DeBracy
Eventuellt helt fantastisk
I avdelningen "ascoola spel som Debbie säkert aldrig kommer att få spela" så har vi kommit till Ars Magica. Då SävCon varit nu i helgen så har det dykt upp en del mysigt nostalgiska minnen av den enda gången jag faktiskt varit i direktkontakt med nämnda spel; ett scenario baserat på sångstriden i Wartburg där jag spelade Tysklands genom tiderna störste poet, Wolfram von Eschenbach. Ascoolt, kort sagt. Men! Nog med mitt dravel och raskt till frågan!
Hur skiljer sig egentligen de olika versionerna av Ars Magica? Säg att vi kikar på 3, 4 och 5. Är det som med Chaosium-spelen (bara layout och bilder i princip) eller har det hänt nåt mer drastiskt mellan dem? Håller DU någon version för bäst? Ge mig då din supersubjektiva motivering.
Allmänt glada tillrop om spelets förträfflighet i syfte att egga mig till extatiskt läge där jag helt plötsligt skapar en kampanj och spelgrupp från luft och eter mottages också gärna.
Hur skiljer sig egentligen de olika versionerna av Ars Magica? Säg att vi kikar på 3, 4 och 5. Är det som med Chaosium-spelen (bara layout och bilder i princip) eller har det hänt nåt mer drastiskt mellan dem? Håller DU någon version för bäst? Ge mig då din supersubjektiva motivering.
Allmänt glada tillrop om spelets förträfflighet i syfte att egga mig till extatiskt läge där jag helt plötsligt skapar en kampanj och spelgrupp från luft och eter mottages också gärna.