Vad tror ni om att en baron i soldarn är medlem av Zorian orden och är riddare inom den. Efter mina efterforsknigar tror jag det fungerar men vad tycker ni?
"Vad tror ni om att en baron i soldarn är medlem av Zorian orden och är riddare inom den. Efter mina efterforsknigar tror jag det fungerar men vad tycker ni?"
Det beror helt på ordensreglerna. Om ordensreglerna till exempel påbjuder fattigdom och celibat så är baroner uteslutna såvida de inte skulle avsäga sig all mark till orden, kronan eller möjligen sina arvtagare.
"Men just inom Zorianorden borde väl inte det bli något problem?"
Har ingen aning om det faktiskt står något vettigt om Zorianordens regler i Asharien&Soldarn, så jag kan faktiskt inte svara. Nån fanatiker som lusläst allt? Står det nåt om fattigdomslöfte hos Zorianriddare?
Det tör bli ett problem att då säkerhetställa sin släkt som Baron då...... Annars är det ju inget problem och man kan ju faktiskt ta sig en skyddsling ur den övriga släkten....
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.