"En slumptabell tillför ingenting annat än irritation och fusk, enligt min åsikt. 'Men jag lovar, jag slog 36 och fick svärdet Alldräper, jag loooovar...'"
Äh, han tappar ändå bara bort Alldräper..
"På sin höjd bör det finnas en koppling mellan BP och "levnadsnivå", eller en generell beskrivning av hur dyrt man kan leva."
I Shadowrun så prioriterar man. Antingen grundegenskaper, färdigheter eller pengar.. Med pengar så köper man sin levnadsnivå (som dyra lägenheter, fina bilar).. Ett schysst system.. Själv funderade jag på ett BP-system (urk, låter för mycket DoD) där man har en klumpsumma BP. Först köper grundegenskaper för, sedan färdigheter och överskottet omvandlas senare till pengar..
Jag lade ner det projektet då att jag kom på att jag inte gillar system där man får köpa allt för poäng. /images/icons/smile.gif
[Tillbaka till ursprungsfrågan]
Det är något som inte stämmer, men jag kan inte helt sätta fingret på det. Verkar lite för mycket Monopol över det hela, alltså brädspelsaktigt..
~Läste sedan [color:blue]Rising</font color=blue>s inlägg och [color:448800]Han</font color=448800> kan bara hålla med