Daredevil: Born Again

Alltså, om det var mer taktiskt... men den där scenen på dinern var fan katastrof imo.
Suspension of disbelief visst... men att har flera personer med automatvapen riktade mot en person som slänger bestick som ändå besegrar allihop, blir lite löjligt :P
Jag hör vad du säger, men tycker att Daredevil-universumet är en sån plats där det känns rimligt. Huvudpersonen är en blind karatemästare och Kingpins bärsärkagång mot demonstranterna är ju väldigt uppskruvat. Så tycker inte att Bullseyes massaker känns så väldigt orimlig i jämförelse.

Alltså, om det var mer taktiskt... men den där scenen på dinern var fan katastrof imo.
Suspension of disbelief visst... men att har flera personer med automatvapen riktade mot en person som slänger bestick som ändå besegrar allihop, blir lite löjligt :P

Alltså, det är inte ens bara bestick. Han dödar någon med en tanpetare 🤣

Jag gillar det! Det är så klart absolut overkligt. Men han är en superskurk! Liksom, han är inte mer overklig än Spindel-Mannen i mitt huvud.

...och med sin egen tand(!). Det jag ibland kan rynka på ögonbrynen åt är inte hans krafter, utan att folk typ inte verkar bry sig om att han slaktar folk på löpande band - vem fan skulle bry sig om DD när Bullseye har 20+ polismord på sitt samvete? (De gör heller aldrig några anpassningar, utan verkar typ tänka "den här gången tar vi honom!")

...och med sin egen tand(!). Det jag ibland kan rynka på ögonbrynen åt är inte hans krafter, utan att folk typ inte verkar bry sig om att han slaktar folk på löpande band - vem fan skulle bry sig om DD när Bullseye har 20+ polismord på sitt samvete? (De gör heller aldrig några anpassningar, utan verkar typ tänka "den här gången tar vi honom!")
Jo, det är ju lite samma med Kingpin, att dealen han får fortfarande skulle gälla efter att han slaktat alla demonstranterna, det är ju egentligen knasigt. Men utan de inkonsekvenserna hade vi å andra sidan inte fått de häftiga scenerna 😄

Generellt finns det i Marvel (och ofta även i rollspel, nota bene) en väldigt konstig ide om vilkas död/stympning som räknas.

Back