Varulv BUNKERBOMBER R1

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,662
Snabbt nu men jag vill vara först på den här bollen. Jag tror att Fjodor och Rasmus är vårt ulvpar. Känns som att Rasmus offrar sig.

Jag lovar att presentera en mer utförlig analys av Rasmus senare.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,441
Jag önskar att jag kunde komma med något mer analytiskt men jag frågade genuint för jag tyckte att det kunde röra om i grytan lite. Tycker att skapa debatt är något som är viktigt som bybo
Alltid bra att bomba grytan förstås! Men ditt bautabombsresonemang är helkeff.

Du får gärna förklara hur du tänkte när du tänkte att det skulle vara bra för byn att alla bybor använder sina bautabomber i R1.

Jag tänker nämligen att det bara är dåligt för byn, och ser tre alternativ:
1. Du är en bunkerulv som vill lura byn att spela suboptimalt
2. Du är en bunkerulv som misslyckades med färdighetsslaget för "resonera som en bybo"
3. Du är en bybo som misslyckades med färdighetsslaget för "resonera som en bybo"

Så. Jag vill gärna att du utvecklar hur du resonerar/resonerade.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Röstingsystemet borde ju fungera. Synd bara att vi egentligen inte får veta hur folk röstar eller bombar utan bara vad de säger.
Vi kan utgå från att alla bybor följer överenskommelse om att bomba den som blir ”utröstad” iom att det vore lögnaktigt att göra på nåt annat sätt och bybor bör aldrig ljuga.

@Vimes påpekar ju vikten av att alla håller sig till detta och jag är enig som sagt, alltså inklusive att man bombar sig själv när man blir utröstad för att vi ska kunna analysera resultatet av en rundas bombningar

… siaren även om denne sitter på bra information inte nödvändightvis behöver outa sig utan kanske kan bomba mot strömmen…
siaren och väktaren ska inte bomba alls. De ska sia och väkta.
Dock till byns favör så borde det vara svårt för ulvarna att använda sig av bautabomberna då det riskerar att gröna en spelare som överlever bombardemanget. Detta kommer bli särskilt nyttigt när/ifall ena ulven åker ut. Det som krävs är att resten av oss inte använder våra bautabomber i onödan.
Jag har ju anklagat dig felaktigt i flera spel nu vilket du påpekat, så jag hade tänkt göra mitt yttersta för att inte hoppa på dig men jag tycker att du har några inlägg på rad här som är för ordrika i relation till hur mycket du får sagt och som dessutom innehåller en del, som jag uppfattar det, felaktigheter som jag inte förväntar mig från dig som bybo.


Jag tycker också att det är ett bekvämt ulvspår att falla in i när du ifrågasätter caset mot Fjodor. När jag har varit ulv har jag älskat att skjuta ner case mot bybor iom att det ser grönt ut i nästa runda när man försvarat den oskyldigt anklagade med näbbar och klor.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Vi kan utgå från att alla bybor följer överenskommelse om att bomba den som blir ”utröstad” iom att det vore lögnaktigt att göra på nåt annat sätt och bybor bör aldrig ljuga.

@Vimes påpekar ju vikten av att alla håller sig till detta och jag är enig som sagt, alltså inklusive att man bombar sig själv när man blir utröstad för att vi ska kunna analysera resultatet av en rundas bombningar



siaren och väktaren ska inte bomba alls. De ska sia och väkta.


Jag har ju anklagat dig felaktigt i flera spel nu vilket du påpekat, så jag hade tänkt göra mitt yttersta för att inte hoppa på dig men jag tycker att du har några inlägg på rad här som är för ordrika i relation till hur mycket du får sagt och som dessutom innehåller en del, som jag uppfattar det, felaktigheter som jag inte förväntar mig från dig som bybo.


Jag tycker också att det är ett bekvämt ulvspår att falla in i när du ifrågasätter caset mot Fjodor. När jag har varit ulv har jag älskat att skjuta ner case mot bybor iom att det ser grönt ut i nästa runda när man försvarat den oskyldigt anklagade med näbbar och klor.
Håller helt med om att jag inte har haft någon snilleblixt att komma med än. Valde att lufta lite tankar även om dessa inte är helt 100 för att det är bättre att skriva om det lilla du har i ett så här tidigt stadie. Vill du klargöra vilka felaktigheter jag skriver?

I första inlägget du citerar skriver jag ju att röstningssystemet borde fungera. Samtidigt är det inte riktigt som "vanlig" röstning då det denna gång sker i PM och inte i öppna tråden.

Håller med om att väktaren och siaren ska vakta och sia. Inte nämnt väktaren innan och eftersom detta är en ny spelmekanik ser jag inte hur det kan vara dåligt att vi tidigt i spelet diskuterar olika spelalternativ och vad dessa kan innebära. Hade du citerat hela mitt inlägg hade du ju tagit med att jag skrev att det nog var en dålig idé också.

Förstår inte alls vad du menar angående tredje inlägget du citerar. Ifall en ulv åker ut är det väldigt riskabelt för den sista att använda sig av bauta bomber som nattmord. Det ska väldigt mycket till för att den personen som blir nattmördad/bauntabombad faktiskt ska dö. Istället kommer någon bara skadas och kan därmed bli grönad av gruppen.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Läser dock impetigo som god och klart grönast. Främst med tanke på den master planen Impetigo snabbt drog upp ur bakfickan vilken till o med tvingade Genesis att justera reglerna.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,769
Location
Stockholm
Snabbt nu men jag vill vara först på den här bollen. Jag tror att Fjodor och Rasmus är vårt ulvpar. Känns som att Rasmus offrar sig.

Jag lovar att presentera en mer utförlig analys av Rasmus senare.
Haha, lycka till med att analysera mina inlägg! Jag vet inte hur du ska orka ta dig igenom de hyllmeter av resonemang jag producerat men jag ser fram mot resultatet ;)
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Förstår inte alls vad du menar angående tredje inlägget du citerar. Ifall en ulv åker ut är det väldigt riskabelt för den sista att använda sig av bauta bomber som nattmord. Det ska väldigt mycket till för att den personen som blir nattmördad/bauntabombad faktiskt ska dö. Istället kommer någon bara skadas och kan därmed bli grönad av gruppen.
Bra svar. Jag förstod inte alls vad du menade i det tredje citatet utan tyckte att du bara spann loss med desinformation och varmluft men poängen att en ensam ulv har svårt att ta kål på en oskadd bybo är bra och mycket intressant.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Röst: @RasmusL

Jag vill ha ett drev bredvid drevet mot @fjodorsenuba och det finns inte mycket att gå på. Jag väljer Rasmus pga hans surrealistiska inlägg om pianister och allt vad det är. Vadär grejen med det där @RasmusL ?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
Snabbt nu men jag vill vara först på den här bollen. Jag tror att Fjodor och Rasmus är vårt ulvpar. Känns som att Rasmus offrar sig.

Jag lovar att presentera en mer utförlig analys av Rasmus senare.
3h20 senare.....
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,042
Alltid bra att bomba grytan förstås! Men ditt bautabombsresonemang är helkeff.

3. Du är en bybo som misslyckades med färdighetsslaget för "resonera som en bybo"

Så. Jag vill gärna att du utvecklar hur du resonerar/resonerade.
3.

Håller med om att det inte direkt grönare att föreslå att använda bautabomberna :ROFLMAO:

Dock var det som sagt en fråga och den som skulle hålla med är ju galnare än mig!

RasmusL jag lyssnar på allt möjligt men jag är kulturellt obegåvad när det kommer till artisternas namn oftast :(
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
Ok så drevet mot Fjodor tar inte riktigt fart, tycker nog inte Impetigos alternativdrev mot Rasmust är sådär smoking gunnigt.

Jag har inga problem att bomba en bunker i radioskugga.

Röst: @Empiricus
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,651
Location
Oktoberlandet
Så klart svårt att rösta i R1 och fjodde-drevet är väl sisådär även fast det är nåt märkligt bemötande mellan fjodor - Rasmus.

Vill gärna att Rasmus spelar upp ett klargörande pianostycke tack
Alltid bra att bomba grytan förstås!
Vad menar du @Vimes ?
Bara så att jag förstår nu när jag annars övrigt håller med i denna post.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,662
Ikväll spelas Masks of Nyarlathotep! Skriver min analys i morgon förmiddag!

Teaser: varför brusar Rasmus om piano? Vad tänker Rasmus om spelmekaniken? Hur svarar Rasmus och Fjodor varandra?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,651
Location
Oktoberlandet
Så klart svårt att rösta i R1 och fjodde-drevet är väl sisådär även fast det är nåt märkligt bemötande mellan fjodor - Rasmus.

Är inte så förtjust i improviserande modern KAOSjazz Rasmus (sorry Basse om det nu är det som du tutar i Saxen).

Vill gärna att Rasmus spelar upp ett mer klargörande pianostycke tack!

Röst: @RasmusL
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,651
Location
Oktoberlandet
Härligt med klipp å klistra när det kollas bakåt i tråden hit å dit.
Sorry för dubbeltext…
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,769
Location
Stockholm
Röst: @RasmusL

Jag vill ha ett drev bredvid drevet mot @fjodorsenuba och det finns inte mycket att gå på. Jag väljer Rasmus pga hans surrealistiska inlägg om pianister och allt vad det är. Vadär grejen med det där @RasmusL ?
Vill bara ha igång en diskussion, känna lite på fjodor. Det finns inte så mycket att gå på ännu (se: "ingenting") och den här "hugg på allt och alla som skriver något"-tendensen i diskussionen just nu tror jag inte hjälper jättemycket att hitta bunkerulvar.
 
Top