Cybot
Mest spelbar
På samma sätt är de grekiska överkuckugudarna väldigt skurkiga.Krille;n200605 said:Jag börjar undra om inte asagudarna är skurkarna i nordisk mytologi.
Asså, hade jag varit jätte hade jag varit skitless på asagudarna och velat ha minst rättvisa och gärna hämnd också. Och eftersom asarna är awesome på spin så får de människorna på sin sida i konflikten, vilket definitivt gör att jättarna utpekas som skurkar. Men de är ju egentligen offren och asagudarna är … well, as.
- De dödar urjätten utan anledning, och sen skändar de hans kropp genom att choppa upp den i småbitar.
- De ingår avtal med en jätte för att bygga Asgård, men försöker sedan slingra sig ur avtalet och tvinga fram ett avtalsbrott så att de slipper pröjsa (betalningen är för övrigt en fru – människohandel).
- Sedan slår de ihjäl sagda jätte.
- Hans dotter kräver mansbot, men henne lurar de.
- De adopterar en jätte som en av sina egna – nån slags fredsgest/muta antar jag – och när han uttrycker sitt missnöje med deras skituppträdande så binder de fast honom i underjorden och häller ormgift i hans ögon.
För att summera Zeus och Hera:
Zeus går omkring och våldtar allt som faller honom i smaken. Han använder gärna sina gudakrafter till detta. Så om du inte gillar att bli "förförd", eller av någon anledning lyckas motstå hans daterapedrug magi så kan ju ett gyllende regn falla på dig och så blir du gravid i alla fall.
När Hera får reda på detta så väljer hon inte att försöka straffa Zeus. Nej hon väljer att vara ett totalt asshole och förbanna våldtäktsoffret, hennes avkomma och hela hennes familj.