Varulv [BH III] - R1

Alltså @Vimes och @Brynolf träffade jag en öm tå där som spekulerar i slugulvar?

Era motiveringar är löjligt slappa. Brynolf är ju tex bara en slapp medgångsröstare?

Nä, bättring hörni!

Och vi slutar om bara några timmar så kom igen people, nöjer ni er med det här?

Röst: @Vimes

Givet detta borde du väl rösta på Brynolf istället? Om jag har dåliga argument är det väl oppurtunistiskt ulvigt av Brynolf att haka på? Märkligt att du landar med rösten på mig. Är det för att Anthrox röstade på mig först?

Samröret mellan Basse/Vimes/Brynolf är ju förstås intressant då: Är det 2 bybor som jagar Caesar eller är det skuggboxning mellan flera busisar?

Frågor:
1. Är det skillnad på "jaga Caesar" och "jaga ulv" här?
2. Vad innebär "skuggboxning" i det här smamanhanget?
3. Är "brusisar" fraktionsneutralt här, eller innebär det att det ska ses som scumtells?

Jag har nog 10 frågor till om oklara forumleringar, märklig logik och inkonsekvens i inlägget, men vi kan börja med de där frågorna.

Vimes ser ut att ha bra bybospel på sistone. Kan tänka mig att det är en bra spelare att sia.
Meanwhile
Röst: @Basenanji
Du har väldigt lätt för att luta dig tillbaka mot en del saker, men vad betyder det egentligen? En fördel ulvarna har här är ju att de får välja själva i stort vilka som ska vara ulvar. Alla tänker rätt annorlunda där i hur det bör se ut. Så varför är drummelbyboförsvaret något att hänga i granen? Varför skulle inte en C välja dig som bybo tex?

Varför röstar du på tyngdlyftarkungen🏋️?
Mest för att jag inte förstår vad han menar med drumlar och snillen eller vad det var. Jag har ett liknande problem med dig idag, Sidd. Det har varit underligt prat om att Basse skulle förneka verkligheten om han inte blev rekryterad, och annat som jag inte lyckats förstå vad du menar med.

Ah, det kanske är precis det som Basse ville ha sagt, nu när jag skriver ut det. Men då är frågan, som Vimes säger, vad är vitsen med att ta upp det?

Jag vill ha in @Sysp i sprl så fort det går.

Min analys av framgångsrikt ulvspel är slugulven: välformulerad och kall.

Den senaste tiden har vi haft en vana att rösts ut drummelbybor snarare än ulvar.

Som om stavfel och haltande logik skulle vsra tydliga ulvtells. Inte bra!

Håller du inte med @Vimes? 🧐
Stämmer den här analysen någonstans egentligen? Har inte gått tillbaka och kollat, men känner inte igen mig i beskrivningen alls faktiskt. Det är ofta som drumlar får heat i R1 för att de drumlat runt, men ärligt talat är det väl rätt länge sen som vi röstat ut någon bybo på sån grund? Dessutom är vi väl alla drumliga bybor titt som tätt, oavsett om vi är bybor eller ulvar? Visst, ulvar kanske har vissa drag av att försöka hålla sig slätstrukna och på rätt sida grönlinjen. Ibland. Sen kommer Sidd och blir ulv och spelar som en tjackad tjur i finglasavdelningen. Och lika ofta ger vi oss ju på lågflygare (vilket nog än oftare är de facto ulvar).
Jag tycker det här känns lite falskspeligt för att kunna tilta ett röstläge till "skarpa intellekt", vilket kan hinta om att minst två ulvar är "drumliga bybor".

Sidd har för övrigt lutat sig väääldigt långt tillbaka. Typiskt ulvig grej att göra när dreven är osäkra och ligger mestadels på bybor.

Frågor:
1. Är det skillnad på "jaga Caesar" och "jaga ulv" här?
2. Vad innebär "skuggboxning" i det här smamanhanget?
3. Är "brusisar" fraktionsneutralt här, eller innebär det att det ska ses som scumtells?
1. Nej. (Får vi veta om den Varulv vi lyckas få ut är JC eller rekryterad?).
2. Skuggboxning= ulvar som låssas käbbla och bråkar för att ”distansera sig” från varandra.
3. Brusisar= ulvar som med flit kaosar tråden.

Ok @Vimes 😇?

Jag anar Caesar bland Brynolf/Basse/Vimes+ Fjodde pga Anth helg-användare-gräv.
Det här är jättekonstigt resonerat imo. Varför är inte jag med på listan? Varför är Fjodde det?

Jag, Sidd och Big Mama är störtsköna typer som oftare än annsts drumlar osd genom spelet.

Du, Sysp och Brynolf är kalla brädspeliga Einsteins som aldrig skriver något dumt.

Just nu är byn barnsligt förtjust i det senare.

Oi, Basse. Kommer du ihåg konstutställningen. Ska vi kolla hur byn röstade ut?
R1: Stradh, drumelbybo.
R2: Impetigo, slugulv.
R3: Octagonal, slug-DTF.
R4: Sysp, slugulv.
R5: Big Mama, drumelulv.
R6: BB7, slug? drummel? scum i varje fall

Utröstningen av Stradh är väl argument för ditt case. Men ingen av de andra utröstningar är ju det. Utröstningarna av slug-ulvarna/slug-DTF:en Impetigo, Octa och Sysp talar jag direkt emot det du försöker sälja in här.

Har du någon vettig empiri för att det finns ett skadligt "döda drumlarna"-bias i byn?

1. Nej. (Får vi veta om den Varulv vi lyckas få ut är JC eller rekryterad?).
2. Skuggboxning= ulvar som låssas käbbla och bråkar för att ”distansera sig” från varandra.
3. Brusisar= ulvar som med flit kaosar tråden.

Ok @Vimes 😇?

Okej, så antingen är 1, 2 eller alla 3 av mig, Brynolf och Basse ulvar då? Vad tror du? Liksom, vad är Sidds läsning av Brynolf/Vimes/Basse? Vad tycker du verkar mest sannolikt?

?
Hur menar du?
Ulv ska det stå, hjärnan jobbar inte alltid på full kapacitet.
Och meningen är då alltså att Basse verkar argumentera att han inte skulle bli vald som ulvpolare av C för att han är "drumlig".

Jag har ett liknande problem med dig idag, Sidd. Det har varit underligt prat om att Basse skulle förneka verkligheten om han inte blev rekryterad, och annat som jag inte lyckats förstå vad du menar med.
Du fattar visst.

Jag försökte som ulv en gång värva Basse som struntade i att hänga på mig. Det gick åt skogen för mig.

Nu skulle jag då som JC kunnat ”tvångsvärvat” Basse som då inte skulle kunnat avböja.

Jag förstår att det inte är riktigt samma läge, vilket Vimes förklarat i en post, då Basse nu denna gång ej är bybo från start👍

Ser ut som att det är en brunsmetningsdrev på Sidd nu i uppblåssande😳 där ni försöker hitta fel på mina poster.

Hepp hepp!

Ska vi kolla hur byn röstade ut?
Tja, jag kanske läser fel men vafan vi har väl dpelat tup nio soel nu? Jag ids inte gå tillbaka och kolla — sånt får andra nördar göra, men nog är det så att byboradarn oftare pejlat in andra än Sysp och Brynolf (och dig).

Så min bybo-paranoia vill göra upp med det här och aktivera byns misdtänkssmhet mog annat än @Big Mama s sporadiska närvaro eller wrnu-aktivitet.

Eller för den delen: naiva/tokiga gräv av en sån filur som Basse.

Men nu är jag redan proppmätt på mitt tjat. Vi byter ut den här repiga skivan.

Hur är livet dom gift @Sysp? Hur troligt är det att vi har en Caesar som värvar noll. en eller två ulvar tycker du?

Du fattar visst.

Jag försökte som ulv en gång värva Basse som struntade i att hänga på mig. Det gick åt skogen för mig.

Nu skulle jag då som JC kunnat ”tvångsvärvat” Basse som då inte skulle kunnat avböja.

Jag förstår att det inte är riktigt samma läge, vilket Vimes förklarat i en post, då Basse nu denna gång ej är bybo från start👍

Ser ut som att det är en brunsmetningsdrev på Sidd nu i uppblåssande😳 där ni försöker hitta fel på mina poster.

Hepp hepp!
Aha, men det är ju olika sorters rekrytering. Men det kanske var det du menade? Att den HÄR gången ska Basse minsann inte kunna käfta emot. Ok, visst. Men det argumentet gäller ju ENBART om det är DU som är Caesar. Ingen annan har ju den historiken med Basse.

Försägelsens kranka blekhet?

Back