Varulv BUNKERBOMBER R1

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,648
Location
Oktoberlandet
Redigt packad startpost av Genis 😇.
Tar nog lite tid för att det ska sjunka in vad vi kan hitta för plan med det hÀr.
Hade förstÄs försökt med Impetigos strÄlande ide men gissar att scummisarna sÀkert jobbat för att dribbla bort den pÄ nÄt sÀtt.
Men initiativet uppskattas👍

Hur fasiken ska Drönisnisse kunna hitta fegbombarscummisar nu som ligger lÄgt?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,441
SPELLEDAREN TRÄDER IN

REGELÄNDRING: Domedagskultister mĂ„ste inte anvĂ€nda bautabomber om de inte vill. De kan anvĂ€nda en vanlig bomb.

(sorry)
Ok. I och med detta Àr mitt förslag att vi spelar det hÀr spelet som ett vanligt varulvsspel.

Vi röstar i trÄden och alla snÀlla bunkerbor ser till att bomba skiten ur den vi nÄr konsensus om att rösta ut. Bunkerulvarna kommer kunna nattmörda, men pÄ grund av mekaniken med bomber Àr det ju inte garanterat att ens tvÄ bautabomber tar kol pÄ en (Àven om det Àr det mest sannolika).

Det Àr viktigt att vi inte sprider vÄra bybomber. Om hela byn bombar en person Àr det i princip garanterat att denne dör (i genomsnitt gör en bomb 3 i skada och vi har 7 bybor) - bybor som blir utröstade bör bomba sig sjÀlva. Vi vill inte ha skadade bybor dÄ det leder till att bunkerulvarna kan mörda tvÄ per natt.

SÄ, vanligt spel. Rösta, och bomba enligt konsensus. Bombmekaniken gör oss lite mindre dynamiska, men Ä andra sidan riskerar ulvarna att missa nattmord om tÀrningarna inte faller ut i deras favör. Det borde vi kunna vinna.

NĂ„gon emot?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,441
Nu vill jag inte veta av att @Basenanji eller @Sidd fÄr feeling och ba "ah, men ja tycker den dÀringa Vajms Àr lite lÀskig sÄ jag drog en bautabomb pÄ honom fast vi kom fram till att rösta ut Xyas". Rösta vilt och hÀrja i trÄden men diciplin med bomberna!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,654
Nu vill jag inte veta av att @Basenanji eller @Sidd fÄr feeling och ba "ah, men ja tycker den dÀringa Vajms Àr lite lÀskig sÄ jag drog en bautabomb pÄ honom fast vi kom fram till att rösta ut Xyas". Rösta vilt och hÀrja i trÄden men diciplin med bomberna!
Jag kommer inte göra nÄgot slikt, du kan lita pÄ mig.

DÀremot vill jag ha diskussioner. Jag vill att folk tar stÀllning.

Men röstar gÀrna solidariskt.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,767
Location
Stockholm
Nja, jag vet inte Rasmus. Även om vi inte kör med öppen röstlĂ€ngd lĂ€r ju resultatet av bombningarna (om de koordineras) tala sitt tydliga sprĂ„k. SĂ„ jag föreslĂ„r i sĂ„ fall att vi har nĂ„gon sorts pseudo-röstning dĂ€r vi tillkĂ€nnager vem vi tĂ€nker bomba.

Nu vill jag se fler i spel, men kÀnner mig mycket nöjd med starten!
Vi fÄr ju ingen information alls om bombandet rörande vem som bombat vem, antal bomber, etc, sÄ jag tycker nog att det klarsprÄket Àr ganska oklart.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,767
Location
Stockholm
Ok. I och med detta Àr mitt förslag att vi spelar det hÀr spelet som ett vanligt varulvsspel.

Vi röstar i trÄden och alla snÀlla bunkerbor ser till att bomba skiten ur den vi nÄr konsensus om att rösta ut. Bunkerulvarna kommer kunna nattmörda, men pÄ grund av mekaniken med bomber Àr det ju inte garanterat att ens tvÄ bautabomber tar kol pÄ en (Àven om det Àr det mest sannolika).

Det Àr viktigt att vi inte sprider vÄra bybomber. Om hela byn bombar en person Àr det i princip garanterat att denne dör (i genomsnitt gör en bomb 3 i skada och vi har 7 bybor) - bybor som blir utröstade bör bomba sig sjÀlva. Vi vill inte ha skadade bybor dÄ det leder till att bunkerulvarna kan mörda tvÄ per natt.

SÄ, vanligt spel. Rösta, och bomba enligt konsensus. Bombmekaniken gör oss lite mindre dynamiska, men Ä andra sidan riskerar ulvarna att missa nattmord om tÀrningarna inte faller ut i deras favör. Det borde vi kunna vinna.

NĂ„gon emot?
LĂ„ter rimligt.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,767
Location
Stockholm
SÄ, vilken Àr er favorit-pianist för tillfÀllet? Jag har lyssnat en del pÄ Valentina Lisitsa och Hiromi Uehars senaste tiden!
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,042
*fjodorsenuba hostar sig upp ur sÀngen*
Missade spelstart och vaknat upp med rejÀl rethosta och huvudvÀrk. SÀkert all asbest som rasar ner frÄn taket...

Är med pĂ„ spĂ„ret att vi röstar och bombar tillsammans. Undvik att anvĂ€nda bautabomben lĂ„ter ocksĂ„ vettigt tills det Ă€r desperat.

Alternativt anvÀnder vi samtliga bautabomber runda 1 för att de inte ska finnas kvar?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,648
Location
Oktoberlandet
*fjodorsenuba hostar sig upp ur sÀngen*
Missade spelstart och vaknat upp med rejÀl rethosta och huvudvÀrk. SÀkert all asbest som rasar ner frÄn taket...

Är med pĂ„ spĂ„ret att vi röstar och bombar tillsammans. Undvik att anvĂ€nda bautabomben lĂ„ter ocksĂ„ vettigt tills det Ă€r desperat.

Alternativt anvÀnder vi samtliga bautabomber runda 1 för att de inte ska finnas kvar?
SÄ jag ska pÄ chans brÀnna av min enda BautaBomb i R1som jag kanske kan anvÀnda för att styra spelet mer riktat?
Vad skulle byn vinna pÄ att slÀnga alla vÄra ess redan nu?
Tvek!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Alright har nu lÀst ikapp!

TvÄ mot 7 Àr lovande. Det sista vi behöver Àr kaos dÀr alla bombar alla sÄ tror det Àr bra att vi koordinerar detta. Röstingsystemet borde ju fungera. Synd bara att vi egentligen inte fÄr veta hur folk röstar eller bombar utan bara vad de sÀger. Dock till byns favör sÄ borde det vara svÄrt för ulvarna att anvÀnda sig av bautabomberna dÄ det riskerar att gröna en spelare som överlever bombardemanget. Detta kommer bli sÀrskilt nyttigt nÀr/ifall ena ulven Äker ut. Det som krÀvs Àr att resten av oss inte anvÀnder vÄra bautabomber i onödan.

I ett slutskede av matchen kommer det likt flera redan varit inne pÄ vara mycket viktigare med bautabomber kvar i spel. Dels mindre risk att du bombar ut din polare men det kan ju Àven bli ett race i slutet nÀr alla vet rollerna och det bara handlar om att bomba ut den andra först.
Hade ju varit superdÄligt att göra slut pÄ dessa kort direkt och slakta halva byn i processen. SÄvida inte alla brÀnner ut dessa pÄ en person men hade fortfarande varit onödigt.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
FramÄt tÀnker jag att siaren Àven om denne sitter pÄ bra information inte nödvÀndightvis behöver outa sig utan kanske kan bomba mot strömmen pÄ nÄgot sÀtt för att markera vem scummet Àr. Ser ocksÄ hur det kan bli fel men Àr bara en tanke. DÄ skulle siaren kunna se hur ulven agerar en runda och kolla eventuella röstningsmönster.
Fast egentligen Àr det nog inte supersmart nÀr jag tÀnker efter dÄ det bara Àr tvÄ ulvar i spel. Vet vi den ena Àr det vÀl bara att outa pÄ...
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
Det hade varit en enkel och bra lösning @BiobunkerVII men nu har reglerna Àndrats och kultisterna mÄste inte lÀngre anvÀnda bautabomber. Tusan!

NÄja, jag gillar ÀndÄ hur spelet startat för det hÀr grönar i mina ögon Impetigo vars listiga idé nog inte kan ha tÀnkts ut av en kultist.
Fast det Àndrar ju ingenting gÀllande min syn pÄ Bautabomber. Om dönersnubben ska kunna utlÀsa nÄnting alls kan inte vanliga bybor kasta bautabomber pÄ kÀnsla. Om det leder till att domedagskrÀken inte vÄgar skjuta bautabomber Àr ju det i sig en vinst för Alliansen av Hederliga Bunkerbor.

Fjodor hostar till sig en
Röst: @fjodorsenuba
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,654
Jag Àr ocksÄ pÄ tÄget mot Fjodor.

Röst: @fjodorsenuba

Bautabombsgate Àr ganska talande. KÀnner igen kÀnslan av att som ulv lÀgga fram en vansklig strategi i förhoppning om att bybor ska haka pÄ eller ta det vidare. Octas senaset förslag ligger lite i linje med Fjodors, men Octa ger mig ÀndÄ grönare vibbar.

@Empiricus kan inte du hjÀlpa till med en snabb diagnos hÀr? Hur ser du pÄ den hÀr rundans inledning?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
*fjodorsenuba hostar sig upp ur sÀngen*
Missade spelstart och vaknat upp med rejÀl rethosta och huvudvÀrk. SÀkert all asbest som rasar ner frÄn taket...

Är med pĂ„ spĂ„ret att vi röstar och bombar tillsammans. Undvik att anvĂ€nda bautabomben lĂ„ter ocksĂ„ vettigt tills det Ă€r desperat.

Alternativt anvÀnder vi samtliga bautabomber runda 1 för att de inte ska finnas kvar?
KÀnns aningen billigt att lÀgga en röst pÄ Fjodor med tanke pÄ denna post. Visst det Àr ett dÄligt förslag men nÀr jag lÀser om det Àr det ju faktiskt en frÄga. KÀnns som trött bybo som inte vet vad denne ska skriva.
Blir lite misstÀnksam pÄ alla som snabbt hoppar pÄ. Som sagt ett lite för enkelt bete att ta och jag tror byn tjÀnar mycket mer pÄ att vi orkar vara ambitiösare i vÄrt grÀvande.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Vill fortfarande att Fjodor ska komma igÄng mer och utveckla vad han menar!!
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,042
Jag önskar att jag kunde komma med nÄgot mer analytiskt men jag frÄgade genuint för jag tyckte att det kunde röra om i grytan lite. Tycker att skapa debatt Àr nÄgot som Àr viktigt som bybo.

DÀremot tror jag inte att det Àr ulvarna som hoppat pÄ mig i första hand utan bybor som vill dreva och skapa snack.

Okej sÀg att jag Àr kaosbombare och vill sprÀnga er andra. DÄ Àr det ju klart bÀst att vÀnta ut alla och lÄgflyga. SlÀnga ur sig ett par idéer som inte funkar och gÄ pÄ lÄgt hÀngande frukt som som mig. Jag har inga problem med att sprÀnga mig sjÀlv i luften om det Àr det ni vill.

SÄ, vilken Àr er favorit-pianist för tillfÀllet? Jag har lyssnat en del pÄ Valentina Lisitsa och Hiromi Uehars senaste tiden!
Har dÄlig koll pÄ pianister. SÀkert en klar ulvtell antar jag?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,767
Location
Stockholm
Jag önskar att jag kunde komma med nÄgot mer analytiskt men jag frÄgade genuint för jag tyckte att det kunde röra om i grytan lite. Tycker att skapa debatt Àr nÄgot som Àr viktigt som bybo.

DÀremot tror jag inte att det Àr ulvarna som hoppat pÄ mig i första hand utan bybor som vill dreva och skapa snack.

Okej sÀg att jag Àr kaosbombare och vill sprÀnga er andra. DÄ Àr det ju klart bÀst att vÀnta ut alla och lÄgflyga. SlÀnga ur sig ett par idéer som inte funkar och gÄ pÄ lÄgt hÀngande frukt som som mig. Jag har inga problem med att sprÀnga mig sjÀlv i luften om det Àr det ni vill.


Har dÄlig koll pÄ pianister. SÀkert en klar ulvtell antar jag?
Hm. Ditt svar pĂ„ angreppet mot dig Ă€r klart mer rödande Ă€n grunden till angreppet Ă€r jag rĂ€dd 😅
 
Top