Varulv BUNKERBOMBER R1

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,471
Min röst ligger kvar på Fjodorsenuba, men jag är redo att byta till Rasmus om ni andra vill det hellre.
Jag tycker din läsning av Rasmus i relation till Fjodor inte är så tokig. Visst är det mest indicier, men får vi rödfärg på en av dem efter denna runda tror jag att det är vettigt att riva vidare i det här.

Jag tycker caset (se ovan) på Rasmus är starkare än det på Fjodor. Det sagt är Fjodors koppling till den diskussion som förs i byn helt off, han verkar liksom inte riktigt vara en del av samma tråd som vi andra. Så Fjodor är i mina ögon given tvåa efter Rasmus. Just nu i varje fall.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,471
Ok så drevet mot Fjodor tar inte riktigt fart, tycker nog inte Impetigos alternativdrev mot Rasmust är sådär smoking gunnigt.

Jag har inga problem att bomba en bunker i radioskugga.

Röst: @Empiricus
Det här är ett ganska dassigt inlägg också faktiskt.

Det fanns visst momentum mot Fjodor när det skrevs (största drevet i varje fall), och även om pianistgate kanske inte var den coolaste grejen i lådan var det väl ändå marginellt häftigare än "rösta på inaktiva".

Om inte Rasmus och Fjodor är bunkerbuddies kan en av dem bytas ut om BB7.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,471
Mer på Rasmus.

Vill bara ha igång en diskussion, känna lite på fjodor. Det finns inte så mycket att gå på ännu (se: "ingenting") och den här "hugg på allt och alla som skriver något"-tendensen i diskussionen just nu tror jag inte hjälper jättemycket att hitta bunkerulvar.
"hugg på allt och alla som skriver något" är väl Rasmus vanliga sätt att spela, eller har jag missat något?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,471
Angående att BioBunker röstar på en inaktiv Empiricus kan vi notera att detta Empiricus inlägg i anmälningstråden

Jag är väl med, det blir kul :) Dock så går jag nattjour torsdag till fredag, men det kan ju vara lugnt då också
lajkas av BioBunker.

Det blir liksom lite extra slött att rösta på inaktivitet när inaktiviteten är signalerad innan spelet startade.

Jag tror våra bunkerulvar finns i gänget Rasmus, Fjodor och BioBunker. Rasmus är nummer 1 (se mitt längre inlägg om honom ovan), Fjodor och Bio på delad andraplats.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag håller med om att rösta och bomba på den som fått flest röster bör vara den gällande melodin. Deadline 17 i dag funkar, tänker vi då att 17 sammanställer vi/jag/någon röstläget och så får alla se till att synka sina bombkanoner om de bombat mot någon annan innan 17?

RasmusL är tidigt i fas med reglerna (se inlägg #6), där visar ju Rasmus att han läst reglerna resonabelt noggrannt (och/eller ställt sig frågan "Kan jag välja att inte bomba, vad händer då?" och letat reda på det). Jag håller med om Vimes läsning av RasmusL och tänker också att det ju knepigt att han inte hoppar på vad som verkar vara en chans att vinna och verifierar/kollar den vidare kvickt.

Vidare håller jag med om att Impetigos tidiga plan på cirkelbombande gör att Impetigo känns väldigt grön. Det hade varit ett egendomligt drag som ulv att vara först med en plan som handikappar ulvlaget så mycket.

Fjodors första post med bautabombsgrejen samt den generella off-känslan jag får av hans röd-grönlista med mig som huvudmisstänkt vilket känns både slappt och också som ett försök att bygga någon form av misstanke från inget gör att han också känns skum. Kontakten mellan Fjodor och RasmusL är också rätt suspekt, där Fjodor inte berör eller refererar till grunden för misstankarna mot RasmusL

Vimes känns stabil i sina poster, Impetigo har ju som nämnts typ grönat sig själv genom exploitjakt, och Sidd känns hittills rätt så grön i sina poster (eller åtminstone genuint Sidd-ig).

BioBunker tycker jag känns väldigt anonym i sin framtoning, inläggen är intetsägande och det kommer en trevande röst på mig för att inte RasmusL-drevet verkar intressant. Basse känns som Basse, och jag gillar posten som kopplar ihop Fjodor och RasmusL för den stämmer med hur jag läser dem också. Octagonal tar inte så mycket plats i min läsning av tråden, men inget skriker avvikande där heller.

Så Fjodor och RasmusL seglar bägge upp som toppval för utbombning, och jag tycker att RasmusLs ovilja att hugga på en möjlig gamewinning exploit gör honom till huvudval för min röst.

Röst: @RasmusL
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Och med de orden är det dags för mig att sova några timmar, jag har jobbat typ hela natten utan att ha haft tid till vila. Jag ser till att komma in igen innan det är dags att börja bomba.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
Nu har ju Empiricus kommit igång och då har väl min röst nått sitt syfte. Jag gillar att det varje spel är samma visa och samma dubbla måttstockar. ”Fan vad slött att rösta på inaktiv spelare” ”BB7 är ovanligt inaktiv det är rödande”
@Vimes håller absolut inte med om att drevet mot @fjodorsenuba var aktivt när jag la rösten på @Empiricus, var det det enda drevet? Ja, men byn var ju helt stendöd.

Jag har lite mer ont om ulvtiden den här veckan och vet inte om det är upplägget som förbryllar mig lite som gör att jag ligger lite mer lågt än vanligt.

Spontant (efter regeländringen som @Impetigos tjyvknep ledde fram till) tycker jag det känns viktat till Ulvlagets fördel. Om ulvarna bombar kinapuffar och inte bautabomber eller om bybor drar ett kärnvapen så får ju drönarsnubben ingen information, om väktarsnubben väktar samma spelare som drönarn drönar har drönarn slösat ett drag.

Tycker inte någon stuckit ut sådär rasande rött, delar uppfattningen att Impetigo är grönast i hela fältet. Kalla det slött men jag faller in i Rasmusdrevet då det är det enda med nån form av substans.

Röst: @RasmusL
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,471
Jag gillar att det varje spel är samma visa och samma dubbla måttstockar. ”Fan vad slött att rösta på inaktiv spelare” ”BB7 är ovanligt inaktiv det är rödande”
Det här är bara trams. Eller ja, det är olika måttstockar för att det är två helt olika saker. Du röstade på Empiricus för att han inte hade skrivit något i tråden alls - en inaktivitet som var kommunicerad innan spelet började - de som har gnällt på att du har varit "ovanligt inaktiv" har ju snarare menat att du skrivit i tråden men inte bidragit med något av substans.

(För protokollet menar jag inte att "BB7 är ovanligt inaktiv" är en särskilt relevant anklagelsepunkt, däremot är din reaktion här inte till din fördel.)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,471
Tycker inte någon stuckit ut sådär rasande rött, delar uppfattningen att Impetigo är grönast i hela fältet. Kalla det slött men jag faller in i Rasmusdrevet då det är det enda med nån form av substans.
Det här är nog ett exempel på din "inaktiva" aktivitet. Du visar inte att du riktigt har pejl på varför flera röstar på Rasmus, utan håller dig till vaga omdömen som "nån form av substans". Att du dessutom helt avfärdar Fjodor-drevet implicit (p.g.a. att Rasmus-drevet är det ENDA med "nån form av substans") gör att du bekvämt hamnar i en position där du inte tar ställning till något över huvud taget.

Detta parat med "spelet är viktat till ulvarnas fördel"-snack (vilket ju obv är bullshit, som reglerna är nu är spelet ganska standard men med bombtvisten som både ger för- och nackdelar till ulvlaget) gör att jag känner mig rätt bekväm med att säga såhär:

Mest röd: Rasmus
Därefter: BioBunker
Därefter: Fjodor

Jag röstar helst ut Rasmus som läget är nu. Men blir det utröstning av Bio eller Fjodor kommer jag tycka det är helt ok, det också. Utröstning av någon annan än dessa tre kommer jag tycka är helfel.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,471
Är Rasmus röd ska vi notera att BioBunker väljer bort Rasmus-drevet när han flyttar från Fjodor, och att han hoppar på det nu när det är det hetaste spåret.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
Det här är bara trams. Eller ja, det är olika måttstockar för att det är två helt olika saker. Du röstade på Empiricus för att han inte hade skrivit något i tråden alls - en inaktivitet som var kommunicerad innan spelet började - de som har gnällt på att du har varit "ovanligt inaktiv" har ju snarare menat att du skrivit i tråden men inte bidragit med något av substans.

(För protokollet menar jag inte att "BB7 är ovanligt inaktiv" är en särskilt relevant anklagelsepunkt, däremot är din reaktion här inte till din fördel.)
Min reaktion här var nog mer en sammankokad reaktion av flera spel, yes Empi hade på förhand deklarerat lågt deltagande, men det är ett visst avstånd mellan lågt och inte-ett-knyst.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
och att jag gillade hans inlägg i anmälan har ju för fan inget med saken att göra - en normal tolkning är att jag gillar att Empi anmäler sig, en Vimes tolkning är att jag gillar att han ska ha lpgt deltagande, en tolkning som nog bara folk som klär i foliehatt skulle dela.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
DEADLINE 17:00 IDAG!

Just nu "leder" Rasmus med 5 röster, delad andraplats har Fjodor, Basse och Empi med en röst vardera (från: https://werewolf.florin.nu/80900 , jag har inte kontrollräknat)

Är läget samma vid 17:00 idag har byn bestämt sig och alla ska bomba Rasmus, även om ni röstat på någon annan. OK?
vem röstar på Empi för jag har ju som DU redan påpekat bytt…..
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,471
och att jag gillade hans inlägg i anmälan har ju för fan inget med saken att göra - en normal tolkning är att jag gillar att Empi anmäler sig, en Vimes tolkning är att jag gillar att han ska ha lpgt deltagande, en tolkning som nog bara folk som klär i foliehatt skulle dela.
Ja... att du hade lajkat menar jag alltså var ett bevis på att du visste att Empi hade sagt innan spel att han skulle vara inaktiv. Det vore ju helt bisarrt om jag skulle anklaga dig för att du med din lajk skulle sagt att du tyckte det var bra att han skulle vara inaktiv. Jösses.

På tal om foliehattar alltså (eller halmgubbar kanske)
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
är väl inte så mycket mer bisarrt än annan argumentation du tar till.
Jag håller inte med om det är vanligt spel eftersom vi inte röstar ut någon, vi kommer inte med säkerhet få färg på någon genom siande.
Att du avskriver det som bs och trams bjuder ju inte direkt in till fortsatt deltagande
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,471
är väl inte så mycket mer bisarrt än annan argumentation du tar till.
Som vad för argumentation? Vad gällde det föregående hade du ju en snål, paranoid och direkt felaktig tolkning av vad jag menade. På ett sätt bjöd jag ju in till det eftersom jag inte skrev uttryckligen att jag menade att din lajk var ett bevis på att du kände till att Empi skulle vara inaktiv. Men jag vet inte... den kräver ju typ att jag tror att du redan visste att du skulle bli ulv och lajkade empis inlägg för att du visste att han skulle vara bybo och tyckte det var bra att han skulle vara inaktiv eller nått. Jag får inte ihop hur det ens är en möjlig tolkning av det jag skrev.

Så, min argumentation i övrigt tolkar du som lika alien alltså? Om jag är så ute och flyger kanske det beror på att jag är ulv? Det kanske är något att rycka i? Var är det jag för bisarr argumentation? Det låter viktigt att reda ut.

Jag brukar alltid reagera på spelare som verkar tänka på spelet på ett helt annat sätt än jag gör. Jag tänker att det kan betyda att vi spelar olika spel och alltså är i olika lag. Så, om du nu är bybo, verkar det ju viktigt att försöka gräva i "bisarr argumentation", tänker jag i varje fall. Eller?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,769
Location
Stockholm
Nu har ju Empiricus kommit igång och då har väl min röst nått sitt syfte. Jag gillar att det varje spel är samma visa och samma dubbla måttstockar. ”Fan vad slött att rösta på inaktiv spelare” ”BB7 är ovanligt inaktiv det är rödande”
@Vimes håller absolut inte med om att drevet mot @fjodorsenuba var aktivt när jag la rösten på @Empiricus, var det det enda drevet? Ja, men byn var ju helt stendöd.

Jag har lite mer ont om ulvtiden den här veckan och vet inte om det är upplägget som förbryllar mig lite som gör att jag ligger lite mer lågt än vanligt.

Spontant (efter regeländringen som @Impetigos tjyvknep ledde fram till) tycker jag det känns viktat till Ulvlagets fördel. Om ulvarna bombar kinapuffar och inte bautabomber eller om bybor drar ett kärnvapen så får ju drönarsnubben ingen information, om väktarsnubben väktar samma spelare som drönarn drönar har drönarn slösat ett drag.

Tycker inte någon stuckit ut sådär rasande rött, delar uppfattningen att Impetigo är grönast i hela fältet. Kalla det slött men jag faller in i Rasmusdrevet då det är det enda med nån form av substans.

Röst: @RasmusL
Kan du peka ut vad det är för "substans"? xD
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,769
Location
Stockholm
..för newsflash, det FINNS ingen substans i drevet mot mig. Men jag vill gärna att du berättar för mig, gärna tydligt och ingående, vad det är som är "substantiellt" :)
 
Top