Nekromanti Call of Cthulhu 20 år

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Är det någon här som vet om jubileumsutgåvan av Call of Cthulhu kommer finnas att köpa i vanliga spelbutiker som Tradition och dylikt eller om den bara kan beställas från Chaosium's hemsida? White Wolf's Limited Edition-utgåvor som ligger i samma prisklass finns ju att köpa i butik, men jag har ändå svårt att tänka mig en läderinbunden lyxutgåva med högkvalitativt papper och bläck på den lokala rollspelshyllan. Allt jag vet för tillfället är att jag måste ha en sådan. Någon annan som vet hur det ligger till?

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Varför?

Är boken magisk på så vis att den spyr ur sig guldklimpar? Finns det kanske någon frisk anledning till att köpa den, typ nya stabila regler, braiga tips eller något sådant?

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Glacius

Veteran
Joined
14 Mar 2001
Messages
131
Location
Stockholm
Re: Varför?

Nya regler hit och braiga råd dit! Den är elajt... Som sagt... läderinbunden, dunderfint papper, sånt här rödbrunt siennabläck och dessutom är den formgiven som en urgammal bok... helt underbart! Dessutom pryder den här elajta symbolen framsidan, vettefan vad den heter, med fem hörn, som är ristad överallt på väggarna i At the mountains of madness och som dessutom utgör grundstommen i hela arkitekturen för den delen.
Smakar det så kostar det. 900 kr får man nog räkna med, men vad gör väl det... Alla måste köpa, som varanteatern skulle sagt :)

/Max
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Sjukt beteende...

Jag och Diomedes var och tittade på Limited Edition-utgåvan av en WoD-bok för något år sedan (tror att det var både Guide to the Camarilla/Sabbat i en). Det fanns "bara" 50.000 ex. världen över och den kostade runt tusenlappen. Dessutom stod det samma sak som i originalböckerna.

Varför betala 700 spänn extra för att få läderpärm?

P.S. Dessutom heter det l337. /images/icons/wink.gif D.S.

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Glacius

Veteran
Joined
14 Mar 2001
Messages
131
Location
Stockholm
Re: Sjukt beteende...

Ett ord: Elajt.
Nämen, jag kan bara tala för mig själv, och anledningen att jag tycker det är trevligt med halvfranska band och sånt är att jag är intresserad av grafisk form!

/Max
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
You say elajt, I say l337...

Självklart är det trevligt med läderinbundna lyxutgåvor med gotisk skrift och spexiga illustrationer. Jag tycker bara att det är lite äckligt dyrt. Spelutvecklarna i all ära, men det är ju inte bara för att göra spelarna glada som de ger ut dessa snordyra upplagor.

WH0´5 J00 D4DDY?
 

Glacius

Veteran
Joined
14 Mar 2001
Messages
131
Location
Stockholm
Re: You say elajt, I say l337...

Jo, det är synd att det ska vara så ämlans dyrt, men samtidigt är det här trots allt mer serviceaktigt av företagen än att ge ut svindyra moduler som man måste ha för att kunna spela överhuvudtaget...

/Max
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Re: You say elajt, I say l337...

Jag vill ha CoC skriven i blod på människohud. Den extra känslan det skulle ge att komma till spelbordet som SL och dänga upp den boken skulle vara värd minst en tusenlapp extra (och troligen d20/d100 SAN-loss, men sån har jag ingen kvar ändå). Om man skulle skriva till Chaosium och fråga...? :)

---
Ronny Hedin (KSC), thark@mangakai.org, http://i99ronhe.island.liu.se
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Jag spelar ju mest Vampire... [också OT]

White Wolf skulle kunna ge ut en bok med instruktioner i alla Disciplines, så att man skulle kunna använda dem när man spelar. Kanske lite jobbigt för SL, som i egenskap av den onde SLP:n, får en kloförsedd Potence-smocka... [skratt]

Eller så kanske man kunde få en ghoul med till varje modul?

WH0´5 J00 D4DDY?
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Därför

Kortfattat så tänker jag köpa den för att jag tycker mycket om böcker. Speciellt gamla böcker. Och trots att det bara är en myt (?), eller kanske just därför, så råkar Necronomicon vara min absoluta favoritbok. Kan det då bli bättre än Call of Cthulhu med "ancient tome-look"? Nej, det kan det inte. Och man ska heller inte glömma detaljen att efter ha läst det ena och det andra av H P Lovecraft så är jag vrålsugen på att prova spela Call of Cthulhu.

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Du har fattat poängen

läderinbunden, dunderfint papper, sånt här rödbrunt siennabläck och dessutom är den formgiven som en urgammal bok... helt underbart!

Som sagt: helt underbart! Jag ryser vid blotta tanken. Det krävs nog en seriös samlare för att förstå, men jag tycker definitivt att det är värt 900 kr att äga en sådan.

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Modulköpspolisen [nu börjas det OT]

Givetvis är det inte så att spelföretagen skickar sina hemliga ninjaenforcerers för att lönnmörda folk som försöker spela dem utan att köpa supplement. Man KAN spela alla spel fristående om man VILL; på samma sätt som man KAN spela utan spel öht också.

Frågan är snarare om man vill. Om man tex köper ett spel med tillhörande setting är det oftast settingen som är det man primärt är ute efter, inte så mycket reglerna... Om då informationen av settingen är såpass bristfällig att man inte får någon bra känsla för den och ändå måste hitta på allt själv, tja, då "måste" man ju köpa supplement; annars skulle man lika gärna kunna ha skippat att köpa spelet helt och hitta på allt själv direkt.


---
Ronny Hedin (KSC), thark@mangakai.org, http://i99ronhe.island.liu.se
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
bu7 1 z4¥ l337.. 4s\/\/3|_|_.. fooh!

1 |\|3\/\/3r r34|) 7|-|1z p|-|0ru/\/\, bu7 µ® 4773/\/\p737z 70 b3 l337 ® 700 p47|-|371© 70 b3 1g|\|0r3c|..

Föresten är l337-talk dumt.
Och FÖRDÖMD vare den som säger ELAJT istället för ELITE!


/Arvidos, larvar sig bara lite..
 

Glacius

Veteran
Joined
14 Mar 2001
Messages
131
Location
Stockholm
Re: Haha!

Det var bara rent teoretiskt! :)
Jag ville bara påpeka att jag tycker att det inte alls är så dumt att spelföretagen satsar på lyxutgåver av spelen, de skulle kunna gjort mycket elakare saker...
Men... Många spel är väldigt "modulkrävande" så att säga, visst, man BEHÖVER inte köpa modulerna, men man vill få ut så mycket som möjligt av sitt spelande, så man gör det ändå :)

/Max
 

Glacius

Veteran
Joined
14 Mar 2001
Messages
131
Location
Stockholm
Re: bu7 1 z4¥ l337.. 4s\/\/3|_|_.. fooh!

Nä, den som säger elajt är elajt, inte fördömd! /images/icons/laugh.gif

/Max
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Jag spelar ju mest Vampire... [också OT]

en ghoul lät bra.. fast de innebär ju en jefla massa bok köpande då de måste klunka vamp blod..

om man inte tar en sån där tzimisce ghoul då.. men de är ju läskiga..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Men.. men..

Det utalas ju elit på engelska också?
Jaja, nu skiter jag i det här.. Hejdå!




/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 
Top