Nekromanti Bjuda in didi & björn

Hjonas

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
128
Location
Örebro
Tja!

Vore det inte en lite skoj/bra grej att bjuda in Didi och Björn (jag hoppas alla vet vilka jag talar om :)) på ett konvent för att delta i ett scenario så dom får prova på att spela under normala former, eller?.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
It's been done - de var med på nåt lajv för ett antal år sen (Didi spelade en tant som letade efter sin försvunna son, har jag för mig). De ändrade inga åsikter för det, om det nu var meningen.  Dessutom brukar de numera kategoriskt hålla sig borta från allting där de själva kan tänkas bli utsatta för kritik, ifrågasättande och såna otäckheter.

--
Åke
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
De har varit på konvent ...

Med säkerhet vet jag att de var på Äventyrsspelskongressen på Norra Latin i Stockholm (för en fantasiljon år sedan). De var där som ett led i sina efterforskningar för sin berömda bok.

/Dante
 

Attachments

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"Dessutom brukar de numera kategoriskt hålla sig borta från allting där de själva kan tänkas bli utsatta för kritik, ifrågasättande och såna otäckheter."

Det är det som är problemet. De tål inte kritik, men kan själva slänga ur sig en massa noja som inte har någon sanningshalt alls.

Riddaren


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
För oss rollspelare så är det nog klipskare av oss att bjuda in en flock rabies smittade vargar och låta dom jaga oss runt än att ta med de notoriska lögnarna och ryktespridarna Diddi och Björn till ett konvent..

Nackdelen med d&B är att de använder Korn av sanning och rena lögner för att falskmåla oss rollspelare..
De lögner som har ett korn av sanning är de svåraste att avslöja och bortförklara..
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Jag var själv inne på deras sida för ett tag sedan, och har för mig att de hade nåt diskussionsforum där inte rollspelare fick vara med, eftersom de hade kommit med hotelser och liknande där tidigare. Eller var det så att de stängde hela forumet pga att för många rollspelare skrev in dit? Minns inte riktigt, men skummt verkade det.

[Hobert]
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Forumet var till för personer som hade upptäckt "problem" i sin närvaro i samband med rollspel. Eller om de hade frågor om dylika händelser.

Alltså ingenting som rollspelare egentligen borde bry sig om. Vilket vi givetvis gjorde. Det argumenterades en del, och till slut så orkade väl inte B&D hålla igång forumet längre.

Det var ett sk "hårt modererat" forum, där alla inlägg granskades innan de publicerades så några hot kom förmodligen inte upp (om de inte ville visa hur farliga rollspelare är förstås).

/Azagthoth
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,011
Location
Umeå
"De lögner som har ett korn av sanning är de svåraste att avslöja och bortförbklara.."
Jasså, enligt Hitler (en av historiens största lögnare) så är det tvärtom: folk går lättare på en ordentlig lögn, än en halvdann..
Och huruvida han ljög när han sa det eller inte kan jag inte vara säker på, men...

- Zire, P&P får väl iofs tycka vad de vill, men inte säga....
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
väck inte den amöba som sover

Det stora problemet med piff&puff, som jag upplevde det när jag debatterade med dem, är att de är oärliga. Om man lägger fram hårda motbevis för galen utsaga X med referenser till t.ex dagstidningar eller vittnesmål, så kommer de enbart ignorera en. En vecka senare, när diskussionen där de motbevisats arkiverats, säger de samma sak igen.

De verkar inte heller ha det minsta grepp om vetenskapliga metoder. Björn hävdade envist vid ett tillfälle att det han sade var sant eftersom ingen motbevisat det... omvänd bevisbörda någon?

Se dem för vad de är, en hoper inkompetenta moralpaniker som vill skapa kontroverser för att sälja bättre. Jag gissar att det är svårt för en Kulturpedagog (?) att hitta jobb...
 

Adrian

Veteran
Joined
27 Jun 2000
Messages
89
Location
Finland
Re: Bjuda in didi & björns Privata forum

Jag kommer ihåg det (tror jag) Var förbannad efter att ha läst något om att Rollspel+Rollspelare=Skolmord i usa....
Skrev ett lite väl aggresivt men trots det INGA direkta hot...... men den som tror att mitt inlägg kom upp kan sträcka upp en hand.....

Mvh Adrian (som inte tror att Piff&Puff skulle komma till ett konvent)
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: väck inte den amöba som sover

Kulturpedagog fem sekunders utbildning krävs typ...
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
det är ett modererat forum D&B bestämmer vilka som får skriva och vilka som inte får skriva..
Folk som motbevisar deras argument och tar upp fel tryck och fel citat från deras bok kan bli spärrade oavsätt om de har varit artiga och vänliga eller inte.. *ler* det vet jag av erfarenhet..
OM man söker upp ordet dåligförlorare i en ord bok finner man en bild på D&B *ler* Dessutom Björn är verbalt sämre på att ordfäkta än Diddi och tar lättare fram förolämpningar och sånt när hans begränsade tålamod tryter..
Diddi är halare och svårare att argumentera mot inte för att hon har bra argument utan för att hon inte förlorar humöret när man motbevisar och blåser hål på hennes åsikter...
 

Horus

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
205
Location
Sthlm
Re: väck inte den amöba som sover

Om du inte heter Björn Sjöstedt så pratar (skriver) vi inte om dig.

/Horus
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: väck inte den amöba som sover

<I>Jag hoppas att ni inte pratar om mig.</I>

Beror på... Känner du nån Didi? Brukar du och hon resa runt och hålla föredrag om rollspelens farligheter? Har ni skrivit böcker tillsammans?

Om svaren är ja, så lider du förmodligen av vanföreställningar om att du är Björn <B>Sjöstedt</B> och bör snarast uppsöka professionell terapi. (-:

--
Åke
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
Nej tack!

Håhåjaja, någon gång varje månad är det någon välmenande person som kommer med det där förslaget på något debattforum. Enligt mitt förmenande så är det meningslöst att ens försöka diskutera med ett par personer som har ett så kapitalt dåligt grepp om verkligheten. Hur vet jag det? Därför att jag försökte i fyra år... Låt dem vara, och hoppas att de tröttnar någon gång. Under tiden så kan man ju alltid läsa mina åsikter om dem på min hemsida.

http://www.algonet.se/~enda/rollspel/index.htm http://www.algonet.se/~enda
 
Top