Nekromanti De drabbade

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Svt gjorde i dagarna reklam för en ny dramaserie som ska börja i höst. "De drabbade" heter den och verkar handla om ett gäng vanliga tjommar som får märkliga krafter. Deras svaghet vänds till styrka och det blir en kamp mellan ljus och mörker! Hu, kan det bli mer corny? Låter som den sämsta sortens rollspelsäventyr. Men döm själva, här ären länk.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det blir säkert bra..

Tjaaa, verkar ju vara som vilken god/ond -serie som hellst.. Ska bli intressant iaf att se den & om det är nått att ha !
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,914
Location
The Culture
Galla, ös på

Jag har inget vidare förtroende för svenska tv-serier; de brukar ofta drunkna i någon form av missriktad vardagsrealism, oavsett vad de är tänkta att handla om. I polisserierna koncentreras inte uppmärksamheten på polisarbete utan på att hämta barn på dagis. I komediserierna verkar skådespelarna fått tydliga instruktioner att leverera replikerna utan en antydan till komisk tajming, vilket sällan är något problem då repliken från början var så torr att den inte skulle bli rolig ens om den levererades av John Cleese som andats helium.

Men det finns ju ett fåtal guldkorn. Vi får se om det här är lika fånigt som det låter.

/tobias
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Måntiara attaaaaaack!

Ja, vad finns det att säga? Det lär väl bli som alla äventyrsfilmer. Värdelösa effekter, kass dialog (..som dessutom är på svenska nu...), klichéer i mängder. Jaja, jag slipper ju se det om jag inte vill så... :gremsmile:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,512
Location
Helsingborg
Jag tycker idén är bra av det lilla jag sett av det från teve.. Det ska bli intressant vad de gör av grundidén..

Men visst, som rollspelsäventyr skulle detta bli rätt kasst..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som poängterar att detta faktiskt är en låst berättelse
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Jag tror...

... att det du nämner ovan gäller Tv-serier, film, böcker osv. i största allmänhet, oavsett var de producerats...

Svenska grejor får mycket skit för att det är svenska grejor och språket som talas är svenska...
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,914
Location
The Culture
Re: Jag tror...

... att det du nämner ovan gäller Tv-serier, film, böcker osv. i största allmänhet, oavsett var de producerats...
Svenska grejor får mycket skit för att det är svenska grejor och språket som talas är svenska...
Det tror jag inte. Dåliga amerikanska tv-serier är dåliga på ett annat sätt. Ofta är det dåligt rakt igenom, manus, skådisar, regi, koncept och specialeffekter. I en dålig svensk tv-serie framför skickliga skådespelare halvroliga repliker som om de spelade Hamlet på Dramaten.

/tobias
 
Top