I reglerna så står det att en cybernetiks del normalt går sönder efter en extraskada vilket gör dom ganska så sårbara jämfört med ett av kött och blod.
Så vid en strid så improviserade vi följande enkla system som fungerade hyfsat bra.
Vid en träff i ett cybernetiks kroppsdel (som orsakar skada)så ska man slå över antal extraskador man har sedan tidigare (på den kroppsdelen) + denna skots antal extraskador för att inte kroppsdelen ska bli obrukbar.
En Erik blir träffad i sitt cyberben av en kula som gör 11 i skada (en extraskada efter rustning) han ska nu slå 2 eller uppåt för att benet fortfarande ska kunna användas (slår 3 och kan fortfarande ta sig där ifrån)
Nästa Sr så träffas han av ännu en kula i samma ben som gör 25 i skada (2 extraskada efter rustning) och han ska nu slå 4 eller upp för att benet inte ska gå sönder.
Så vid en strid så improviserade vi följande enkla system som fungerade hyfsat bra.
Vid en träff i ett cybernetiks kroppsdel (som orsakar skada)så ska man slå över antal extraskador man har sedan tidigare (på den kroppsdelen) + denna skots antal extraskador för att inte kroppsdelen ska bli obrukbar.
En Erik blir träffad i sitt cyberben av en kula som gör 11 i skada (en extraskada efter rustning) han ska nu slå 2 eller uppåt för att benet fortfarande ska kunna användas (slår 3 och kan fortfarande ta sig där ifrån)
Nästa Sr så träffas han av ännu en kula i samma ben som gör 25 i skada (2 extraskada efter rustning) och han ska nu slå 4 eller upp för att benet inte ska gå sönder.