Nekromanti Atlas (Box)

Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Nej

Citerar Neogames:

"Ett flertal fyrfärgskartor
Geografica Mundana (#5040)
Encyklopedia Mundana (#5041)
Fjärran riken (#5039)
Unik kartbok med många olika typer av kartor"


Detta tyder väl ändå på att kartboken inte går kommer att kunna köpas separat? I alla fall inte än.

Mvh Victor Palm
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: Nej

Jag har för mig att 'Fjärrans diken', inte heller kommer att gå att köpa separat...
 

samiis

Warrior
Joined
20 Sep 2002
Messages
355
Location
Kristianstad
jo

Fjärran riken kommer att kunna köpas separat. Tror att det stod så på Noegames hemsida (märk 'tror', har nämligen inte läst Jättenoga...)
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Fjärran riken köpas seperat?

Tja, den står i releaseplanen och har ett eget produktnummer. Det skulle väl tyda på att den kan köpas seperat?

Jag skulle nog föredra om både kartboken och fjärran riken gick att köpa seperat så att vi som köpt geografica inte blir tvungna att köpa atlasboxen för en kartboks skull. Visst, paketpris på boxen så den blir mer prisvärd, men ge mig möjligheten till att köpa alla Neogamesprodukter seperat. Mindre än så förväntar jag mig faktiskt inte av Sveriges största rollspelsföretag.


/Naug, krävande
 

samiis

Warrior
Joined
20 Sep 2002
Messages
355
Location
Kristianstad
Re: Fjärran riken köpas seperat?

klart att de släpper kartboken separat också, men låt det ta sin tid (de vill nämligen tjäna så mycket pengar som möjligt).. Kan tänka mig att det är affärsvärldens 42a bud lr nått. och att det kommer ta något år..

Annars kan du kanske ordna det så att din rollspelsbutik i stan (för det finns väl en sån..?) ser till att beställa en atlasbox mer än de behöver, och ner dem att öppna upp den åt dig så att du kan köpa den för ett överenskommet pris (bjud lagom högt, försök inte komma med några specialpriser för att du är stammis eller nått...)

bara ett exempel från en affärsman..
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,184
Location
Lunden, Göteborg
Re: Fjärran riken köpas seperat?

klart att de släpper kartboken separat också, men låt det ta sin tid (de vill nämligen tjäna så mycket pengar som möjligt)..
Nja.. Det är knappast pengar som driver dem. Om Carl-Johan Ström velat tjäna så mycket pengar som möjligt så skulle han definitivt inte driva ett rollspelsföretag. Däremot så vill han nog att det ska kunna gå runt ekonomiskt och att produkterna ska sälja så bra som möjligt. Dessutom leder det till att Neogames har råd att ge ut fler produkter, vilket iaf jag tycker är bra.

//Ezping Orm
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Fjärran riken köpas seperat?

Det utmålas väldigt mycket motpoler här på forumen, ibland är Neogames makthungrande kapitalister, ibland godtrogna hobbyister. Sanningen ligger nog mittemellan. Neogames är ändå en affärsrörelse, och att bara gå runt nöjer man sig inte med om man ser en möjlighet att gå med vinst.

Att Neogames försöker ge ut moduler och produkter på ett sätt där de säljer som mycket som möjligt är bara förståeligt. Hittills har jag inte sett någon anledning att klaga på modulplaneringen (där man skriver om moduler istället för att bara trycka om dem). De främsta problemen som varit är väl snarare missade utgivningsdatum (vilket tycks börja ordna upp sig nu) och eventuellt ett bristande engagemang för spelarna (d.v.s. avsaknad av konventsäventyr, otydlig produktsupport, småtam hemsida). :gremwink:

/RipperDoc - som tidigare hade uppdraget att vara den otydliga produktsupporten :gremlaugh:
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,214
Location
Göteborg
Re: Fjärran riken köpas seperat?

Gällande hemsidan så har den fått en till administratör, och undertecknad skall se till att FAQ, Errata samt produktinfo uppdateras (+lite annat...), men först och främst gäller arbetet med Encyklopedia. Det skall dock kunna ordna sig.
 

Zishan

Veteran
Joined
30 Jan 2003
Messages
58
Location
El Stockholmo
Frågan är varför så bråttom??

Inte allt för länge sen kom Geografika Mundana och nu en Atlas box men en ny bok på 24 sid.

Hade det inte vart bättre med lite större hopp mellan utgivningen och satsa på att kanske skriva nåt som senare inte behöver redigeras med...

Vi känner ju alla till inkonsekvens diskussen ang. alv boken. Och lite annat som kan ha diskuterats tidigare.

Inte för att jag tycker att det är fel med lite tätare releaser men, vissa gånger kan det gå lite väl fort.

"Fundersamma veck i pannan"

/Zee
 

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
Färgkartorna och karthäftet kommer inte att säljas separat. Däremot kommer vi sannolikt att sälja Fjärran riken löst (speciellt nu när den svällt till 32 sidor).

MVH
Carl Johan Ström,
Neogames AB
 
Top