Nekromanti CoC (igen)

Allanon

Veteran
Joined
17 Jan 2001
Messages
62
Location
Kramfors
Har just köpt CoC och jag undrar vilka tillbehör som jag kan behöva (inte äventyr).
har tyvärr inte råd att köpa alla, hehe

We are the children of the KoRn
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Har just köpt CoC och jag undrar vilka tillbehör som jag kan behöva (inte äventyr)."

Knappt nåt. Delta Green kan vara kul att ha, men det finns faktiskt inte så mycket som man behöver när man kör Cthulhu.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

Widde

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
231
Location
Uppsala
Utom äventyr ... Hmmm. *klura, klura*

Tärningar!

Nej men allvarligt talat, när du kört ett äventyp eller två så kan du skaffa Arkham eller Innsmouthsupplementen. De innhåller både bakgrund och äventyr. Men räkna med att med lite falska ledtrådar och villospår så tar kapanjerna lååång tid. En spelgrupp här i Uppsala har just spelat igenom Masks of Nyarlathothep. Det tog lite drygt 70 (sjuttio) speltillfällen...

Ha så kul

-Widde <---- CoC fan sedan länge
 

Sadaigh

Swordsman
Joined
1 May 2001
Messages
537
Location
Kristianstad, Sverige
Delta green?

Jag har hört talas om det mycket., plus att jag har sett det i affärshylorna, men vad är det för bok! Allt jag vet är att det är något som man kan ha till Call of Cthulhu...
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Re: Delta green?

Delta Green tar CoC till X-files.

Delta Green utgår ifrån att RPna ingår i en dold verksamhet vid namn Delta Green. Andra organisationer beskrivs och det finns tre äventyr som tar RPna från noviser till mer insiktsfulla personer. Slutligen finns det beskrivningar på Federal Agencies som beskriver i princip alla kända federala organisationer.

Lite till för DG.

Kampanjboken Unseen Masters innehåller tre äventyr som kan användas i en DG-kampanj.

Delta Green Countdown har tydligen gått i nytryck.

http://www.delta-green.com/ /Patrik "Die gemüse sind gestorben und die sahne sind so schalk." - Caramba
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
Regelboken räcker utmärkt, men efter ett tag vill man kanske ha lite mer bakgrundsinfo. 1920's Investigator's Companion är bra om spelarna vill få bättre känsla för perioden och förbättra sina karaktärer. Keeper's Companion är full med bakgrundsinfo om Mythos, kulter, ockulta böcker, m.m. Creature Compendium är i princip en monsterbok. Samtliga tre böcker är bra att ha om man spelar mycket CoC, men som sagt så räcker regelboken och bakgrundsinfot i äventyren långt.

http://www.algonet.se/~enda
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Idag införskaffade jag The Creature Companion och har därmed alla Core Rules-produkter (riktigt stiligt på rollspelshyllan!). Härnäst väntar Delta Green. Jag tänkte bara ta tillfället i akt att berömma dig för artikeln om Call of Cthulhu i Codex 008, den var mycket välskriven.

Jag undrar också om du som verkar ha stenkoll på läget vet om/var man kan hitta mer info om GURPS CthulhuPunk och Adios, A-Mi-Go till Deadlands, förutom på tillverkarnas respektive hemsidor. I fallet Adios, A-Mi-Go innebär det ingen information alls faktiskt...

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?
 
Top