Varulv BUNKERBOMBER R1

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,769
Location
Stockholm
Jag håller med om att rösta och bomba på den som fått flest röster bör vara den gällande melodin. Deadline 17 i dag funkar, tänker vi då att 17 sammanställer vi/jag/någon röstläget och så får alla se till att synka sina bombkanoner om de bombat mot någon annan innan 17?

RasmusL är tidigt i fas med reglerna (se inlägg #6), där visar ju Rasmus att han läst reglerna resonabelt noggrannt (och/eller ställt sig frågan "Kan jag välja att inte bomba, vad händer då?" och letat reda på det). Jag håller med om Vimes läsning av RasmusL och tänker också att det ju knepigt att han inte hoppar på vad som verkar vara en chans att vinna och verifierar/kollar den vidare kvickt.

Vidare håller jag med om att Impetigos tidiga plan på cirkelbombande gör att Impetigo känns väldigt grön. Det hade varit ett egendomligt drag som ulv att vara först med en plan som handikappar ulvlaget så mycket.

Fjodors första post med bautabombsgrejen samt den generella off-känslan jag får av hans röd-grönlista med mig som huvudmisstänkt vilket känns både slappt och också som ett försök att bygga någon form av misstanke från inget gör att han också känns skum. Kontakten mellan Fjodor och RasmusL är också rätt suspekt, där Fjodor inte berör eller refererar till grunden för misstankarna mot RasmusL

Vimes känns stabil i sina poster, Impetigo har ju som nämnts typ grönat sig själv genom exploitjakt, och Sidd känns hittills rätt så grön i sina poster (eller åtminstone genuint Sidd-ig).

BioBunker tycker jag känns väldigt anonym i sin framtoning, inläggen är intetsägande och det kommer en trevande röst på mig för att inte RasmusL-drevet verkar intressant. Basse känns som Basse, och jag gillar posten som kopplar ihop Fjodor och RasmusL för den stämmer med hur jag läser dem också. Octagonal tar inte så mycket plats i min läsning av tråden, men inget skriker avvikande där heller.

Så Fjodor och RasmusL seglar bägge upp som toppval för utbombning, och jag tycker att RasmusLs ovilja att hugga på en möjlig gamewinning exploit gör honom till huvudval för min röst.

Röst: @RasmusL
Det var ju ganska intuitivt att det INTE är en game winning exploit även utan Genesis errata. Det skulle sluta med ~0,5 döda bybor, 100 % skadade bybor som kan dödas av en ulv och ett par tre stycken grönade bybor. Det är ganska mycket att lämna spelet till slumpen och det var vad jag påpekade innan Genesis erratade och då är det ju jäkligt ovärt att hålla på och kontrollräkna :)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,769
Location
Stockholm
Jag har ganska mycket jobb i eftermiddag och sen träning kl 17 så jag skickar min bautabomb på mig nu.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,452
Det var ju ganska intuitivt att det INTE är en game winning exploit även utan Genesis errata. Det skulle sluta med ~0,5 döda bybor, 100 % skadade bybor som kan dödas av en ulv och ett par tre stycken grönade bybor. Det är ganska mycket att lämna spelet till slumpen och det var vad jag påpekade innan Genesis erratade och då är det ju jäkligt ovärt att hålla på och kontrollräkna :)
Spännande. Så läser jag det nämligen inte alls.

Om vi hade kört med Impetigos plan och Genesis inte ändrat reglerna hade ulvarna haft två alternativ:
1. Följa planen
2. Inte följa planen

Hade de inte följt planen hade de avslöjats som "icke-planföljare" i R2 och antagligen blivit bombade då, så de hade nog varit tvugna att följa planen. 7 spelare hade tagit 1, 2, 3, 4, 5 eller 6 i skada, två spelare hade tagit 2, 4, 6, 8, 10 eller 12 i skada. Då hade det blivit såhär:
1. Ulvbomben gör vanlig bombskada (d.v.s. 2, 4 eller 6) -> avslöjar inget
2. Ulvbomben gör ulvskada (d.v.s. 8, 10 eller 12) -> avslöjar ulv

Det är 25 % chans att ingen ulv blir avslöjad (båda landar på vanlig skada), men det är 25 % chans att båda blir avslöjade (båda landar på ulvskada) och det är 50 % chans att den ena, men inte den andra ulv blir avslöjad.

Vad är det mer att räkna på menar du? Det är väl helt uppenbart att ovanstående är ett sjukt bra scenario för byn, även om det leder till skadade bybor?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
Kan du peka ut vad det är för "substans"? xD
Tja för att peka på nåt så ditt jiddrande om pianister som når nya nivåer av brus.
Men jag tycker att r1 i vanlig ordning är svår, bergsäkra uttalanden om vem som är röd eller grön höjer jag lite på ögonbrynen över, men i min läsning av R1 är det ditt spel som stuckit ut mest. Så antingen spränger vi en ulv (om det är du som röstas ut) eller också har ulvarna fått en skön resa genom R1.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,769
Location
Stockholm
Tja för att peka på nåt så ditt jiddrande om pianister som når nya nivåer av brus.
Men jag tycker att r1 i vanlig ordning är svår, bergsäkra uttalanden om vem som är röd eller grön höjer jag lite på ögonbrynen över, men i min läsning av R1 är det ditt spel som stuckit ut mest. Så antingen spränger vi en ulv (om det är du som röstas ut) eller också har ulvarna fått en skön resa genom R1.
Okej, så du har med andra ord ingenting förutom att eka Sidd? Och du kan inte ens förklara närmare vad det är Sidd syftar på som du försöker härma?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,769
Location
Stockholm
Spännande. Så läser jag det nämligen inte alls.

Om vi hade kört med Impetigos plan och Genesis inte ändrat reglerna hade ulvarna haft två alternativ:
1. Följa planen
2. Inte följa planen

Hade de inte följt planen hade de avslöjats som "icke-planföljare" i R2 och antagligen blivit bombade då, så de hade nog varit tvugna att följa planen. 7 spelare hade tagit 1, 2, 3, 4, 5 eller 6 i skada, två spelare hade tagit 2, 4, 6, 8, 10 eller 12 i skada. Då hade det blivit såhär:
1. Ulvbomben gör vanlig bombskada (d.v.s. 2, 4 eller 6) -> avslöjar inget
2. Ulvbomben gör ulvskada (d.v.s. 8, 10 eller 12) -> avslöjar ulv

Det är 25 % chans att ingen ulv blir avslöjad (båda landar på vanlig skada), men det är 25 % chans att båda blir avslöjade (båda landar på ulvskada) och det är 50 % chans att den ena, men inte den andra ulv blir avslöjad.

Vad är det mer att räkna på menar du? Det är väl helt uppenbart att ovanstående är ett sjukt bra scenario för byn, även om det leder till skadade bybor?
Fel. Du utgår från att de bombar som idioter. Det går ju att medelst bomberna och beroende på när de bombar sabba kedjan.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
Jag tycker vi har fler spelare än vanligt som är passiva, är ju mest jag och Vimes som viftar och härjar.

Tänkbara scenarion
1. Rasmus är ulv och ”ger upp”.
2. Rasmus är grön och ulvarna har haft en sjukt lugn resa. Troligen vilar de sig i form skulle då kunna vara Sidd eller Octagonal typ. De kommer inte behöva bautabomba vilket gör att drönarn ger noll och intet.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,769
Location
Stockholm
Jag tycker vi har fler spelare än vanligt som är passiva, är ju mest jag och Vimes som viftar och härjar.

Tänkbara scenarion
1. Rasmus är ulv och ”ger upp”.
2. Rasmus är grön och ulvarna har haft en sjukt lugn resa. Troligen vilar de sig i form skulle då kunna vara Sidd eller Octagonal typ. De kommer inte behöva bautabomba vilket gör att drönarn ger noll och intet.
Du kan ju börja med att erkänna att du bara hakar på en annan utan att ha en egen uppfattning när du röstar på mig :)
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
Okej, så du har med andra ord ingenting förutom att eka Sidd? Och du kan inte ens förklara närmare vad det är Sidd syftar på som du försöker härma?
jag försöker inte härma någon….
Men ge mig ett case mot någon annan då för jag ser ingen som tokröd
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,769
Location
Stockholm
"Det finns ingen som skrivit rätt ut att de är röda, det är väl också substans, eller?"
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
Du kan ju börja med att erkänna att du bara hakar på en annan utan att ha en egen uppfattning när du röstar på mig :)
ehhh ja jag tror aldrig att jag försökte göra sken av att jag hittat nån smoking gun mot dig själv
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,769
Location
Stockholm
Om du inte ens kan berätta för mig vad den substansen skulle vara så försöker du bara argumentera för en röst där du inte har någon egentlig grund. Undrar vilken fraktion som gillar att göra det... :rolleyes:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,663
Okej, om jag fattar rätt så är det Rasmus de flesta vill rösta ut? Då följer jag med där, mina topp-två är ju Fjodor och Rasmus.

Röst: @RasmusL
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
Vill bara ha igång en diskussion, känna lite på fjodor. Det finns inte så mycket att gå på ännu (se: "ingenting") och den här "hugg på allt och alla som skriver något"-tendensen i diskussionen just nu tror jag inte hjälper jättemycket att hitta bunkerulvar.
Hugg på allt och alla, är det nån som känner igen sig här?
 
Top