Nekromanti Att döda sin egen bästa vän eller flickvän...

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Ståuppare???

"det vore kul att hitta lite av hans material. vad skämtar han om?"

Ingen aning faktiskt, jag har inte lyckats lägga vantarna på en översatt version av hans alster. :gremsmirk:
Men om det är någon som han spelar så torde hans ståuppande bestå av att... glo på publiken och inte säga ett jota. Och kanske le lite illarigt.


Storuggla, skulle nog pynta för det
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Ståuppare???

Han lär ju vara skitläskig. Träffa honom i en mörkgränd är inget jag vill göra.

"'scuse me mr Takeshi, could I have your autograph next to the shotwound you are gonna give me?"
*PANG*
"i can kick you in it instead"
*smack*
"thank you sir."

han har lite pondus den herren :gremlaugh:

chrull
 

Baron

Veteran
Joined
12 Mar 2002
Messages
165
Re: Ståuppare???

Jag hade gärna dödat mina klasskamrater...ska man göra det som äventyr kanske man ska basera alla slp på dem...
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Menar du inte ungdommar? Dom som var med i filmen var typ 17-18 år. Det blir ju lite intressantare konflikter om de inte är yngre... plus att det inte är lika magstarkt
Äh, när jag säger ungar menar jag allt mellan 0 och 20, så det finns plats för alla! :gremwink:
Men visst blir det lite intressantare i den åldern.

Jo, det skulle bli lite väl jobbigt att skriva SLPs till tre-fyra gäng... Att alla RPs skulle vara i samma gäng var det som jag hade föreställt mig ifrån början. Sedan kommer det med största sanolikhet finnas andra gäng och även enstöringar som hoppar mellan gängen eller ligger och gömmer sig i terrängen i bakhåll precis som du skriver.
Spelarna får väl gör sina egna rollpersoner, right? Förutom om man ska spela på konvent såklart...
Men det vore läckert med många grupper, fast sådant har en tendens att inte fungera, även om det är schysst i teorin. Enstöringarna vore ju i och för sig roliga att spela! Fast hoppa mällan gäng blir nog svårt, de försöker väl döda en när de se en?

Såklart, man får det Alla medel är tillåtna!
Så sant som det är sagt!

/Balderk
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,703
Location
Värnhem, Malmö
Jag ka ndessvärre se hur det skulle bli om jag spelade det här scenariot. Alla skulle spela något i stil med psykot vars ögon smälter i slutet...
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
"Äh, när jag säger ungar menar jag allt mellan 0 och 20, så det finns plats för alla! "

Ahaaaa! Du generaliserar :gremwink:

Det gör jag oskså. Själv så kallar jag alla trädsorter för träd och alla dokusåpor hamnar under kategorin "skitprogram" :gremcrazy: Fast nu börjar det bli lite OT...

"Spelarna får väl gör sina egna rollpersoner, right?"

Det är väl upp till varje spelgrupp om de ska skapa rollpersonerna själva eller om spelledaren ska skapa dom?

"Enstöringarna vore ju i och för sig roliga att spela!"

Hur hade du tänkt dig då att det skulle fungerara? Det är ju lite jobbigt att spelleda en hel spelargrupp som alla är på olika ställen.

"Fast hoppa mällan gäng blir nog svårt, de försöker väl döda en när de se en?"

Dom kan ju springa mellan gängen om det nu passar bättre... Men i alla fall, jo du har nog rätt. Det är nog ganska stor chans att dom blir dödade i så fall.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Du har nog rätt! Jag blir det i alla fall... Och snart är det Gothcon... Ska b.l.a. spela Antartica 1983 :gremsmile:
Men det här blev OT så jag lägger av...

/Balderk, gillade det konvent han varit på hittills, trots rätt dålig organisation
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Ahaaaa! Du generaliserar
Jepp! Jag är mästare på generaliseringar, förkortningar och påhittandet av nya uttryck!

Det är väl upp till varje spelgrupp om de ska skapa rollpersonerna själva eller om spelledaren ska skapa dom?
Jo, det är väl det. Jag gillar att göra mina karaktärer själv fast som du hävdar nedan kan det bli lite mer seriöst om spelledaren gör karaktärerna.

Hur hade du tänkt dig då att det skulle fungerara? Det är ju lite jobbigt att spelleda en hel spelargrupp som alla är på olika ställen.
Jo, det förståss. Men det ändrar inte på att det skulle vara sköj att spela en enstöring i det scenariot.

Dom kan ju springa mellan gängen om det nu passar bättre... Men i alla fall, jo du har nog rätt. Det är nog ganska stor chans att dom blir dödade i så fall.
Klart jag har rätt! Jag har alltid rätt! :gremwink:

/Balderk
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Slut på OT!

Slut på OT?!! Aldrig!

Jag måste ju bara svara på det där! Självklart har jag bra smak för äventyr, jag har bäst smak för äventyr i hela världen, så det så! :gremsmile:

Jag fann iofs bara fem för mig spelvärda äventyr, och visst var Antartica en av dem!

/Balderk, spelar för övrigt även Den sista posten, De utan hjärtan, Stressfaktor och Do androids dream of electric cats?
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Okej då... kanske lite OT till fast bara på kanten

"Jag fann iofs bara fem för mig spelvärda äventyr, och visst var Antartica en av dem!"

Coolt... nu känner jag mig hyffsat stolt :gremgrin:

Hoppas bara att jag kan uppfylla dina förväntningar :gremlaugh:

När vi ändå är inne på ämnet.. varför lät just mitt äventyr spännande?*nyfiken*
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Okej då... kanske lite OT till fast bara på ka

När vi ändå är inne på ämnet.. varför lät just mitt äventyr spännande?*nyfiken*
CoC i antarktis är ju svinhäftigt! Lät helt enkelt spännande som attan. Får hoppas att det är det också :gremwink:

/Balderk
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Okej då... kanske lite OT till fast bara på ka

Tro mig, det hoppas jag också
Haha... Det är det säkert. Du behöver nog inte vara orolig. Hur som helst heter vi Norrländskt vemod så om du får den gruppen är jag killen med glasögon :gremwink:

/Balderk
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,347
Location
Helsingborg
Spelarna får göra sina egna rollpersoner?

Jag vet ju hur det skulle gå i vissa spelgrupper isåfall.

Japansk elev, ålder 18
Japansk historia. 1
Japanska 7(behöver slänga ifrån sig lite smarta förolämpningar ibland)
Matematik 1

Kemi 19(Hemmagjorda Sprängmedel!
Fysik 19(Hemma gjorda detonatorer!)
Överlevnads kunskap 19
Skjutvapen 19
Närstridsvapen 19

Japp, också bakgrunds historia.

Son/dotter till en japansk kommandosoldat, Samuraj OCH Yakuzaninja och en nobelpristagare så.......etc etc etc.

Inte så mycket japansk elev i alla fall.
Nej, genererade i förväg blir nog bäst, speciellt om det ska vara konvents äventyr.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Jag vet ju hur det skulle gå i vissa spelgrupper isåfall. (snip)
Så skulle det inte alls bli. De skulle ha Karate 19 också, det har man väl hört att alla japaner har...
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,347
Location
Helsingborg
Jag sa ju 19 i närstrid. Ninja karate!

Inkluderat är att de kan hoppa över 3 meter höga stängsel, göra 5 meter långa flygkickar och döda någon med sina ögonfransar!
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
"Det verkar ju inte vara någon historia man kan fortsätta med i alla fall."

Inte? I filmen är ju en tidigare vinnare med, plus att det är lite oklart med vad som händer med den/de rollpersoner som klarar sig, särskilt om de gör det på det sättet som de gör i filmen (vill inte avslöja något). Så, nog finns det åtminstone ett par sätt som det hela kan fortsätta på.

Men, det är ju klart. Alla är kanske inte lika benägna med att göra uppföljare som Japanerna, utan vill kanske sätta punkt för en historia då den faktiskt är slut.
 
Top