Nekromanti Babylon 5?

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Jag läste/hörde att det finns ett spel baserat på Babylon 5 serien. Och att det dessutom bara finns tillgänligt i Staterna. Är det någon som fått tag på ett ex, eller som har någon aning vart man ska leta?

Jag har letat lite på Amazon.com, men om rollspelet har nått annat namn kan det blir svårt att hitta.

/Honken!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Jag läste/hörde att det finns ett spel baserat på Babylon 5 serien. Och att det dessutom bara finns tillgänligt i Staterna. Är det någon som fått tag på ett ex, eller som har någon aning vart man ska leta?"

Rollspelet heter The Babylon Project och skapades av Wireframe Productions. Det gavs ut av Chameleon Eclectic i USA, Kanada, Nya Zeeland och Australien, eftersom WFP saknade ordentliga distributionsmöjligheter. Europarättigheterna till böcker baserade på Babylon 5 ägs dock av brittiska Titan Books, som gav ut en europeisk men nästan identisk utgåva. Tre böcker gavs ut: grundreglerna, Eart Force Sourcebook och Gamemaster Resource Kit.

Samarbetet mellan WFP och Chameleon Eclectic bröt dock samman innan fjärde boken (Earth Alliance Sourcebook) hann komma ut, och om jag inte minns fel gick Chameleon Eclectic i konkurs en tid därefter. WFP har letat andra förläggare men inte hittat några. Senast försökte de ge ut saker som PDF på nätet, men Warner konstaterade att WFP hade rätt att ge ut rollspel = tryckt bok baserad på B5, inte PDF eller elektroniska filer. Således gick även det i kras.

Nu ryktas det om att någon har lagt beslag på rollspelslicensen för B5 och planerar att ge ut en såsbok till D20-systemet. Hur sant det är vet jag inte.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Nu ryktas det om att någon har lagt beslag på rollspelslicensen för B5 och planerar att ge ut en såsbok till D20-systemet. Hur sant det är vet jag inte.<p><hr></blockquote><p>Vafan... Är det slut med orginella ideer i rollspelsvärlden? Måste allt vara D20 för att sälja!?

Vad jag fick för mig så gick det där Rollspelet rätt bra...

Så det borde inte finnas några nya kopior att köpa? Såg att det fanns en beggad att köpa men han skulle ha $25!

/Honken - Som tycker WotC har MS komplex!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Vad jag fick för mig så gick det där Rollspelet rätt bra..."

Det var det. Ett av de bästa, faktiskt, och det var mycket synd att det inte fick möjlighet att leva vidare.

"Såg att det fanns en beggad att köpa men han skulle ha $25!"

...vilket är nypris. Det är värt det.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Sf-bokhandeln (www.sfbok.se) har den uppskriven på hemsidan, om de verkligen har den inne vet jag inte.<p><hr></blockquote><p>Tack för tippset. Jag lär få veta efter helgen om de verkligen har den inne.

/Honken!
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Jag vet att Collectors point har lite grand kvar, men det är ett spel som är EXTREMT svårt att få tag i. Då jag försökte från SF bokhandel så sa de att de inte kunde få hem det. Är ju dock alltid värt ett försök.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Jag vet att Collectors point har lite grand kvar, men det är ett spel som är EXTREMT svårt att få tag i. Då jag försökte från SF bokhandel så sa de att de inte kunde få hem det. Är ju dock alltid värt ett försök.<p><hr></blockquote><p>Tja, då jag beställde det sa de "Vi har det inte inne just nu, men vi får in det under Januari." Men jag tror nog det på det de sa till dig... Det jag fick var nog ett "standard svar."

/Honken!
 
Top