Varulv [BH III] - Spelet är slut. Bybovinst!

Hur läste ni detr i R1? R2 sa jag det öppet.,... men jag tror (tänkte iaf) att jag inte ens skulle antyda väkatre eller väktarförståelse nog för att få heat där?
Jag tror det är något du gör, har märkt av det i tidigare spel. Svårt att sätta exakt fingret på det, men när du får powerroll känns det som att du är mycket mer intresserad av vad andra tycker om powerrollerna typ. Kan ha varit en felläsning iofs och bara slump, men jag har tänkta samma sak på liknande grund tidigare.

Bra kämpat alla andra. Sorry för kasst deltagande men jag flaggade för det iallafall.

Åkte dessutom nasty maggrej som gjort mig sängliggande och ville inte lägga detaljer i speltråden. Inte ens orkat skriva nått i sängen :(

Dock nöjd med att plocka ut mina ulvkompisar i första posten :)
Du prickade in fruktansvärt misstänksamma tider att skriva något på också, alltid typ strax innan eller strax efter rundans slut som om du satt avsides och väntade på specifika tider. Hade inte Basse sagt något om BMs PM hade jag nog haft dig som huvudmisstänkt i R3 😅

Vad gäller PM-gate tänker jag att det är orimligt att kräva att man inte ska använda metainformation i stil med vilka som varit aktiva på forumet och sådär. Även om man inte gör ett gräv som Anthrox gjorde så finns informationen där, jag menar att Fjodor och Sysp inte hade varit aktiva under utdelningen av roller kunde man ju gissa sig till utan att faktiskt gå in och kolla deras profiler. Vi har massa konstig metainformation som vi använder (typ att jag och Waterhouse hade pratat i telefon om Hägerstrand innan ett spel, att Sysp ska gifta sig och att BM och Sidd är syskon), blir omöjligt att försöka förbjuda den typen av diskussion med det community vi har. Som SL får man designa runt det. I det här fallet hade jag om jag varit SL skrivit i startinlägget att vanliga bybor inte hade fått något PM.
Håller med.

I detta spel gjorde Anth ett gräv som i mina ögon var klockrent: 1 av de som var inne på forat under helgen var JC.
För mig var det då klart att vi kunde räkna bort: Bb7, BM, Fjodde, Sysp och mig själv + Anth som lyfte hela grävet.
Mer än halva gänget uteslutet.

Nån av de 4 sista kvarvarande Basse, Vimes, Brynolf och Stratten = JC
Stratten outade Väktare.

När sen då i R2 Sidd och Vimes avpleterades och Stratten outat Väktare så var det alltså bara en av Brynolf eller Basse kvar som kunde vara JC.
Detta var alltså vildsvinsbiff direkt redan i R2.

Lurigt för SL att förutse detta men med den här regelmekaniken att Caesar ska sitta å kulelura med värvningar under helgen innan går alltså att utnyttja för listig bybo.

Bra att komma ihåg för kommande Varulvs spelledare😇

Last edited:
Jag tror det är något du gör, har märkt av det i tidigare spel. Svårt att sätta exakt fingret på det, men när du får powerroll känns det som att du är mycket mer intresserad av vad andra tycker om powerrollerna typ. Kan ha varit en felläsning iofs och bara slump, men jag har tänkta samma sak på liknande grund tidigare.
något att tänka på om jag får en powerroll i framtiden då....
Får mig att tänka på att de gånger jag fått5 powerroll känmns det som det hetsats mot mig ganska omgående.... det kanske är ett tecken på ulvar då, så jag ska kanske fortsätta som innan och se vilka "ulvar" som börjar "Stratten-hetsa" ;)

Precis så, ja.

Å andra sidan, vilket jag tog upp då, visade ju Anthjox gräv enbart vilka som inte varit aktiva i det öppna forumet. Det sa inget om huruvida någon varit inloggad eller tagit emot och skrivit PM, så klart. Så riktigt så självklart tycker inte jag att det var.
Det är extra lurigt att arra när spelmekaniken bygger på att en powerroll (i detta fall Caesar) MÅSTE vara inne och redo att göra sinna drag innan spel startar. Visst har vi haft dribbel runt det här tidigare? Spelare som avböjt att vara en viss roll så SL tvunget måste ”jaga” ny deltagare som ska vara påkopplad.
Jag kan tom tänka mig att några deltagare bland oss gärna helst slipper att vara MU eller Caesar och med flit håller sig undan efter anmälningstiden gått ut😇

Å andra sidan, vilket jag tog upp då, visade ju Anthjox gräv enbart vilka som inte varit aktiva i det öppna forumet. Det sa inget om huruvida någon varit inloggad eller tagit emot och skrivit PM, så klart. Så riktigt så självklart tycker inte jag att det var.
Nej, kvalitetsmässigt så sa grävet egentligen mycket lite, för det är som sagt inte jättesvårt att vara inne utan att lämna spår efter sig. Och dessutom så säger ju vem C är heller ingenting om vem som faktiskt är ulv.
Men jag brukar tycka att det är kul att slänga in lite såna här saker för att se hur folk reagerar, för när premissen är bristfällig är det oftast bybor som reagerar starkast, pch ulvar som reagerar starkast ifall de blir utpekade.

Nej, kvalitetsmässigt så sa grävet egentligen mycket lite, för det är som sagt inte jättesvårt att vara inne utan att lämna spår efter sig. Och dessutom så säger ju vem C är heller ingenting om vem som faktiskt är ulv.
Men jag brukar tycka att det är kul att slänga in lite såna här saker för att se hur folk reagerar, för när premissen är bristfällig är det oftast bybor som reagerar starkast, pch ulvar som reagerar starkast ifall de blir utpekade.
För mig var det klockrent tänk att Bb7, Sysp, BM (utdrevad), Fjodde, du Anth, mig Sidd å sen VäktarStratten och nattmördad Vimes inte kunde vara JC.
Inte trodde nån egentligen att Sysp, BM eller Fjodde smög in utloggad å grävde PM med damogn å andra rekryterade…fortfarande utloggad.
Fanns bara Basse/Brynolf kvar.
Lätt att vara efterklok. I stridens hetta är det mkt svårare att se genom kanindimman.
Men det stämmde.
Det var dynamit-kvalitet på det grävet.

Det var nog egentligen inte ett enda genidrag som vann spelet, det var en perfekt storm av rimliga smågräv som vispades ihop till en ostoppbar kaninsuffle.

Det var nog egentligen inte ett enda genidrag som vann spelet, det var en perfekt storm av rimliga smågräv som vispades ihop till en ostoppbar kaninsuffle.

Det är min uppfattning också. Och (vilket jag tycker är underskattat i relation till ulvjakten): byborna var bra på att spela grönt.

Tröstar mig med att det omöjligen kan bli så här nästa spel.

(Då arrar Brynolf)

Last edited:
Och (vilket jag tycker är underskattat i relation till ulvjakten): byborna var bra på att spela grönt.
Ja, det var ju ett av de största problemen byn hade förra året imo, det var svårt att få fram grönsignaler från andra spelare fär det ofta var mycket som clashade. Men det har byn blivit mycket bättre på i år.

Ja, det var ju ett av de största problemen byn hade förra året imo, det var svårt att få fram grönsignaler från andra spelare fär det ofta var mycket som clashade. Men det har byn blivit mycket bättre på i år.
Så snyggt när vi lurade in Brynolf på att dreva mig. Jag som honungsfälla och Anth som bödel sen! Planerat in i minsta detalj. Å så jävla snygg av BM att så där nonchalant mumla om PM-frånvaro så drumelBasse direkt börjar kladda pån. Tur att slöBb7 låg å sov ruset av sig så inte denne också skulle komma dragande om att inte fatta PMfrånvaro.

Back