? Fortsatte du arbeta på den? Jag skulle gärna vilja veta hur det går.

/Johan, nybliven Delta Green-fanatiker!

Jocke

Man med skägg
Jag har vart spelare i de flesta äventyren i både DG och Countdown och detbästa var nog hastur-flum äventyren i Countdown. Det krångliga med kampanjspelande i DG är att det ofta kan gå ett år eller så mellan äventyr, jag är inte riktigt säker på hur man löser det.

Angående min kampanj så är den inte riktigt klar ännu men den blir sörre och svårare att ta på hela tiden. Men jag har lagt min focus på koruption innom DG (som enligt boken inte fins men hur kul är det på en skala) och Hastur. Möjligen har hastur korumperat DG. I alla fall så kommer det hela bli väldigt undligt och målet är att spelaran inte ska kunna se någonting som sant. Just nu skriver jag olika psykoser och dylikt.

Johan Granberg

Swordsman
Ok
Det var en intressant idé med korrumption inom DG!
Jag tror det kan bli grymt bra stämning i en sådan kampanj om man bara lyckas få spelarna att förlora förtroendet för allt omkring dem och bli riktigt nojiga. Du har ett koncept helt i min smak. Om du skriver något av kampanjen på datorn skulle jag vara mycket intresserad att få ta del av materialet!

Jocke

Man med skägg
igentligen ingeting särskilt, men det har mcyket bra saker att jobba med, betydligt bätte en Cthulhu Now. men skulle jag äga kult så skulle det nog ha fått bli kult. Mest är det hastur ideerna som lockar mig. Mne det är kul att det fins så mycket uppstyrda grejer. typ.

Ghoulz

Swordsman
Var fick du tag på Delta Green? Är det bara jag som är inkompetent eller är den slut överallt?

"Hated by few, loved by many, respected by none"