Användarspotting oxå kul
Det är rätt kul att titta vad de vanliga användarna gör också. Jag brukar sitta och titta litet och hoppas att jag ska få bevittna någon sällsynt aktivitet. Ibland ser man dem när de "tittar på en användares profil" och då låtsas jag alltid att det är mig de tittar på. Någon gång då och då ser man sällsynta dyrgripar såsom "visar kontrollpanelen", "ändrar visningsinställningar", "läser vanliga frågor", "ändrar grundprofilen", "tittar på användarlistan" och "ändrar grundprofilen".
När man ser sånt, då blir man härligt glad.
Sedan finns det ju en av de unikaste aktiviteter som överhuvudtaget går att skåda: "registrerar en ny användare"!!! När man ser något sådant, då vill man ju bara ta en skärmbild på spektaklet och leta upp nykomligen och säga "Du! Jag var där! Jag bevittnade miraklet! Jag stod och såg på när du
föddes!!!"
...
Hörni... Vill ni veta vilken aktivitet som är
absolut mest unik av dem alla? Vill ni det? Okej, det är en urgammal användarspottinghemlighet, så jag tänker bara berätta om ni verkligen vill veta...
Är ni kvar? Okej, okej, då berättar jag väl då: Det händer så oerhört sällan att vissa användarspotters knappt ens tror att det
kan hända, många menar att det bara är en urban myt som lockar användarspotters i fördärvet, ungefär som kattguld. Det låter liksom för bra för att vara sant. En aktivitet så sällsynt att den knappt ens har utförts någon gång i forumets historia???
Men det är sant. En gång vart tusende år kan man få turen att se någon som "listar
kategorier". Jag har inte sett det själv (eller jo, det har jag, men då var det jag som gjorde det bara för att prova och såg miraklet på en annan dator, men jag väntar fortfarande spänt på när jag skall få se någon
annan göra det.
/Rising
som tycker att det då och då kunde komma slumpvalda meddelanden i "gör:"-kolumnen såsom "pillar sig i näsan", "smuttar ur fickpluntan" och liknande. Vore inte det kul?