Varulv [BH II] - R1

Sidd

”Bybo”
Sladder-Sidd är förbannat tyst - sitter du och försöker hitta ett hål i Anthrox plan din pastafjant?
Nä har faktiskt ingen koll då jag är långt ifrån att orka räkna ut masterplan, tycker mest att planen känns urtråkig, blir den av så förstår jag att fegisar föredrar att checka ut, själv gör jag nog nått trotsigt stunt vilket resulterar i hyllningar å hurrarop🕺

Vimes

Gallerix
Majestixen har en färsk fanboy i tråden här🥰
Sidd, det är fint med lite tramsinlägg och sådär, men din ratio i det här spelet är typ 80 % och 20 % substans (och 30 % kaoskardinal förstås, men det är ju givet).

Skulle vilja att du lite mer tydligt tog ställning till saker som diskuterats: 1) vad tror du Julia Roberts valt? 2) vad tycker du om Anthrox outningsplan? 3) vem eller vilka har varit skummast hittills?

Sidd

”Bybo”
eller vänta nu! han skriver ”väljs ut” i anmälningstråden. Om SL valt en julle och en hövding hade han ju valt spelare som är aktiva som Brynolf och……Anthrox.
Andra bubblare som Julle är ju Basse, Hägern och Sidd enligt den logiken.
Tvek på att han valt mig med tanke på senaste liret. Har SL valt så kan jag dock tänka mig att denne valt spelare åt det mer slipade hållet som har koll på siffror/smarta uträkningar och masterplaner: Basse eller Sidd👍

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Tvek på att han valt mig med tanke på senaste liret. Har SL valt så kan jag dock tänka mig att denne valt spelare åt det mer slipade hållet som har koll på siffror/smarta uträkningar och masterplaner: Basse eller Sidd👍
så Basse alltså eller vad menar du?
Läser jag slarvigt

Brynolf

Orange
Anteckningar: Antag att Anth antogs till antagonist. Anths antavla kan då anticiperas innehålla ett intet-liknande antal andra antastare.

(Om Anth är ulv så lirar han tveklöst solo.)

Så om vi hänger Anth och han är ulv, så vinner vi.

Vinna är kul.

Sidd

”Bybo”
1) vad tror du Julia Roberts valt?
Förstås viktigt att reda ut men så här i R1 är det mest brus ideer då det kan vara vilket som helst som Julle valt. När vi vet mer om tex nattmord så kan vi göra mer vettiga kommentarer. Olika spelare skulle möjligtvis kunna välja nåt som passar dennes spel-profil men vi vet ju inte vem som är Julle.
Det enda jag kan svara på är att om jag skulle vart Julle så skulle jag värva Basse och dribbla med Siar-förmågan å ha tillgång till nattmord.

Vimes

Gallerix
Förstås viktigt att reda ut men så här i R1 är det mest brus ideer då det kan vara vilket som helst som Julle valt
Ja, alltså. Det är inte så att jag tror att du (om du är bybo) har någon form av djup insikt i det här. Det har ingen av oss. Poängen med att alla skriver om det här är framför allt att mata alla med analysmaterial. Så, låt mig omformulera: om du hade varit Don Juan, hur hade du valt?

Vimes

Gallerix
tråk-plan
Jag tycker att det roliga är att spela för att vinna. Ska vi börja spela suboptimalt för att "det blir roligare så" kommer jag tycka varulvsspel är mindre ballt i varje fall.

Sidd

”Bybo”
3) vem eller vilka har varit skummast hittills?
1.BM se min röst och kolla vad byn följer sin ”riktiga” alfahanne till ledare. Maka på fläsket Majestixen! Borde faktiskt gröna mig om det nu visar sig stämma (jag skulle ju aldrig med berott mod rösta ut en ulvakompis)
2.Tycker Sysp å Basse har en märklig skuggboxning.

Vidare så har jag några som jag tycker lirar grönare men det tänker jag just för tillfället inte ge ulvarna förens kanske som sista testamente i slutet av rundan.

Överlag så är förstås denna R1 inget undantag av dimma för en bybo: vad tycker du själv @Vimes om dessa punkter?

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Varulvsblixten kommer köras via snigelposten, SL klistrar upp ”tråden” på lokala hem&skola anslagstavlan, alla röster hem till Bb7 som håller räkningen👍
Om man vill va lite kvick i vändningarna kan man åka hem till BB7 och lägga direkt i hans brevlåda. Postnord kan ju va så långsam. @Octagonal vet mer om detta.