Nekromanti Atlantis, polarn...

Akutabi Gamma

Veteran
Joined
24 Jun 2002
Messages
157
Location
Metroplexet Dals-Rostock
Finns det nåt fett rollspel som utspelar sig på den försvunna ön Atlantis? Alltså, inte utspelar sig i vattnet, utan på land. Före den stora katastrofen alltså, som kan jämföras med när toapappret är slut hos nån man känner, och man själv sitter där!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Finns det nåt fett rollspel som utspelar sig på den försvunna ön Atlantis?"

Jag hade ett en gång i tiden. Det var totalt obegripligt, men det lilla som gick att begripa var att det var ett helt vanligt fjantasyrollspel med urkmycket magi. Jag vill minnas att jag skänkte bort den. Hela boken var dessutom numrerad enligt 1, 1.1, 1.2, 1.2.1, 1.2.2, 1.2.3, 1.3 osv, vilket gjorde att det mest kändes som en rätt ursunkig datormanual.

Inget gott betyg, med andra ord.

Annars finns ju GURPS Atlantis, och det verkar vara bra mycket bättre.
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Måste du kunna spela det åxå?

jag känner till ett som faktiskt vara ganska bra, men det vara skrivet på någon skum dialekt av rätromänska, så det kanske du inte har nåfon direkt nytta av...
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,513
Location
Stockholm
Vassego

http://www.avalanchepress.com/gameAtlantis.php

För d20-systemet. Utgivet av företaget som har som unique selling point att de har lättklädda damer i suspekta poser på omslaget (sen visar det sig att boken i sig knappt innehåller nåra bilder alls, och absolut inte av lättklädda damer, om man nu ville ha det).

Boken ska tydligen vara okej, men Avanlanche Press har dålig koll på regler och sånt, och jag tycker att de gör trista böcker. Men det är ju Atlantis!

MVH

Magnus
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,954
Location
Nordnordost
Re: Vassego

På det hela taget är det för lite lättklädda damer i rollspelen, IMO.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Re: Vassego

men. vi har ju alltid playelf (tack krille, tack!)
 
Top